וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למשרד החינוך נמאס מתלמידים מסריחים

24.7.2007 / 12:42

מהשנה הבאה ילמדו תלמידי היסודי למה חשוב להתקלח ולהקפיד להשתמש בדאודורנט, במסגרת תכנית חדשה בתחום הבריאות האישית

הקץ לסרחון בכיתות: משרד החינוך ישיק בשנת הלימודים הקרובה תכנית לימודים חדשה בהיגיינה אישית. התכנית תופעל בבתי ספר בכל הארץ בקרב תלמידי כיתות ה'-ט', ותעסוק בסוגיות כגון – [[הזעה]] וריח גוף, התפתחות מינית, היגיינה אישית ושמירה על עור הפנים.

עירית לבנה, המפקחת על הבריאות במשרד החינוך, הסבירה הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות את מטרות התכנית החדשה. "אנחנו מאמינים שצריך לצייד את התלמידים בכלים בתחום הבריאות וההיגיינה כבר בכיתה ה', כאשר מתחילות תופעות שונות של גיל ההתבגרות כגון הזעה, ריח גוף חזק והתפתחות מינית".

לדברי לבנה, העבודה החינוכית בתחום הבריאות שונה מלימודים רגילים. "לא יהיה 'מורה לבריאות אישית', או 'שיעור בהיגיינה'. המטרה היא לשלב את החינוך לפתח אצל התלמידים מודעות לחשיבות של אורח חיים בריא ולתת להם כלים בתחום. מבחן התוצאה בנושא הוא לא תיאורטי, אנחנו לא מתכוונים 'לבחון' את הידע של התלמידים. המבחן האמיתי הוא בחיי היום-יום – בין אם מדובר על חינוך לתזונה בריאה, הקפדה על היגיינה אישית או הימנעות מעישון".

בתשובה לשאלת וואלה! חדשות הודתה לבנה כי מידת יעילותה של התכנית החדשה, ובכלל של תכניות בתחום הבריאות, תלויה במידה רבה בדוגמה האישית שיקבלו התלמידים מהמורים בבית הספר וההורים בבית. האם גם המורים יקפידו החל מהשנה הבאה על היגיינה אישית, תזונה בריאה והימנעות מעישון בבית הספר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully