וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת תארח את כנס "עיר ללא אלימות"

יוני מנדל

8.5.2007 / 17:39

העיר הדרומית תארח החל ממחר כינוס שנתי שיעסוק במלחמה בתופעת האלימות. עמיר פרץ ובוגי יעלון יהיו שם

באילת ייפתח מחר הכנס השנתי השלישי במספר בנושא ההתמודדות עם אלימות בחברה הישראלית. הנושא הבוער כל כך יידון על ידי מספר רב של מומחים והשנה יוקדש הכנס לנושא "האלימות בראי האקטואליה".

בשנתיים הקודמות השתתפו בכנס למעלה מאלף אורחים מתחומי החינוך, הפוליטיקה והאקדמיה הישראלית. גם השנה הצליחו המארגנים לכנס תחת קורת גג אחת מספר גדול של מומחים, והבולטים שבהם שר הביטחון עמיר פרץ, יו"ר ועדה חוקה ומשפט פרופ' מנחם בן ששון, יו"ר ועדת חינוך הרב מיכאל מלכיאור, ח"כ מתן וילנאי, שלי יחימוביץ' ואופיר פינס והרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל.) משה (בוגי) יעלון.

העיר אילת היא מארחת הכינוס לאחר שנתיים בה יושמה בהצלחה תכנית חברתית נגד אלימות הנושאת את השם "עיר ללא אלימות". תכנית זו אמורה להיות מיושמת בעשרה ישובים נוספים ברחבי הארץ. העקרונות שיושמו במסגרת התכנית כוללים יצירת תשתית עירונית לטיפול ומניעת בעיות האלימות ופיתוח מודל להתמודדות עירונית עם אלימות מסוגים שונים.

תסמינים נפשיים ואלימות פוליטית

אחת ההרצאות שתתקיים בכינוס היא של פרופ' עליאן אל-קרינאווי, ראש המחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון. אל-קרינאווי יספר בהרצאתו על מחקר ראשון מסוגו שבוצע ושמשווה את השפעת האלימות המתמשכת על בני נוער יהודים ופלסטינים.

במחקרו, בחן אל-קרינאווי 450 בני נוער פלסטינים מרצועת עזה ומספר דומה של בני נוער יהודים. שתי קבוצות הנבדקים במחקרו של אל-קרינאווי דיווחו על על הפרעות בתיפקוד ובריכוז וכן על תסמינים נפשיים, כשבני הנוער הפלסטינים מדווחים על התופעות הללו בצורה בולטת יותר. אל-קרינאווי מראה במחקרו את ההשלכות שיש לאלימות הפוליטית על בני הנוער של שני העמים, ועל כך שהמנהיגים של המחר נצרבו בתופעות האלימות של היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully