וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו-קיום דרך מוזיקה? לא בבית ספרנו

31.3.2007 / 9:17

מנהלת בית הספר הדתי "אלומות" סירבה לשלוח את תלמידיה לפרוייקט מוזיקלי ייחודי. הסיבה: ישתתפו שם גם תלמידים ערבים

מנהלת בית הספר היסודי הממלכתי "אלומות" דגנית נטוביץ', החליטה שלא לאפשר לתלמידי בית ספרה להשתתף בפרוייקט "מפתח" לכיתות ה'-ו', בשל העובדה שבפרוייקט לוקחים חלק גם תלמידים ערבים. החלטתה של נטוביץ' מעוררת כעס בקרב ראשי הפרוייקט, המנוהל באופן משותף על ידי מכללת לוינסקי לחינוך והתזמורת הפילהרמונית הישראלית.

בעיתון "זמן תל אביב" דווח שמנהלת בית הספר הסבירה את צעדה למשרד החינוך וטענה, כי "לפני שנתיים השתתפו תלמידי בית הספר באחת מתוכניות 'מפתח', אבל אז הציקו תלמידים ערבים לתלמידי 'אלומות' והנושא לא טופל כמו שצריך על ידי משרד החינוך".

דוצ'י ליכטשנטיין, מנהלת פדגוגית של מכללת לוינסקי לחינוך, אמרה ש"אנו מצטערים על תגובה כזו של המנהלת. קשה לחשוב שיש בית ספר ומורים מובילים שחושבים כך, זוהי תפיסה מושרשת מאוד לצערנו, וזאת אכזבה". ליכטשנטיין הסבירה שדווקא "באמצעות המוזיקה יכולים יהודים וערבים לחיות יחד".

באגף החינוך בעיריית תל אביב הגיבו לפרשה וציינו, כי "הנושא הובא לידיעתנו ובכוונתנו לקיים בירור מקיף עם כל הנוגעים בדבר". לדברי אגף החינוך, "מפגשים בין-דתיים לחלונים ולערבים ימשיכו להתקיים, ולא נאפשר לבית הספר לבצע הפרדה גזעית דתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully