וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר הנוקשה של אופרה ווינפרי

שי אילן

13.3.2007 / 15:48

ביקורי הורים רק פעם בחודש, אין אי-מייל וסלולרי באמצע השבוע ואסור באיסור חמור להכניס ג'אנק פוד. ההורים: זה כלא

ל[[אופרה ווינפרי]] יש בית ספר בדרום אפריקה, איפשהו ליד יוהנסבורג. כמו תמיד אצל אופרה, הוא בא עם חזון. הפרויקט, שעלה לה 40 מיליון דולר, נועד לשמש השראה לממשלות ואנשים פרטיים להשקיע במדינות עניות, והוא מכיל נערות שחורות, לבנות ומעורבות. הוא יוקרתי, מחנך את הנערות להיות מנהיגות פוליטיות וגם מזכיר מאוד מוסד לעבריינים צעירים.

להלן רשימה של כמה מהנהלים המקובלים בבית הספר: אסור להשתמש בטלפון סלולרי או דוא"ל במשך השבוע. מספר המבקרים המקסימלי לנערה הוא ארבעה וכל ביקור צריך להיות מאושר שבועיים מראש. בשער, בזמן ביקורים בודקים השומרים את תעודותיהם של המבקרים ומשווים לשמות המאושרים ברשימה. להורים אסור להכניס ג'אנק פוד, אחרת הנערות מאבדות נקודות. עולה מן הדברים, שבבית הספר מיושמת שיטת "כלכלת אסימונים" [[ביהביוריסטי]]ת, שאין כמוה לאילוף חיות קרקס.

את הנקודות שמרוויחות הנערות הצייתניות יותר הן יכולות להמיר בבגדים וכובעים. בשום אופן הן לא יכולות לרכוש בהן גומי יין, או ליקריש, או כל ממתק אחר שיכול להאיר את יומן של חניכותיה של גורו הפטפטת.

ג'ון סמואלס, אמר בשיחה עם אתר NEWS24 שהם רוצים להיות נוקשים אף יותר ולאפשר ביקור רק פעם בחודש. אין לו בעיה עם הגישה הספרטנית ועם העובדה שנערה שיש לה חמישה אחים ואחיות תצליח לראות את כל משפחתה רק בסבב של שלושה חודשים. הורים זועמים מבטיחים שאם המצב לא ישתפר, הם יוציאו משם את ילדיהם.

דוברת של אופרה ווינפרי הכחישה שאסור להביא אוכל לילדים בעת ביקור, אבל אמר שהם מעדיפים שהורים יביאו ספרים חינוכיים. מכאן אפשר רק לדמיין איך נוהרים ההורים לבית הספר עם עותק של "ימי צקלג" באמתחתם. רמז: יש שם מקום להחביא 20 "טעמי" ו-10 "פסק זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully