וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מכונת שיקוף בכניסה לבית הספר

27.2.2007 / 17:37

במסגרת המאבק באלימות, התיר משרד החינוך הבריטי שימוש באמצעי בידוק, כמו גם עריכת חיפוש גופני בתלמידים

האלימות בבתי הספר היא הבעיה המטרידה ביותר בעבור ההורים בבריטניה. כך עולה ממחקר שביצע משרד החינוך הבריטי בשבועות האחרונים. במסגרת המחקר רואיינו מאות הורים לתלמידים ברחבי המדינה, בעיקר בערים הגדולות, ורובם אמרו כי היו רוצים לראות יותר משמעת בבתי הספר.

במשרד החינוך הבריטי הבינו את המסר, והנחו את בתי הספר לערוך בידוק בטחוני מקיף בכניסה למוסדות, במטרה למנוע הכנסת סכינים ואקדחים על ידי התלמידים.

על פי הדיווח ב-BBC, מנהלי בתי הספר התיכוניים קיבלו מסמך הנחיות מפורט בנוגע לאמצעי הבידוק בהם מותר להשתמש.

בין השאר, מתיר משרד החינוך הבריטי חיפושים גופניים מקיפים, כמו גם הפשטה חלקית של תלמידים במקרה הצורך. עם זאת, למורים גברים לא תהיה סמכות לערוך חיפוש אישי בתלמידות.

"חינוך לפגיעה בזכויות אדם"

בבתי ספר בהם בעיית האלימות היא קשה במיוחד, יתאפשר גם שימוש במכשירי שיקוף לתיקים וגלאי מתכות. אם קיים חשד שתלמידים מצליחים לרמות את מערכות האבטחה, מונחים המנהלים לערב באופן מיידי את המשטרה.

בתי הספר הונחו לפרסם באופן פומבי כיצד בכוונתם לפעול למניעת אלימות, ולערב בסוגייה את ועדי ההורים.

ארגוני זכויות אזרח במדינה הביעו התנגדות חריפה לתקנות החדשות, ומסרו בהודעה משותפת, כי מדובר ב"חינוך לפגיעה בזכויות אדם". גם איגוד המורים הבריטי מתח ביקורת על התכנית. דובר איגוד המורים אמר כי הבעיה אינה החדרת כלי נשק לבתי הספר, אלא "העובדה שכל דבר, אפילו חוד של עיפרון, יכול להפוך לכלי נשק בנסיבות הלא נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully