וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מש' החינוך: חסרים מיליארד ש' למקלטים בבי"ס

יעל קישיק

7.11.2006 / 12:21

ע"פ נתוני המשרד שהוצגו בוועדת החינוך, קיים מחסור של כשליש בשטח המקלטים. האוצר: משרד החינוך לא ביקש תקציב כבר שנים

על פי נתוני משרד החינוך, שהוצגו היום בדיון בוועדת החינוך של הכנסת, קיים מחסור של כשליש בשטח המקלטים התקני בכלל מוסדות החינוך בישראל. לטענת משרד החינוך, מדובר בשטח של 220 אלף מ"ר, שבכדי לבנותם ידרשו כמיליארד שקל, שלא קיימים היום בתקציב. אברהם צדקה מנהל אגף הבטיחות במשרד אמר בדיון, כי "לפני שמשקיעים את הסכום, על המדינה לבדוק את תרחישי האיום העשוויים, שככל הנראה יצריכו השקעה גדולה יותר".

על אף דברי צדקה, נציג האוצר בדיון קבל על כך שבמשרד החינוך לא מצאו לנכון לבקש תקציב ייעודי למקלוט. "גם אם היתה דרישה כזו, היה צריך לגבות אותה בתכנית מפורטת. יתרה מכך, משרד החינוך קיבל תוספות תקציב והוא בחר להשתמש בהן לייעודים אחרים".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור, הביע כעס על הנתונים ואמר, כי ”אין ספק שיש כאן מחדל מתמשך על פני שנים של חוסר לקיחת אחריות של הגורמים האחראיים על בטחון התלמידים. אין גם תכנון לסגירת פערי המקלוט. יש להביא למצב תקין, שבו כל הורה יוכל לשלוח את ילדיו בביטחון למוסד חינוכי”.

חבר הוועדה, ח"כ זאב אלקין (קדימה), דרש בתום הדיון משרת החינוך יולי תמיר להעלות את הנושא לראש סדר העדיפויות,"על מנת שלא נגיע למצב בו המערכת תזדעק לטפל בנושא רק לאחר שייפול חלילה קסאם על בית ספר".

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר לאחר הדיון, כי "על ראש הממשלה למנות בדחיפות אחראי מטעמו לנושא ולהקצות משאבים למיגון בתי הספר וגני הילדים. כל דקה שעוברת ללא מיגון מסכנת את ילדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully