וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תסבסד בקרוב צהרונים

6.11.2006 / 8:49

משרד התעשייה והמסחר יעניק להורים סבסוד של 500 שקלים בחודש. בשנה הראשונה יקבלו את הסבסוד אלף משפחות, ובהמשך - 4,000

החל מינואר הקרוב יכיר משרד התעשייה והמסחר בצהרונים לאחר הלימודים, ויעניק להורים עובדים שילדיהם שוהים בהם סבסוד של 500 שקלים בחודש. על מנת שהמשרד יכיר בצהרון עליו לפעול חמישה ימי בשבוע, לטפל בחמישה ילדים לפחות, לספק ארוחה חמה מדי יום ושני חוגים לפחות בשבוע, להציב מבוגר על כל 7 ילדים ולפעול משעות הבוקר בימי שביתה.

יום הלימודים בגנים ובבתי הספר מסתיים בצהרים, כשרוב ההורים נמצאים עדיין בעבודה. רק 100 אלף ילדים בני 3-8, 15% בלבד, נשלחים לצהרונים, בגלל העלות הכספית הגבוהה – 800 שקלים בחודש.

"ידיעות אחרונות" מדווח, כי ממחקר שערכה החברה למתנ"סים עולה שרוב ההורים ששולחים את ילדיהם לצהרונים הם מהמעמד הבינוני והגבוה, ורק 9% באים משכבות מצוקה.

במסגרת התוכנית לעידוד שילובן של נשים במעגל העבודה, אותה יזם משרד התמ"ת, החליט המשרד לראשונה לסבסד במאות שקלים בחודש שליחת ילדים לצהרונים. לאחר שהצהרון יוכר במשרד, יפורסם שמו בלשכות הרווחה והתעסוקה, כך שההורים יוכלו לרשום את ילדיהם לצהרון ולקבל סבסוד. ההורים יגישו בקשה למשרד התמ"ת, ולאחר בדיקה הם יקבלו סבסוד של 500 שקלים בחודש לעת עתה במשך שנה.

האחראית על אגף מעונות היום והמשפחתונים במשרד התמ"ת תמר אלמוג אומרת, כי בשנה הראשונה יקבלו את הסבסוד אלף הורים ובהמשך 4,000. מאחר והרעיון הבסיסי הוא לסייע ל-90 אלף אמהות חד הוריות להשתלב בעגל העבודה, בשלב הראשון יינתן להן הסבסוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully