וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטופיה של ברמן

גיא גיסר

5.5.2005 / 8:30

גיא גיסר, ברמן בלילה וזומבי ביום, מתחנן לרשויות שיתחשבו באנשים כמוהו ויפתחו עבורם בנקים, קניונים, סניף דואר גם בשעות הקטנות, ואם לא אז לפחות שהטלוויזיה תהיה טלוויזיה

כל מי שעובד וחי בלילה מכיר את הסיטואציה הבאה:
קיבלתם יום חופש מהעבודה, השעה מאוחרת ואי אפשר להירדם. סנאריו גרוע יותר: עבדתם משמרת מלאה, סיימתם לעבוד ב- 4:00 בבוקר, וכל המדינה ישנה, כבויה ומעולפת.

לא משנה אם ישנתם שעתיים או 12 שעות קודם - כשמגיע הלילה, מבחינתנו, הברמנים, הגיע הבוקר. כוחו של הרגל - הגוף מתעורר ולישון אי אפשר, רק לנסות. אפשר להיכנס למיטה, לקרוא משהו בתקווה שהעיניים ייעצמו, לאכול משהו כדי שהבטן תתמלא, אבל נאדה. כלום לא עוזר. עוד לילה לבן יעבור על כוחותינו.

אולי זה נשמע נחמד ומעניין לכמה אנשים, אבל זה ממש לא פשוט להעביר לילה לבן בישראל. אם בא לצאת לשתות איפשהו - אין בעיה. אבל אם לא? מה עושים אז? איך מעבירים לילה שלם בלי למות משעמום? כמה אפשר לשחק חיובים במחשב, לעשות סיבוב עם הכלב או לבהות בטלוויזיה ולזפזפ עד שהנשמה יוצאת?

זו משימה קשה ביותר, בעיקר בגלל שהממסד מקפח אותנו, אנשי הלילה, ובגדול. כמעט ולא משאירים אופציות לכל מי שער בלילה, ישן ביום ורוצה להיות בנאדם נורמלי. זה לא נעים ולעתים זה גורם לנו להישאר ערים עוד כמה שעות, לחכות שתעלה השמש ואז להתנהג כמיזנתרופיים אמיתיים, שמחייבים אותם לא לישון.

אז כדי לעזור לנו להמשיך להיות שפויים, ולכם להמשיך ליהנות משירותינו בשעות הקטנות של הלילה (כי בלעדנו אתם בעצם כלום), הנה כמה עניינים שדורשים שינוי לאלתר, ולא, חייהם של מאות ואולי אלפי אנשים ימשיכו להיות הזויים, קשים מנשוא ומורבידיים. וכדי שזה ייכנס לראש של יזמי אמת: תזכרו שיש לנו כוח כלכלי לא קטן ומי שירים את הכפפה יעלה על סטארט-אפ רווחי וחזק ביותר. הנה אני מתחיל:

טלוויזיה נורמלית בלילה

נמאס משידורים חוזרים בנאליים של סיינפלד, סימפונס, חברים, הרצועה ויזהר כהן שר שירים ליד פסנתר בערוץ 33. אני יודע כבר בעל פה יותר מדי פרקים של סדרות פולחן ונמאס לי. למה לא להעלות ערוץ טלוויזיה לילי אמיתי? אפשר הרי למשוך את שעות השידור עד הבוקר ולא לשים קונצרטים של הפילהרמונית באנגליה. הייתי שמח לראות שידורים חוזרים של התכניות ששודרו באותו ערב, להתעדכן בחדשות, ספורט, בידור וסדרות חדשות. אתם יודעים מה? אפילו לא אכפת לי לצפות בשידורים חוזרים של ארכיון ערוץ 1 והטלוויזיה החינוכית. אני אהיה די מאושר לבהות קצת ב'זהו זה', 'שלוש ארבע חמש וחצי', 'פרפר נחמד', לפני שאני הולך לישון. וכן, אני יודע שאפשר להוריד סדרות מהאינטרנט ולראות סרטים ב-DVD, אבל ראבק לא מגיעה לי טלוויזיה?

בנקים ליליים

זו הצעה המוקדשת לברמנים ולמלצריות שעובדים בלילות, כי את הטיפים שקיבלנו בעבודה רצוי להכניס לבנק. אין מה לעשות, כסף מזומן בכיס נוטה להיעלם מהר יותר מכסף בבנק, ולנו יש בעיה חמורה עם זה - סיימנו לעבוד ב-6 בבוקר והבנק נפתח רק ב-8:30, מה שמשאיר לנו שעתיים וחצי של המתנה חסרת אנרגיות. כל כך קשה לפתוח כמה סניפים ליליים, עם פקידים שמוכנים לקבל 200% משכורת ובנק עשיר שמוכן לשלם עוד 19 ¤ לשעה? יהיה הרבה יותר קל להפקיד, למשוך, אולי סתם לבוא לדבר עם יועץ ההשקעות ולשלם עוד כמה עמלות. זה נשמע הרבה יותר כיף מלשוב ולבקר את החבר שבקיר - הכספומט.

סופרמרקט לילי

גם זו בעיה. אמנם יש פה ושם סופר שפתוח בלילה, אך נדיר מאוד למצוא כאלה אמיתיים וכדי להבהיר את עצמי כל הפיצוציות וה- AM-PM לא טובים, גם בגלל ההיצע הקטן וגם בגלל המחירים הלא זולים.
אני רוצה סופרמרקט גדול, ממוזג, עם כל השבילים הידועים והמוכרים, כי גם אנחנו צריכים לפעמים נייר טואלט, פיתות, כמה גבינות, בשר, דיבורים עם קופאיות מתוסכלות ולקבל אפשרות לרכוש 4 פחיות שימורים במחיר מבצע של 10 ¤. רוצה להגיע לרגע שאני אשמע ברמקול "שימו לב לקוחותינו, מהשעה 4:30 בבוקר עוף בגריל ב- 9.99 ש"ח בלבד, במתחם הבשר". ימים יפים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

קניון לילי

גם כאן, כמו במקרה של הסופרמרקט, יש את עניין הרגשת הנורמליות הבסיסית שלי. כשפעם בשנה מתחשק לי לחדש את מלאי הבגדים שלי (בעברית: הח?ב?ר?ה דורשת לזרוק את הסמרטוטים שאני לובש ולקנות משהו כדי שהיא לא תתבייש ללכת לצדי), אני חייב לחכות עד לצהריים, להתעורר, לקום וללכת להסתובב בקניון, הלום מהרעש והאורות. ככה אי אפשר למדוד בגדים, כי עם הצורה שלי כשאני קם, שום בגד לא ייראה טוב. אז יאללה, שאדון עזריאלי, אדון דיזנגוף סנטר או אדון קניון איילון יואילו בטובם לאפשר לי ולחבריי להוציא מארנקנו את המזומנים (ברמן אמיתי לא משלם באשראי, רק במזומן) ולהוציא אותם בפראות על דברים שאנו לא באמת זקוקים להם.

תחבורה ציבורית

אמנם זהו נושא נפיץ, אבל אפשר לארגן שכמה קווי אוטובוס ורכבת יהיו זמינים גם בשעות הלילה. מוניות אני לא מחשיב, כי גם כך הם גובים תעריפי שחיתות, אבל אוטובוס? רכבת? מה הבעיה לזרוק לנו עצם או שתיים, ולהפוך את הקווים המרכזיים לזמינים גם בלילה? איזה כיף זה יהיה לכל ברמן שגר בקצה אחד של העיר וצריך להגיע לקצה השני, בלי להוציא 50 ¤ על מוניות או 100 ¤ על קנסות חנייה, ושלא נדבר שפיגועים לא קורים בדרך כלל אחרי 24:00, מה שמוריד מהפרק את עניין הביטחון. דרך אגב, אין שום בעיה לגבות עוד כמה אגורות לנסיעה - כל עוד זה יהיה ברמת הסביר, יהיו לזה קונים.

דואר לילי

עד שתהיה רכבת בלילה אנחנו מקבלים דו"חות חנייה (לתת דוחו"ת יודעים 24 שעות ביממה לא משנה שכולם ישנים), ואותם צריכים לשלם. אגרה, מיסים, קבלת חבילות ודואר - כל אלו הם מעמסה קשה לאנשי הלילה, ועד שיהיה אחרת, ניאלץ שוב לקום ב- 10:00 בבוקר, אחרי 4 שעות שינה מסריחות, ולדדות בכוחותינו האחרונים לסניף הדואר הקרוב, כשכל מה שאנחנו רוצים זה לקרוע במכות את הראשון שידבר אתנו, ואם מוסיפים את העובדה שגם צריך לשלם כסף, התוצאה מאוד לא רצויה.

הפתרון: סניפי דואר פתוחים בלילות, כאלה שיתנו לנו את האפשרות לשלם את החשבונות בלי להתעייף, ואולי אפילו בדרך נקנה את הסדרה החדשה של הבולים שיצאה בדיוק לפני שבוע, או נעשה בולים עם התמונה של עצמנו, סתם כי הייתה לנו משמרת טובה.

קופת חולים לילית

בדיקות דם, עניין שבשגרה לחלק מאתנו, הן עניין מתיש: לבוא ב- 8:30 בבוקר, לעמוד בתור ליד מיליוני זקנים וזקנות עם שיער סגול ולחכות שחדר האחיות יגאל אתכם מייסוריכם ותוכלו להמשיך לעבודה. לא נעים, נכון? אז תארו לעצמכם מה תרגישו כשאת כל הפרוצדורה הזו תצטרכו לעשות אחרי לילה ללא שינה, ובמיוחד לאחר משמרת לילה. אין הרבה דברים מבאסים יותר לאיש לילה ממוצע מאשר לדעת שביום מסוים הוא צריך ללכת לקופ"ח, כי זה אומר צום של 12 שעות (מילא האוכל, אסור לשתות כלום!), ושוב המתנה מתישה של כמה שעות עד שקופת החולים נפתחת.

הגיע הזמן שהחברים בחלוקים הלבנים יעשו משהו אמיתי לשפר את בריאותנו, וירימו כמה סניפים שפתוחים בלילות. אז נכון, גם בלילה יגיעו הזקנות המשועממות - הרי זה ה-TLV של גיל הזהב- אבל לפחות לא תסבלו את העיניים האדומות שלנו על הבוקר ותוכלו להקדיש את הזמן היקר שלכם בבוקר לנודניקים האמיתיים.

אוניברסיטה לילית

למרות מה שחושבים כולם, שכבת האוכלוסיה שנפגעת הכי הרבה במהלך הסמסטרים באוניברסיטאות הם לא בני המעמד הבינוני העובד ולא המילואימניקים, אלא כל אותם סטודנטים שעובדים בלילות. מניסיון, קשה מאוד להתמיד ולהצליח בלימודים כשהשיעור הראשון מתחיל ב- 9:00 בבניין נפתלי, ואת העבודה סיימתם רק 4 שעות קודם לכן. מתים לישון, לא מסוגלים להתרכז, אין זמן פנוי ללימודים בבית- בלתי אפשרי להיות אקדמאי ואיש לילה בו בזמן.

לכן, יש לפתוח להלן את האוניברסיטאות גם בלילות - אם תרצו אפשר לקרוא לזה "לימודי לילה"- ואני מבטיח לכם שההרשמות יעידו על כדאיות העניין. מרצים לא בעיה למצוא, הרי גם כך רובם זומבים לא ברורים והזויים לחלוטין. אז אם כבר זומבים, לפחות שייהנו ויעשו את העבודה בשעות הטובות שלהם. וכך, בנוסף לתושבי עיירות הפיתוח, גם אותנו יפסיקו לקפח ונוכל לקבל הזדמנות שווה כמו כולם.

עיתוני צהריים

כאחד שקורא רק עיתונים, עיתון צהריים עדכני חסר לי מאוד. כשאני קם בבוקר (שעה 14:00- 15:00) וקורא את העיתון, חצי ממנו כבר פאסה וישן, ומה שנותר לקרוא הוא מודעות האבל, שנותרות אקטואליות מתמיד. ברור שאני יכול להתעדכן מהאינטרנט, אבל אין כמו הרשרוש של הדפים והשחור על האצבעות. לא בגללי ייעלם מהעולם הדפוס.

תנו עיתון שיוצא לאור בשעה 13:00, שמביא את החדשות הנוכחיות, כולל את מה שקרה בזמן שישנתי, ואני מבטיח לקרוא את כל המודעות, פרסומות, טורים משמימים ורכילות ספורט זולה. רק תנו להישאר רלוונטי במדינה הזו!

אני יודע שחלק מהקוראים יאמרו שאני מפונק, בכיין, נצלן, מסרב להכניס לחיי טכנולוגיה חדישה כמו DVD, וידאו ואינטרנט ואולי אף חלקכם יאשים אותי בכך שאני מוריד לביבים דור שלם, אבל בסדר, אני רגיל. רק אל תשכחו שבלעדנו אין לכם בילויים ליליים, אין מועדונים וברים, אין אלכוהול ואין מצב שהמדינה הזו תהיה שפויה. אז לכו רק קצת לקראתנו, זה יעשה לנו טוב. ואם לנו יהיה טוב, לכולם יהיה טוב.
לילה טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully