וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר: אשה נשואה יכולה לשמש פונדקאית

11.6.2006 / 9:49

פסיקה תקדימית של הרב הראשי מאשרת לאישה נשואה לשמש פונדקאית בחינם עבור אשה ענייה, שכבר עברה חמש הפלות

הרב הראשי לישראל [[שלמה עמאר]] אישר בפסק הלכה תקדימי לאשה נשואה להיות [[אם פונדקאית]]. בכך נענה לבקשת אשה נטולת משאבים כלכליים, שעברה כבר חמש הפלות. "ידיעות אחרונות" מדווח, כי בלשכת הרב עמאר אומרים, כי מדובר בפתח לשינוי של ממש בתחום.

על פי חוק הפונדקאות התשס"ו, יכולה רק אשה רווקה לשמש אם פונדקאית בישראל. הוועדה לאישור הסכמי פונדקאות במשרד הבריאות העניקה עד כה כ-250 היתרים.

כאשר אשה נשואה משמשת פונדקאית, נחשב היילוד מבחינה הלכתית לממזר. לפיכך, נאסר עד כה ביהדות על נשואות לשמש פונדקאיות.

לפני מספר חודשים פנתה אשה ענייה לרב עמאר. האשה, הנשואה זה 13 שנים ועברה כבר חמש [[הפלות]], סיפרה לרב כי אין ברשותה את הסכום הגבוה הנדרש להליך – כ-50 אלף דולר – וכי מצאה אשה שהסכימה לשמש פונקאית בחינם. בתגובה שלח הרב עמאר מכתב לוועדה לאישור הסכמי פונדקאות במשרד הבריאות, בו פסק כי יש להתיר לאשה הנשואה לשמש כפונדקאית, וזאת משום שלדבריו, לרחמה של הפונדקאית מוכנס עובר ולא זרע.

הרבנים החברים בוועדה, הרב מרדכי הלפרין והרב [[יובל שרלו]], הופתעו מהפסיקה ובכוונתם להיפגש עם הרב עמאר כדי לרדת לעומקה. הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, אמר בתגובה: "התינוק הזה יסתובב עד סוף ימיו עם תווית 'לא ממזר לפי הרב עמאר'".

ראש לשכתו של הרב עמאר, הרב יגאל קריספל, אמר כי הרב עמאר סייג את פסיקתו למקרה זה, אך הבהיר כי הפסיקה מעניקה תקווה לנשים אחרות: "צריך להדגיש, ודאי שאשה רווקה עדיפה, אבל בהתאם לנסיבות, ניתן לפנות אל הרב, שיחליט בכל מקרה לגופו". בעקבות הפסק מתכוונים במשרד הרווחה לבקש את שינוי חוק הפונדקאות, כך שיתיר גם לנשואות לשמש פונדקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully