וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא: נילחם בגדר עד מוות

27.8.2004 / 16:14

אמר את הדברים בהפגנה למען מאבק לא אלים נגד הכיבוש באבו דיס. בהפגנה השתתף גם נכדו של המהאטמה גאנדי, שאמר: מזעזע לראות שמתייחסים לאסירים הפלסטינים כאל חיות

הסתיימה בכיכר המרכזית אבו-קובסה שבאבו-דיס הפגנה, בה השתתפו כאלפיים איש, בקריאה להפסקת האלימות ולקידום מהלך פלסטיני שיחזק את המאבק העממי הלא-אלים, ויוכיח כי יש עם מי לדבר.

אבו עלא אמר בהפגנה "נילחם בגדר ההפרדה עד מוות, ובכיבוש עד שנשיג עצמאות". ארון גאנדי אמר, בהתייחסו לאסירים הפלסטינים השובתים רעב, כי "מזעזע לראות שמתייחסים לבני אדם כאל חיות". עוד אמר גאנדי כי גדר ההפרדה גורמת עוול וסבל עצום לעם הפלסטיני. במהלך ההפגנה טיפסו חמישה צעירים פלסטינים על החומה ותלו עליה את דגל פלסטין.

במקביל אמר שליח האו"ם למזה"ת, טרייה לארסן, כי על ישראל לדאוג לשלומם שלך האסירים הפלסטינים השובתים רעב, וכי עליה להידבר עמם.

ההפגנה היוותה ארוע הפתיחה המרכזי של קמפיין פלסטיני המתחיל בימים אלו, לפעולה לא-אלימה נגד הכיבוש, נגד גדר ההפרדה והאפרטהייד ובעד שלום וחירות לשני העמים. עם זאת, כבר אמש נכחו כעשרת אלפים בני אדם באירוע אחר של הארגון ברמאללה. האירוע של היום מהווה נדבך נוסף בניסיון הפלסטיני לגייס תמיכה בינלאומית למאבק נגד החומה, שזכה להצלחה משמעותית בבית הדין הבינלאומי בהאג. העצרת קוראת גם להצהרת סולידריות עם מאבק אלפי האסירים הפלסטיניים השובתים רעב בבתי כלא בישראל, כנגד ההפרות הקשות של זכויותיהם.

בראש ההפגנה צועדים רה"מ של הרשות הפלסטינית, אבו-עלא, וד"ר ארון גאנדי, נכדו של המנהיג ההודי הנודע, מהאטמה גאנדי. לדברי המארגנים, כוונתם היא לקדם מהלך פלסטיני-ישראלי משותף אשר יחזק את המאבק העממי הלא-אלים, ויכויח כי יש פרטנר לשלום בצד השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully