וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 10 שנים: הוכרה כנכת צה"ל בעקבות התעללות שעברה בבסיס

26.9.2017 / 8:05

בסיומו של מאבק ממושך הוכרה א' כנכת צה"ל, לאחר שסבלה מהתעמרות יומיומית מצד הרס"ר מאז יומה הראשון בבסיס. א' סבלה מחרדה ומדיכאון, ברחה פעמיים מהבסיס ולבסוף ניסתה להתאבד אך חייה ניצלו

ND - לפי נתוני משרד הבריאות, שיעורי ההתאבדות נמצאים בירידה. מערכת וואלה! NEWS
א' סבלה מדיכאון ומחרדה וניסתה לשים קץ לחייה. אילוסטרציה/מערכת וואלה! NEWS

א', חיילת משוחררת, סיימה לאחרונה מאבק ממושך בן עשר שנים מול משרד הביטחון להכרה כנכת צה"ל, לאחר שבמהלך שירותה הצבאי ניסתה לשים קץ לחייה עקב התעמרות והתעללות שחוותה בבסיס שבו שירתה בסמוך לרצועת עזה, בגדוד 414. לאחר שעברה תלאות רבות מיומה הראשון בשירות, ששיאן שורת השפלות והתעללויות, ירתה לעצמה בבטן אך שרדה. א', תושבת דרום הארץ, בת למשפחה מרובת ילדים, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מהרגע הראשון הרגשתי שאותו מפקד שם עין עליי. הוא לא הניח לי לנפשי, השפיל אותי, הקניט אותי וביקש ממני לעשות דברים שלא היו במסגרת תפקידי".

בפגישתה הראשונה אצל קצין המיון הובטח לה שתשרת בקרבת ביתה כדי שתוכל לסייע כלכלית למשפחתה. היא ביקשה לפגוש קב"ן ולהסביר לו את מצוקתה הכלכלית והאישית, אך סורבה בטענה שהדבר יגרור "כתם" להמשך שירותה.

עוד באותו נושא:
לפני שיהיה מאוחר: כך תסייעו לבני נוער עם מחשבות אובדניות
חיילת שהוטרדה מינית הוכרה כנכת צה"ל: "מצטערת שהתגייסתי"

סמל קולט, בסיס קליטה ומיון תל השומר. 25 ביולי 2016. ראובן קסטרו
רס"ר הבסיס התעלל והתעמר בא' במשך שירותה הצבאי/ראובן קסטרו

באחת הפעמים, בעת שיצאה א' לחופשה, נעצרה בידי שוטר צבאי שרשם לה תלונה בטענה שמדיה לא היו תקניים. לדבריה, בעקבות התלונה מפקד הגדוד שפט אותה והיא נענשה בנזיפה, אך הוזהרה שבתלונה הבאה היא תקבל עונש חמור יותר. אולם, אחד מנגדי הבסיס הסביר לה כי טעתה בהבנתה ביחס לעונשה וכי הוטל עליה עונש של 14 ימי ריתוק ועבודות רס"ר.

"מרוב פחד לא שאלתי שאלות והגעתי בתחילת ימי הריתוק לחדרו של הנגד. במשך כל ימי הריתוק הוא נהג בי כ'משרתת', שלח אותי לבצע עבורו מגוון שליחויות פרטיות, שכללו בין היתר הכנת קפה, הכנת והגשת ארוחות צהריים," סיפרה א'. היא הוסיפה שהרס"ר דרשה ממנה שתחתום על נשק באופן קבוע, וזאת למרות שהסבירה לו על הקשיים שלה לשאת נשק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מעבר כרם שלום. שי מכלוף
הרס"ר איים על א' כי יחמיר את עונשה. מעבר כרם שלום בגבול עזה/שי מכלוף

א' לא הייתה יכולה לשאת יותר את השפלות הרס"ר והחליטה להימלט מן הבסיס ולהתחבא בבית הוריה, ורק לאחר שיחה אישית מהמפקדת שלה שבה לבסיס. כעבור כמה ימים נתפסה א' משוחחת בטלפון הנייד שלה בחדר האוכל בבסיס, למרות שהדבר היה אסור. כשיצאה מחדר האוכל, הרס"ר לעג לה ואמר כי "כדאי לך להיות נפקדת, אם זה תלוי בי את הולכת לקבל עונש הרבה יותר חמור ממה שקיבלת בפעם שעברה", סיפרה.

מסכת האיומים, הלחץ והפחד המשתק, לדברי א', הובילו אותה לחרדה עזה ולתחושות חוסר אונים והשפלה קשים. היא לקתה בדיכאון עד שלבסוף ברחה שוב מהבסיס. נציג מהבסיס התקשר אליה והודיע לה כי בתוך כמה ימים יגיעו מפקדים לקחת אותה מהבית חזרה לבסיס. כמה שעות לאחר מכן, כשהיא מבוהלת ושרויה בדיכאון, ניסתה א' לשם קץ לחייה, בעת שבני משפחתה ישנו בחדר הסמוך. בנס הצליחו רופאי בית החולים קפלן ברחובות להציל את חייה.

לאחר פציעתה הקשה של א' היא שוחררה משירות צבאי. בעשר השנים האחרונות א' נאבקה במשרד הביטחון שיכירו בה כנכת צה"ל באמצעות עורכי הדין גיל גנוניאן וחן לוי ממשרד "מרקמן את טומשין".

מעורכי הדין גנוניאן ולוי נמסר: "אנו מטפלים בא' במשך יותר מעשר שנים. משרד הביטחון דחה את בקשתה כמה פעמים מנימוקים שונים שהוציא במקביל באופן אבסורדי. כנגד כל דחייה כזו הגשנו ערעור לבית המשפט, ולאחר ניהול הליך הוכחות מייגע, עשה בית משפט השלום בבאר שבע צדק עם א' והכיר בה כנכת צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully