וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו עיר בישראל יש הכי הרבה עברייני מין?

מדוח שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על 14 הערים הגדולות עולה כי בתל אביב שיעור המעשנים הגבוה ביותר ועומד על 30%. ובאיזו עיר נמצאים הכי הרבה נזקקים לשירותי רווחה?

תאונה במחלף גנות בכביש 4 וכביש 1, הורים ושני ילדיהם נפצעו, 19.9.2014. ניב אהרונסון
בתל אביב מספר הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר/ניב אהרונסון

בתל אביב מספר המעשנים ומספר הנפגעים בתאונות הדרכים הוא הגבוה ביותר, בירושלים ובני ברק שעור המורשעים בעבירות נהיגה גבוה מהממוצע הארצי והעבירות השכיחות ביותר בישראל הן כלפי הסדר הציבורי – אלו הם כמה מהנתונים הבולטים שהתפרסמו היום (רביעי) בדוח פני החברה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

הדוח מציג תמונת מצב עדכנית בכמה סוגיות חברתיות בולטות ב-14 הערים הגדולות בארץ. הערים שנבדקו בדוח הן נתניה, באר שבע, תל אביב-יפו, אשדוד, אשקלון, בת ים, רחובות, חיפה, ראשון לציון, ירושלים, חולון, פתח תקוה, רמת גן ובני ברק.

עוד בוואלה! חדשות:
קצינים במשטרה: אם ימונה מפכ"ל מצה"ל נפשוט את המדים
נעצר בן 30 החשוד כי רצח את אביו אמש בקריית אתא
חשד: מנהל בית ספר במרכז הארץ הטריד מינית מורות

איש מעשן. ShutterStock
בבני ברק נמצא האחוז הנמוך ביותר של מעשנים/ShutterStock

לפי הדוח, בשנת 2012 68% מתוך הרשומים במחלקות לשירותים חברתיים, 921 אלף איש, הוגדרו בעלי "נזקקות מוגדרת". פירוש הדבר הוא שעל כל אלף בני אדם הרשומים, יש 115.3 בני אדם הנזקקים לשירותים חברתיים של הרווחה. שיעור בעלי הנזקקות הגבוה ביותר נרשם בנתניה - 137.5 נזקקים על אלף בני אדם. ערים נוספות שבהן שיעור בעלי הנזקקות הוגדר גבוה מהממוצע הארצי הן אשקלון, אשדוד, תל אביב-יפו, באר שבע. הערים שבהן שיעור בעלי הנזקקות הוא הנמוך ביותר הן בני ברק, רמת גן ופתח תקווה.

ב-32.7% מהמקרים, סיבת הנזקקות היא תפקוד לקוי של הורים או של ילדים והיא הסיבה השכיחה ביותר. הסיבה שנייה בשכיחותה היא "עוני, קשיי הכנסה ותעסוקה" (22.3%), לאחר מכן "זקנה" (20.5%) ו"סיבות רפואיות ומוגבלות" (17.5%).

סוגיה נוספת שבדקה הלמ"ס היא שיעור המעשנים. מהדוח עולה כי 24% מבני ה-20 ומעלה ב-14 הערים הגדולות מעשנים לפחות סיגריה אחת ביום. בתל אביב נמצא שיעור המעשנים הגבוה ביותר, העומד על 30%. בבני ברק נמצא האחוז הנמוך ביותר של מעשנים – 8% בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציית נערה. ShutterStock
ברחובות נרשם האחוז הגבוה ביותר של מורשעים בעבירות מין/ShutterStock

הלשכה בדקה בדוח גם את שיעור המורשעים בדין בכל אחת מהערים. נכון לשנת 2011 השיעור הגבוה ביותר של מורשעים בדין, 7.7 מורשעים לאלף בני אדם, נמצא בבאר שבע. אחריה ברשימה נמצאת בת ים עם 7.2 על אלף בני אדם. הערים שבהן נמצא כי שיעור המורשעים הוא הנמוך ביותר הן חיפה – 3.9 מורשעים על אלף בני אדם, ורמת גן - 2.9 על אלף בני אדם בלבד. בקרב קטינים, השיעור הגבוה ביותר של מורשעים נמצא בחיפה, 2.6 קטינים מורשעים על אלף בני אדם. שיעור פשיעת הקטינים הנמוך ביותר נרשם בבני ברק, שם הנתון הוא 0.8 על אלף בני אדם בלבד.

העבירות השכיחות ביותר היו עבירות כלפי הסדר הציבורי, למעט בבני ברק שבה הקבוצה השכיחה ביותר של עבירות היא עבירות רישוי, בעיקר בתחום של בנייה בלתי חוקית. ברחובות נרשם האחוז הגבוה ביותר של מורשעים בעבירות מין, ואילו בבאר שבע ובאשקלון האחוז הנמוך ביותר של עבירות אלו.

62% אינם חוששים לאבד את מקום עבודתם

מבחינת עבירות נהיגה, מן הדוח עולה כי בירושלים ובני ברק שעור המורשעים בעבירות אלו גבוה מהממוצע הארצי, שעומד על כ-11%. בירושלים הנתון עומד על 13.1% ובבני ברק על 13%. בבאר שבע ובפתח תקווה נמצא שיעור המורשעים הנמוך ביותר: 7.7% ו-7.9% בהתאמה. הערים שבהן מספר הרשעות למורשע היה גבוה מהממוצע (1.23) היו: בני ברק (1.32), ירושלים (1.31), בת ים (1.28) ותל אביב-יפו (1.24). בתל אביב-יפו נרשם המספר הגבוה ביותר של תאונות דרכים - 1,335, ובאשקלון נרשם המספר הנמוך ביותר – 146 בלבד. מבין הערים הגדולות, בירושלים נרשם המספר הגבוה ביותר של תאונות קשות - 191, וברחובות נרשם המספר הנמוך ביותר - 4.

עוד בחן הדוח היכן חוששים מועסקים מאיבוד עבודתם. מהנתונים עולה כי 62% אינם חוששים כלל לאבד את מקום עבודתם. בערים הגדולות, שיעור החשים ביטחון תעסוקתי נע בין 71% בבני ברק ובפתח תקווה לבין 53% בירושלים ו-54% בתל אביב.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully