וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי דרום תל אביב הגישו תלונה נגד מבקשי המקלט

30.9.2014 / 8:22

שבוע לאחר ביטול הסעיפים המרכזיים בחוק למניעת הסתננות, התושבים ריכזו שמות של מהגרים אפריקנים ותאריכים שבהם חדרו לישראל ומסרו את הפרטים למשטרה. "בג"ץ מעל באמון של אזרחי ישראל"

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

.

שבוע לאחר החלטת בג"ץ על ביטול שני סעיפיו המרכזיים של התיקון לחוק מניעת הסתננות - הראשון כי לא ניתן לכלוא מבקשי מקלט ללא משפט והשני פינוי מתקן "חולות" - הסוגיה עדיין אינה יורדת מסדר היום. תושבי דרום תל אביב הגישו אמש (שני) תלונות במשטרה נגד עשרות מבקשי מקלט המתגוררים באזורם, שלדבריהם נכנסו לישראל בדרך לא חוקית, ודרשו להעמידם לדין.

הצעד מתאפשר בזכות סעיף בתיקון לחוק למניעת הסתננות שלא בוטל בפסיקת בג"ץ האחרונה, לפיו על כל אדם שחדר לישראל בצורה בלתי חוקית עלול להיגזר עונש של עד חמש שנות מאסר. במסגרת היוזמה, התושבים ריכזו שמות של מהגרים אפריקנים ותאריכים שבהם חדרו לישראל בצורה בלתי חוקית, לדבריהם, ומסרו את הפרטים לתחנת משטרת "שרת" בעיר.

מחאת מבקשי המקלט - סיקור מיוחד:
חוק ההסתננות בוטל: החלטת בג"ץ תפסה את כולם בהפתעה
סער על ביטול חוק ההסתננות: "להגביל סמכויות בג"ץ"
בג"ץ קבע: אסור לכלוא מבקשי מקלט לשנה - ללא משפט

הפגנה של תושבי דרום תל אביב בכיכר הבימה. ניב אהרונסון
תושבי דרום תל אביב מפגינים בכיכר הבימה, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

"בג"ץ מעל באמון של תושבי דרום תל אביב ואזרחי ישראל. לא נותר לנו אלא לנקוט במהלך אזרחי ולקוות שלפחות להליך הפלילי עדיין נותרה משמעות במדינה", אמרה שפי פז, תושבת שכונת שפירא הסמוכה לתחנה המרכזית בתל אביב, עם הגשת התלונה.

לדברי התושבים, ההחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון מהשבוע שעבר, הותירה אותם המומים, זועמים וחסרי אונים. הם טוענים כי הם סובלים כבר יותר מחמש שנים מ"תופעת ההסתננות" ומפשיעה הולכת וגוברת באזורם, מה שגרם להם לקחת את גורלם בידם ולדאוג לביטחונם. זאת, מכיוון ש"המדינה ורשויות המשפט לא עושות זאת".

הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014. יותם רונן
מבקשי מקלט במתקן "חולות"/יותם רונן

יונתן יעקובוביץ', ראש תחום הסברה ב"מרכז למדיניות הגירה ישראלית" ומיוזמי המהלך להגשת התלונות במשטרה, מסר: "ביטול החוק בפעם השנייה לא מותיר לתושבי דרום תל אביב ברירה, אלא לדרוש כי המדינה תתחיל לאכוף את החוק הפלילי. לא ייתכן כי התוצאה של החלטת בג"ץ תהיה אנרכיה".

בג"ץ, בהרכב של תשעה שופטים, פסל בשבוע שעבר את הסעיפים הבולטים בתיקון לחוק למניעת הסתננות, שנכנס לתוקפו בינואר. הסעיף הראשון בחוק קבע כי כל אדם שיסתנן לישראל שלא כדין יישלח למעצר של שנה - ללא משפט. שישה שופטים תמכו בפסילת הסעיף ושלושה התנגדו. הסעיף השני קבע כי מבקשי המקלט השוהים בערים יישלחו לתקופה בלתי מוגבלת למתקן "חולות". השופטים החליטו כי מתקן הכליאה ייסגר תוך 90 יום. שבעה מהם הצביעו בעד פסילת הסעיף ושניים התנגדו.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully