וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטטוס שבעזרתו גייסה החיילת היתומה 55 אלף שקל

22.9.2014 / 20:17

דורון לוי בת ה-20 נקלעה לחובות של 78 אלף שקל עם מותה של אמה מסרטן. מחשש שביתה יעוקל היא פרסמה סטטוס בו גוללה את סיפורה וזכתה לתגובות מרגשות. "הטלפון שלה קורס"

החיילת דורון לוי. באדיבות המצולמים
"היא בוכה מהתרגשות מהתמיכה העצומה שהיא מקבלת". דורון לוי/באדיבות המצולמים

עד יום שבת האחרון הייתה החיילת דורון לוי מכפר חנניה שבגליל דמות אנונימית. אולם הסטטוס המרגש שהעלתה שלשום לעמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", זכה ללא פחות מ-21,179 לייקים. קריאת המצוקה שהשמיעה עתידה לשנות את חייה ולקרב אותה במהרה לפתרון הבעייה אליה נקלעה.

לפני עשרה ימים הלכה לעולמה אמה של לוי, בת יחידה לאם חד-הורית, מסרטן. עם מותה, גילתה החיילת בת ה-20 שהיא נותרה עם חובות והלוואות בסך 78 אלף שקל. ללא סיוע, היא החליטה לפרסם את סיפורה באינטרנט ולגייס תרומות מהציבור הרחב. עד כה, נתרמו לה 55 אלף שקל. "היא נמצאת בבית ובוכה מהתרגשות מהתמיכה העצומה שהיא מקבלת מכל עם ישראל", סיפרה לוואלה! חדשות חברתה הטובה.

עוד בוואלה חדשות:
”מוחמד” הושמט מרשימת השמות הנפוצים: ”גזענות מקוממת”
ספין? לפיד בוחן האפשרות להיות יו”ר אופוזיציה
חשש מהתחרדות גילה: ”בונים בית שמש בירושלים”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטטוס שפרסמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קוראים לי דורון לוי, בת 20 מהישוב כפר חנניה בגליל ואמי נפטרה לפני כעשרה ימים. כרגע נשארתי לבד משום שהייתי בת יחידה לאם חד הורית ואני לא יודעת מיהו אבי. במהלך השבעה, התחוור לי כי נותרתי עם חובות והלוואות על סך 78 אלף שקל", כתבה לוי בגילוי לב בסטטוס שהעלתה. "לפני כשנה התגלה לאמי סרטן בלבלב, סרטן אלים ואגרסיבי. במשך שלושה חודשים ישבתי לידה בבית החולים, יום ולילה. אחר מכן השתחררנו הביתה להמשך טיפולים כימותרפיים. באותה תקופה, אמי הייתה מעורבת בתאונת דרכים חזיתית רק בגלל נהג ששיחק בפלאפון. אמי המבוגרת והחולה, שברה חמש צלעות ועברה ניתוח לניקוז שטפי דם מהגולגולת". בהמשך תיארה לוי כיצד הגורל המר המשיך לרדוף אותן כאשר לפני כשבועיים וחצי התגלתה שוב מחלת הסרטן בגופה של אימה.

חבריה ומכריה של דורון סיפרו לוואלה! חדשות כי הייתה זו הפעם השלישית שהמחלה התגלתה בגופה של אימה. הפעם הראשונה הייתה כשדורון הייתה בת שש בלבד. הפעם השנייה הייתה לפני כשנתיים, כאשר דורון הייתה במהלכה של שנת שירות בכפר קיש שבגליל התחתון. "באותה תקופה, חייתי במקביל – בשנת השירות שמטרתה לתרום, לחנך ולהשפיע על בני הנוער במועצה ובבית החולים על מנת לטפל ולדאוג לאמי", ציינה לוי בסטטוס שכתבה. אלא שלפני שבועיים וחצי התגלתה מחלת הסרטן בגופה בפעם השלישית. הפעם המחלה תקפה אותה בלבלב ובכבד והופיעה באופן האגרסיבי והאכזרי ביותר עד כה. האם, שהתמודדה במקביל עם פציעתה הקשה מהתאונה, נפטרה כעבור שבוע בלבד מרגע הגילוי.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"לא נשאר לה אף אחד בעולם"

"לא נשאר לה אף אחד בעולם. דורון לא ידעה מיהו אביה ולאמה לא היו ילדים נוספים. המנחמים שבאו לבקר אותה היו חבריה שחלקם אף ישנו אצלה", סיפרה אימה של חברתה הטובה של דורון. "במהלך השבעה היא התחילה לחטט במגירות ומצאה לתדהמתה טפסים של ההוצאה לפועל שהזהירו את אימה המנוחה כי אם היא לא תשלם את חובותיה המסתכמים ב-78 אלף שקל ביתה יעוקל. היא התחילה לברר ואז אמרו לה שהמידע נכון ויכולים לקחת לה את הבית כי זה הנכס היחיד שאפשר לממש בעזרתו את תשלום החובות" היא הוסיפה.

"היא מאוד נלחצה ופנתה אלי כי היא יודעת שאני עובדת מול ההוצאה לפועל. אמרתי לה שאני בשמחה אמלא בשבילה את הבקשות להוצאה לפועל ושאני חושבת שבנסיבות הטרגיות שנוצרו כאן, יש סיכוי סביר שיבטלו לה את גזירת העיקול. במקביל, היא החליטה לזעוק את מצוקתה ברשתות החברתיות בתקווה שמישהו יוכל לעזור לה", אמרה האם.

לוי פרסמה את הסטטוס ביום שבת בשעות הבוקר ולא האמינה שתוך 24 שעות יתגייסו לעזרתה אלפי בני אדם. עד לשעות הבוקר המאוחרות היום (שני) נתרמו לחשבון הבנק שפרסמה 55 אלף ש"ח וכמה עורכי דין אף התנדבו לסייע לה בתהליך המשפטי אליו היא תיאלץ להיכנס. "דורון נקרעה: מצד אחד היא הבינה שעליה לעזוב את הצבא כדי להתפרנס ולהחזיר את החובות ומצד שני היא לא רצתה לעזוב בגלל שאמה הייתה כל כך גאה בה על שירותה הצבאי", סיפרה חברתה הטובה.

"הטלפון שלה קורס מכמות הטלפונים. היא רוצה לענות לכולם, אבל לא מספיקה. גם הצבא עוזר לה מעל ומעבר. חבריה ליחידה עוזרים לה המון ועסוקים גם הם בגיוס תרומות. המפקדים שלה החלו בתהליך מזורז שבסיומו היא תוכר כחיילת בודדת. ההכרה הזאת תגדיל לה במעט את המשכורת הצבאית הדלה שהיא מקבלת. ביממה האחרונה פנו אליה חיילים פשוטים וקצינים בכירים והזמינו אותה לחגוג ביחד עם משפחתם את ראש השנה. זה מדהים ומרגש עד דמעות. עד לפני עשרה ימים לא נותר לה אף אחד בעולם ועכשיו נראה שכל ישראל הם האחים שלה".

לתרומות: בנק לאומי, סניף 961, מספר חשבון 036384/26

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully