וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הפערים בין ישראל וחמאס לקראת פקיעת ההפוגה ביום שני נותרו גדולים, דאעש ממשיך לטבוח ביזידיים ולהדאיג את נסראללה וגרמניה צותתה לקלינטון. אלה הכותרות שעשו את השבת

דאעש הצליח להשתלט על אזור ששטחו 200 אלף קילומטרים רבועים

כך נראית מדינת הטרור שמנסה להשתלט על האזור כולו: לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הרגו עד כה בין 30 ל-50 אלף בני אדם, ושולטים על אזור ששטחו כ-200 אלף קילומטרים רבועים – כך לפי מידע עדכני שפורסם היום (שבת) ברשת LBC הלבנונית. לפי הפרסום, עשרה מיליון תושבים נמצאים בשטחים שבשליטת הארגון - כשליש משטחה של עיראק, ושליש משטחה של סוריה.

מלבד סוריה ועיראק, הכוחות האיסלאמיסטיים נמצאים גם בטורקיה ובלבנון. לפי ההערכות, לארגון נכסים בשווי של כשני מיליארד דולרים, ובכל יום מרוויחה "המדינה האיסלאמית" כ-300 מיליון דולרים ממכירת נפט וגז. כמו כן, מרבית כלי הרכב בשימוש הלוחמים הם אמריקניים, שנלקחו מצבא עיראק.

בכיר חמאס: לא קיבלנו ולא נקבל את מה שהוצע בקהיר

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, דוחה בתוקף את המתווה שהציגה מצרים להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל. א-רישק אמר אחר הצהריים (שבת) כי "עמדתה של המשלחת הפלסטינית ברורה: היא לא מקבלת ולא תקבל את מה שהוצע בקהיר". לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא", הוא הוסיף וציין כי הדיונים בין חמאס, הג'יהאד האסלאמי ואש''ף נמשכים כדי לגבש עמדה סופית.

במקביל, חבר במשלחת הפלסטינית בקהיר אמר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי הסיכויים להגיע להסכם סופי עם ישראל "לא גדולים". המשלחת הפלסטינית צפויה לשוב לבירת מצרים הלילה או מחר כדי להשלים את השיחות, לקראת פקיעתה של הפסקת האש בחצות הלילה שבין שני לשלישי. לפי דיווחים שונים בערבית, הערב תתכנס הנהגת הרשות הפלסטינית בלשכתו של היו"ר אבו מאזן ברמאללה כדי לדון בנושא.

חסיד אומות העולם ויתר על התואר עקב המלחמה בדרום

"בצער רב, אני נאלץ להשיב את העיטור שקיבלתי כאות הערכה ממדינת ישראל", כך פתח הנק זנולי, חסיד אומות העולם תושב האג, את מכתבו לשגריר ישראל בהולנד. זנולי, שהציל יחד עם בני משפחתו נער יהודי שכל משפחתו נספתה בשואה, החליט לוותר על מדליית הכבוד שהוענקה לו לאחר שבני משפחתו נהרגו בהפצצה בעזה במהלך מבצע "צוק איתן".

בשנת 1943, זנולי הבריח את הנער אלחנן פינטו, בן 11, לכפר איימנס, שם התחבא במשך שנתיים. "זנולי היה מודע היטב לסיכונים שבהסתרת צעיר יהודי בבית המשפחה, אך חש חובה מוסרית לעשות זאת", נכתב עליו בארכיוני יד ושם, "אלחנן זכה לבית חם ואוהב עמם". לאחר ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית בשנת 1945, דודו של פינטו העביר אותו לבית יתומים יהודי, ובשנת 1951 הוא עלה לישראל.

סליחה, טעות: "גרמניה צותתה לקרי ולקלינטון"

סוכנות הביון של גרמניה (BND) צותתה בטעות לשיחות שניהלו שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, וכן קודמתו בתפקיד הילרי קלינטון – כך דיווח היום (שבת) השבועון הגרמני "דר שפיגל". לפי הדיווח, הסוכנות הקליטה בשנה שעברה שיחה שביצע קרי, ושנה קודם לכן, שיחה בין קלינטון לבין מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי ענאן.

השבועון הגרמני לא חשף את מקורותיו, אך על פי הדיווח, שלושת האישים לא היו מטרות ישירות של סוכנות הביון, והציתותים לשיחות נעשו בטעות. בדיווח גם הוזכר דוח מסווג מ-2009 שבו נכתב כי טורקיה מהווה יעד לאיסוף מודיעין עבור המודיעין הגרמני. סוכנות הביון של גרמניה ושגרירות ארצות הברית בברלין טרם מסרו את תגובותיהן בעניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ראש המשלחת הפלסטינית: הוסכם על פתיחת המעברים

ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן עם ישראל בקהיר, עזאם אל-אחמד, אמר אמש כי הוסכם על פתיחת המעברים, אחת מסוגיות הליבה שעומדות על הפרק, ואנשי הרשות הם שיפעילו אותם - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא".

ראש המשלחת הפלסטינית ציין כי הושגה גם הסכמה על שיקום עזה, וכי הגורם שידאג לאכוף זאת הוא הרשות הפלסטינית. הוא הוסיף כי השיחות בין הצדדים יתחדשו ביום ראשון. "אנחנו נמצאים בקרב ארוך כדי לקבל את זכויותינו ולסיים את הכיבוש. חברי המשלחת אמנם בעלי דעות שונות, אך המטרה היא אחת – להשיג את דרישות העם שלנו", אמר.

נסראללה נגד דאעש: "ניאבק בכופרים וננצח אותם"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ניצל אמש את נאומו לציון שמונה שנים למלחמת לבנון השנייה כדי לתקוף דווקא את אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שהשתלטו בשבועות האחרונים על שטחים נרחבים בצפון עיראק ובסוריה, והמעיט בהתייחסותו לישראל. "דאעש הם כופרים שמאיימים על סוריה ועיראק, צריך להתרחק מהם", תקף נסראללה והבטיח: "הניצחון על דאעש אפשרי בהחלט. אנחנו בתור עם נישאר פה ולא נעזוב. נישאר כאן וננצח".

נסראללה הביע חשש מהתקדמות הכוחות של האיסלאמיסטים הסונים והצביע על שינויים מרחיקי לכת שעלולים להתרחש במזרח התיכון. "דאעש מאיימים גם על ירדן, המפרץ הפרסי וכל מדינה אחרת באזור. זה כבר לא ארגון של מדינה – זה ארגון שגדל מאוד ושולט באזור גאוגרפי נרחב. יש לו הרבה לוחמים שהגיעו מחו"ל. עד כה יותר ממיליון וחצי אזרחים הוגלו בלחימה בעיראק – סונים, שיעים, נוצרים ויזידים", אמר. "אני שואל את העם הלבנוני: 'אם אוציא את חיזבאללה מלבנון, זה יסיר את האיום שנשקף מדאעש?' דבר לא יגן על הלבנונים – לא החלטת 1701 של מועצת הביטחון (הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה בתום מלחמת לבנון השנייה), לא כוח יוניפי"ל. רק חיזבאללה יוכל לגבור עליהם".

אוקראינה: השמדנו שיירה רוסית; רוסיה: זו הזיה

הסלמה בין רוסיה לאוקראינה? אוקראינה הודיעה אמש כי השמידה חלק משיירת כלי רכב משוריינים של רוסיה שחדרה לשטחה במהלך הלילה, וכי כוחותיה ספגו פגזים מהצד הרוסי היום. עם זאת, ממשלת רוסיה הכחישה את הטענה שכוחותיה חצו את הגבול אל תוך אוקראינה, וכינו את הדיווח "סוג של הזיה". הרוסים אף האשימו את קייב בניסיון לחבל במעבר ציוד הומניטרי לאזורים במזרח המדינה, שנפגעו קשות בלחימה בין הבדלנים הפרו-רוסים לכוחות הצבא.

אנדריי ליסנקו, דובר מטעם צבא אוקראינה, התייחס לתקרית בתדרוך לעיתונאים ומסר כי כוחות הצבא של אוקראינה הבחינו בשיירה צבאית רוסית שחצתה את הגבול בחסות החשכה. "הצעדים הדרושים ננקטו וחלק ממנה אינה קיימת עוד", אמר ליסנקו.

רצח בר ציון: מצוד אחר בן הזוג, פשיטה על בית שלמה בר

משטרת תל אביב מגבירה את הלחץ על סביבתו של אילן בן עמי, החשוד ברצח אשתו בנפרד, אשת חיי הלילה והמוזיקאית דפנה בר ציון. במשטרה סבורים כי אחד ממקורביו של בן עמי מסייע לו בבריחה. בשל כך, מבצעת המשטרה בשעות האחרונות (שבת) חיפושים בבתיהם של בני משפחתו וחבריו, כולל חברי להקת "הברירה הטבעית", שבמסגרתה ניגן כגיטריסט. השוטרים אף הגיעו היום לביתו של סולן הלהקה, שלמה בר, ותשאלו אותו.

בדיקה שביצעו חוקרי המשטרה במעברי הגבול העלתה כי הוא לא עזב את הארץ. כמו כן, לפי שעה הוא לא עשה כל שימוש במכשיר הטלפון הנייד של זוגתו או בכרטיסי האשראי שלה, שנעלמו מהזירה. המשטרה ביצעה שורה של פעולות טכנולוגיות בניסיון להתחקות אחריו, אך אלה לא הניבו תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully