וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהאזעקות ברקע: ראש המועצה וסגנו טסו לחו"ל

אזעקות לא נשמעות, קייטנות לא פועלות והורים מיואשים – תסכול רב שורר במזכרת בתיה, אך העומד בראש המועצה נמצא בחו"ל וטרם שב. גם סגנו טס לסין והותיר את המועצה בידי מחליף

צילום: ניב אהרונסון, קובי אליהו, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מבצע "צוק איתן" מסרב לגווע, וכמו מרבית אזרחי המדינה, גם תושבי המועצה המקומית מזכרת בתיה, המונה כ-14 אלף איש נמצאים תחת איום מטחי הרקטות באופן יומיומי. אך ראש המועצה, מאיר דהן, נמצא בחופשה משפחתית בארה"ב מתחילת החודש. למרות שהצהיר כי הוא נערך לחזרתו, דהן טרם שב ובמועצה לא מספקים תשובות ברורות מתי הוא צפוי לשוב. תושבים רבים פנו למועצה והתלוננו כי אינם שומעים את האזעקות, אך לדבריהם, טרם קיבלו מענה. הורים רבים מתארים מצב של כאוס וחוסר אונים נוכח פקודות סותרות של פיקוד העורף והעדר מענה מסודר מהמועצה.

דף הפייסבוק של דהן מלא בתלונות של הורים זועמים ובמועצה מנסים לעמוד בקצב הפניות. יתרה מכך, מחליפו של דהן, סגנו וממלא מקומו של ראש המועצה בחוק, יגאל עובדיה, טס אמש (שלישי) לסין ומינה במקומו מחליף נוסף - אולם איש מהמועצה לא עדכן את התושבים. "זה התברר לנו במקרה, כי פגשו אותו בשדה התעופה. אף אחד לא הצליח להוציא תשובה מסודרת ורק לאחר פניות רבות של תושבים וגם שלנו, הוחלט בצהריים היום שסגן מהמועצה ייקח על עצמו את התפקיד", אמר לוואלה! חדשות שלום קמיל, חבר המועצה המקומית מזכרת בתיה. "היועצת המשפטית של המועצה אומרת שזה חוקי, אבל לא מדובר בהיבט משפטי, אלא בכך שאחד אחרי השני אנשי ציבור בכירים עוזבים את הספינה, ולא משאירים אחריהם פה מישהו. המנהיגים לא נמצאים פה איתנו בתקופת החירום, אין סולידריות ואין הנהגה. זה נורא".

מבצע ”צוק איתן”, היום התשיעי: עדכונים שוטפים
הטוויטר של החמאס: השגנו מסמך סודי של צה”ל
בית נפגע משברי רקטה בתל אביב, פצועה קל בבאר טוביה
הבעיה האסטרטגית שרק פעולה קרקעית תוכל לפתור

היום השמיני למבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
הוראות סותרות. רצים לתפוס מחסה, אתמול/רויטרס

"בימים הראשונים של המבצע, פיקוד העורף פרסם שאנחנו יכולים לחזור לשגרה רגילה והיו פרסומים על כך באתר פיקוד העורף", סיפרה מורן, אמא לשלושה ילדים בני חמש, עשר ו-13. "בפועל, נציג של פיקוד העורף במזכרת בתיה אמר שאי אפשר לחזור לשגרה. אחר כך הוציאו שוב הודעה שגויה. ראש המועצה בחו"ל, והיינו מצפים שבסיטואציה מורכבת שכזו הוא ישים את עצמו במקום שני אבל הוא לא. כרגע הוא מנהל את הכל מרחוק".

לדבריה, מנהלת הקייטנה פנתה למנהלת אגף החינוך וביקשה ממנה להקצות חדר באחד המבנים של המתנ"ס המקומי או בבית ספר, אבל זו נענתה בשלילה. "הייתי מצפה מראש המועצה שלי להיות פה עבורנו. אני לא מזלזלת בחייו הפרטיים, אבל היה פה כאוס כמה ימים ואין ראש מועצה שיסדיר את הבלגן, ויש פה בלגן. זה שובר שגרה משמעותי עבורנו והילדים מחורפנים. הם פשוט יצאו מאיפוס והם נורא מסכנים". לדבריה, רוב הילדים במועצה הולכים לגנים פרטיים בשל המחסור בגנים אחרים או במקומות פנויים בקייטנה העירונית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בהעדר מבנים מוגנים, העיריות מבקשות מהגנים הפרטיים תשלום עבור שימוש במבנים גם בתקופה זו, חרף המצב. מעונות היום לגיל הרך של גופים המתוקצבים על ידי הממשלה ובאחריות המשרד הכלכלה, כמו ויצ"ו ונעמ"ת, מקבלים ברובם מענה מהרשות המקומית במציאת מבנה חלופי. אולם בשל מיעוט מעונות מסוג זה, נאלצים רוב ההורים לשלוח את ילדיהם למסגרות פרטיות ויקרות אשר ברובן מתקיימות במבנים פרטיים, נטולי מרחבים מוגנים.

אביגיל, אמא לשני ילדים בני שש וארבע, נאלצת להישאר בבית עם בנה הבכור בשל אותה הבעיה, ולא מצליחה לקבל תשובות מהעירייה. "רק היום היו שתי אזעקות ופיצוצים גדולים. הילד בבית משווע לחברה ולתעסוקה ובגלל שהוא בגן פרטי אין מענה". לדבריה, היא פנתה לפיקוד העורף בבקשה לפתוח חדר מוגן בקרבת הגן ובקשתה אושרה, "אבל לא פותחים לנו ואני כבר לא יודעת למי לפנות. ראש המועצה והמחליף שלו לא נמצאים ואנחנו לא יודעים מי אחראי על העניינים. המצב מאוד בעייתי, צריכים שמישהו יעזור לנו ואין מי. זה לא אופייני למזכרת בתיה - בדרך כלל אנחנו מרוצים מהשירותים המוניציפליים וממערכת החינוך, זה תפס אותנו מאד בהפתעה הסיפור הזה".

כוחות צה"ל פרוסים בגבול רצועת עזה. יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל פרוסים ברצועת עזה, היום/יותם רונן

שלום קמיל סיפר כי הוא שוחח היום עם מזכיר המועצה בנוגע לסוגיית הגנים וזה אמר לו כי לחלק מהגנים הפרטיים אין רישיון ולכן לא יוכלו לתת להם מענה. "גם אם אין להם רישיון תקין, במשבר ועתות חירום צריך לשים את זה בצד. למה הילדים אשמים?", תהה קמיל והוסיף: "בכירי המועצה וראש המועצה בפרט אמורים להיות הכתובת לפיקוד העורף ולמשרד הפנים, להיות היכן שמתקבלות החלטות ולהיות הפה של התושבים - גם אם זה אומר שצריך לקטוע חופשה משפחתית. זה המחיר שעל ראש מועצה, המחזיק בתפקיד ציבורי, לשלם".

ירון טמיר, מזכיר המועצה, מסר בתגובה: "הדברים מפורסמים בצורה ברורה באתר האינטרנט שלנו. אנחנו לא אחראים על אזעקות אלא פיקוד העורף. הייתה בעיה אחת מול פיקוד העורף ומי שהתקשר אליהם קיבל תשובות שאין הגבלות אצלנו, וזה יצר בלבול. באשר לסוגיית הגנים הפרטיים אמר טמיר: "אנחנו נתייחס לכל בקשה בחיוב. אני יודע שיש בעיה עכשיו עם המצב, אבל קייטנה פרטית שבאה אלי ואין לה רישיון חוקי, לא נוכל לסייע לה ולקחת עליה אחריות. הילדים הללו צריכים ללכת למסגרות חוקיות".

באשר להימצאותו של ראש המועצה וסגנו בחו"ל אמר טמיר כי למרות שראש המועצה נמצא בחופשה, "אנחנו עובדים במסודר. יש לו ממלא מקום וגם הוא יצא לחופשה - אבל יש פה מהלך חוקי, יש הגדרות בדיוק מי אחראי. אם נראה התפתחות חמורה אצלנו, הוא יחזור תוך 24 שעות. לא ראיתי צורך להזעיק אותו לפה. קיבלנו מבקרים מפיקוד העורף ויש הערכה גדולה מאוד למה שנעשה פה עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully