וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור התנצלה שקראה לכפייה הדתית "סרטן"

30.6.2014 / 19:36

דבריה של השחקנית, בתגובה להחלטת שר הפנים לסגור את מרכולים בתל אביב בשבת, עוררו ביקורת חריפה. "מי שנפגע אני מבקשת את סליחתו", אמרה. "התבטאות מקוממת המעידה על בורות"

מתוך "נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל; צילום: טל אנגלנדר; עריכה: יותם בן-דוד

גילה אלמגור, השחקנית הידועה וכלת פרס ישראל לקולנוע, התנצלה היום (שני) על התבטאותה מהבוקר כי "כפייה דתית בתל אביב - כמו סרטן". אלמגור אמרה את הדברים בתגובה להחלטתו של שר הפנים גדעון סער לסגור את המרכולים בעיר בשבת.

גילה אלמגור. נמרוד סונדרס
סירבה להגיב בתחילה. אלמגור/נמרוד סונדרס

השדרן מנחם טוקר מהתכנית "זמן אוויר" ברדיו "קול חי" התקשר אליה בהפתעה וקרא לה להתנצל על דבריה, "יש כמה מאזינים שנפגעו מהדברים שאמרת", אמר. תחילה סירבה אלמגור להתייחס, אך בהמשך אמרה: "אז אנשים נפגעו, ומי שנפגע אני מבקשת את סליחתו, סליחה", וניתקה את השיחה. טוקר המשיך בשידור ואמר: "אני מניח שאמרת את זה מתוך שינה, מתוך חלום או מתוך מצב נפשי אחר. איך את יכולה להגיד דברים כאלו אם את יהודייה? טוב, סליחה זה בסדר בימים אלה".

טרם התנצלותה של אלמגור, תקפו חברי כנסת חרדים את השחקנית. יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר: "מדובר בהתבטאות מקוממת ומבישה המעידה על שנאה ובורות כלפי דעה שונה ויהודית. יש להצטער כי אישיות המוגדרת תרבותית ונאורה, בוחרת להכפיש ציבור מסורתי וגדול, בשפה וולגרית, גסה ומבישה, שלא מקובלת בחברה מתקדמת ושאינה מתאימה לאנשים בעלי כבוד עצמי מינימלי".

אלי ישי (ש"ס) טען כי תמוה בעיניו שאלמגור יוצאת נגד החקיקה במדינת ישראל. "בכל מדינה מתוקנת יש יום מנוחה שמוקבל על אזרחי המדינה, בפרט בישראל שיום המנוחה נקבע לפי יום השבתון של העם היהודי", אמר, "צר לי שדווקא בתקופה רגישה כזו, מחפשים לפגוע בתורת ישראל ובאמונתם של רוב תושבי מדינת ישראל".

עוד בוואלה! חדשות
משרד הפנים מזהיר: עסקים שייפתחו בשבת - ייסגרו
14 שעות לחטיפה: המשטרה גילתה מהשב"כ על השיחה למוקד
"רינת נלחמה במפלצת, אנחנו נילחם שיירקב בכלא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully