וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: משמרת הצניעות מחריבה בית כנסת בבית שמש

25.4.2014 / 15:15

הקיצונים החרדים הגיעו לבית כנסת בשכונה בעיר - וזרעו הרס רב. הם שברו קירות, ניפצו חלונות ועקרו את השירותים ממקומם. וכל זאת מדוע? מפני שנער ישב במקום עם מחשב נייד

מערכת וואלה!

משמרת הצניעות בבית שמש הגיעה שלשום (רביעי) לבית הכנסת "נייטרא" שבשכונה החרדית "נחלה ומנוחה". במשך דקות ארוכות ערכו חבריה מסע הרס, שהותיר אחריו נזק רב. הם שברו קירות, הרסו שולחנות וספסלים, ניפצו חלונות, עקרו את השירותים ממקומם ולסיום גם חתכו את חוטי החשמל במקום. הסיבה? אחד המתפללים ישב עם מחשב נייד בתוך בית הכנסת.

המעשה הוונדליסטי האחרון מהווה את המשכו של מאבק ממושך בעיר מצד גורמים קיצוניים בחברה החרדית נגד פתיחתו של בית הכנסת, הפועל בעיקר בשבתות. לטענתם, בימי חול וחופשה המקום הופך למקום מקלט עבור נערי שוליים, שמגיעים אליו עם מכשירי סמארטפון ומחשבים כדי לגלוש באינטרנט ולצפות בסרטים. אתמול הופיע בבית הכנסת אחד מחבריה המרכזיים של משמרת הצניעות והבחין בנער יושב עם מחשב נייד. הפעיל דרש ממנו את המחשב ונעלם מהמקום. כעבור כמה דקות הוא חזר עם קבוצה של שישה פעילים נוספים ויחד הם דרשו באיומים מהנערים לעזוב את בית הכנסת. לאחר מכן, חסם אחד מהם בגופו את הכניסה למקום, ובמקביל האחרים החלו לזרוע הרס רב.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
מסתמן: הרב פינטו מסכים להסדר טיעון עם מאסר בפועל
תגובת ישראל לפיוס: המו"מ יופסק, סנקציות כלכליות
שוב: בן 3 טבע בצימר במושב חד נס בגולן, מצבו אנוש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשנה האחרונה התרבו מקרי האלימות. זכוכיות שנופצו בבית הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתי עם המחשב, שלא הייתה בו גישה לאינטרנט או סרטים", סיפר הנער שישב בבית הכנסת. "ערכתי במחשב חומרים של של רב בית הכנסת והוא (פעיל המשמרת, י"א) לקח ממני בבריונות את המחשב, עזב וחזר למסע ההרס שהם ביצעו. זה היה מפחיד. כולם מבינים שהם קבוצה קטנה שאסור לתת לה לגיטימציה".

בשנה האחרונה התרבו המקרים בבית שמש, שבמסגרתם הפעילו חברי משמרת הצניעות את כוחם באזורים ציבוריים, פגעו ברכוש ציבורי ואף לפעמים השתמשו באלימות נגד תושבי העיר. כך למשל, מעדות שהגיעה לידי וואלה! חדשות עקרו חלק מחברי הקבוצה ספסלים עירוניים בטענה כי הישיבה עליהם מביאה ל"מראות אסורים". על פי עדות נוספת, אחד מהחשודים בהשתתפות באירוע אמש נוהג זה זמן רב לרדוף אחר נשים ולהציק להן בשל לבוש שאינו צנוע דיו לטעמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם פועלים כאילו בגיבוי רבני, אבל זה בלוף". ההריסות בבית הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמואל חיים פפנהיים, לשעבר דובר מטעם "העדה החרדית", אומר כי חברי המשמרת מפעילים באופן קבוע את אימתם גם על נערי שוליים חרדים. "הם עושים 'שטיפות מוח' להורים שלהם כדי שינדו אותם, משתמשים נגדם באמצעים אלימים ובמקום לערוך עבורם פעילות שעשויה להחזיר אותם למסלול החרדי הם משיגים את ההפך הגמור". פפנהיים, שמשתייך לחסידות "תולדות אהרון", טוען בנחרצות כי המעשים הללו אינם מייצגים כלל את החברה החרדית. "הם פועלים כאילו בגיבוי רבני, אבל זה בלוף", אמר.

אלי כהן, שהפסיד בבחירות האחרונות לראשות העיר, טען כי "מי ששתק כשירקו על ילדה, כשפגעו באישה דתייה שלא התלבשה לטענת הקיצונים בצניעות או סירב להוקיע את אלו שנלחמו בכל דרך באי ההפרדה באוטובוסים, שלא יתלונן כשזה מגיע לפתחו". הוא הבהיר כי "הפעם אסור לשתוק", והדגיש כי "ההנהגה החרדית צריכה לצאת בקול גדול נגד אותם פורעים. אני בטוח שהאינטרס שלהם הוא משותף לשלנו והוא להוקיע אותם מתוכנו".

במשטרת מחוז ירושלים אמרו בתגובה כי טרם נעצרו או נחקרו מעורבים בפרשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפעם אסור לשתוק". בית השימוש שנעקר מהמקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully