וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית ההבראה בשדרות: 89 עובדים מפוטרים

24.4.2014 / 12:10

התכנית של ראש העיר, שנועדה להוציא את שדרות מהגירעון שהותיר קודמו, עשויה לכלול גם עלייה של כ-9% בארנונה. באופוזיציה תוקפים: "מבזבזים כספי ציבור על דברים אחרים"

אלון דוידי מועמד לראשות עיריית שדרות, יולי 2013. דייב בוימוביץ'
"התכנית תוביל אותנו למקום טוב הרבה יותר". ראש העיר דוידי/דייב בוימוביץ'

בשבוע הבא תבוא לאישור מליאת המועצה בעיר שדרות תכנית ההבראה של ראש העיר אלון דוידי, שבמסגרתה מוצעים "פיטורים של 89 עובדים ו/או צעדי שכר אחרים". נוסף על פיטורי העובדים, עשויה התכנית לכלול גם עלייה של כ-9% בתעריף הארנונה בעיר לשנת 2015.

עוד בחדשות:
"הפיוס הפנים-פלסטיני הרגיז מאוד את האמריקנים"
זוג בני 60 הכניע פורץ שחדר לביתם: "כמו בסרטים"
נהג לשעבר של נתניהו חשוד באונס של 12 קטינות

במסמך משרד הפנים שהגיע לעירייה צוין שאם התכנית לא תאושר, תמונה לעיר ועדה קרואה. בעבר ניסה קודמו של דוידי, דוד בוסקילה, להעביר תכנית הבראה, אך בסופו של דבר, אף שחתם על תכנית שכזו עם משרדי הממשלה, היא לא יצאה לפועל. בשל המחסור בתקציב עוכבו במשך תקופה משכורותיהם של חלק מהעובדים. בעיריית שדרות הנוכחית טוענים כי מאז נכנס דוידי לתפקידו המשכורות משולמות בזמן והעירייה מתנהלת באופן תקין.

חבר האופוזיציה בעירייה יובל גבאי טוען כי מדובר באחיזת עיניים מצד הנהלת העירייה החדשה. "בזמן שהוא מעוניין להעביר תכנית הבראה עם פיטורים של 89 עובדים ולהעלות את תשלומי הארנונה ב-9% נוספים, הוא מבזבז כספי ציבור על דברים אחרים. אני מאמין שהוא לא יצליח להעביר את תכנית ההבראה והתנהלותו זו תביא לוועדה קרואה לעיר".

הפיטורים יתנהלו "ברגישות המתבקשת"

בעיריית שדרות טוענים כי תכנית ההבראה היא צורך מידי שיאפשר לעיר לצאת לדרך חדשה, וכי והם נאלצים לעשות זאת עקב הגירעון העצום שירשו מראש העיר בוסקילה – מאה מיליון שקלים. עוד טוענים בעירייה כי בכהונה הקודמת "ההפקרות חגגה, היו כאלה שחגגו על הקופה הציבורית והפכו אותה לרכושם הפרטי".

"עיריית שדרות מאמינה כי עירייה מצוינת היא זו המסוגלת להעניק לתושביה את סל השירותים המיטבי והעשיר ביותר. לדאבוננו, תושבי שדרות סבלו במשך שנים רבות, לאורך שלטון הקדנציות הקודמות, משירותי עירייה חסרים ולקויים, בייחוד לנוכח התנהלות בלתי אחראית של קברניטי העירייה מן הקדנציות הקודמות", נמסר בתגובת העירייה. "תכנית הבראה לעיריית שדרות טומנת בחובה צעדי התייעלות רבים ומגוונים שיובילו אותנו למקום טוב הרבה יותר".

"כמו כל תכנית הבראה, היא תכלול, לצערנו הרב, קיצוץ בכוח אדם. אין ספק כי קיצוצים אלו תמיד טומנים בחובם אי נעימות קשה, אפילו כאשר מדובר בהחלטות גרועות של נבחרים קודמים", נמסר מהעירייה. "אנו מבטיחים לעשות זאת ברגישות המתבקשת ובמינימום פגיעה בעובדים ובבני משפחותיהם, ולספק, במידת האפשר, אפשרויות יצירתיות, כגון פרישה מרצון, הטבות בתנאי פרישה ומערך השמה למציאת מקום עבודה חלופי".

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully