וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: הילדה אדל ביטון תישאר בבית החולים

10.4.2014 / 16:30

אדל ביטון, שנפצעה אנושות מיידוי אבנים לפני כשנה, תישאר בבית החולים לוינשטיין עד שבית המשפחה יונגש עבורה. פרקליטי המשפחה: "המטרה היא להחזיר הביתה את הילדה אדל"

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן; עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בכפר סבא דחה היום (חמישי) את בקשת בית החולים לוינשטיין לשיקום, להוציא צו שיאלץ את משפחתה של הילדה אדל ביטון שנפצעה לפני כשנה באורח אנוש כתוצאה מיידוי אבנים מצד פלסטינים ליד אריאל, להתפנות מהמוסד. בית המשפט קיבל בכך את עמדת משפחתה, אשר ביקשה לאפשר לבתה להישאר במקום לפחות עוד חמישה חודשים, עד שבית המשפחה יונגש בהתאם למגבלות הסיעודיות.

עוד בוואלה! חדשות:
"דיברת לא יפה": שיחת הווטסאפ שהובילה לדקירת בן ה-14
מתה בפתאומיות חודש לפני החתונה: "הכול התרסק"
המלכוד של נתניהו: למה ליברמן הטיל וטו על החרדים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תישאר בבית החולים. אדל ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת הדיון נקבע כי אדל תישאר בבית החולים עד הדיון הבא. בית המשפט קבע דיון נוסף אליו יוזמנו נציגים מרשויות שונות, כדי להאיץ את מתן האישורים וההיתרים הדרושים מצד משרדי ממשלה להכשרת הבית לכניסתה של הילדה אדל. עורכי הדין אלירם בקל ועודד גזית, המייצגים את משפחת ביטון, אמרו בתום הדיון כי בית המשפט מבין את הקושי ועל כן אישר פרק זמן נוסף, שבמהלכו תתקבל עמדת הרשויות. "הכול למען המטרה המשותפת והיא חזרתה הביתה של הילדה אדל", ציינו עורכי הדין.

אמה של אדל, אדווה ביטון, מסרה לוואלה! חדשות כי היא שמחה מאוד על החלטת בית המשפט. לדבריה, הדיון בעניינם התנהל בצורה מכובדת, עם אמפתיה והבנה למצב המורכב שבו נמצאת אדל. היא הוסיפה כי המשפחה תמשיך לעשות את מרב המאמצים כדי להכשיר ולגבש את הצוות הרפואי ולהכניס את אדל הביתה. לצד משפחתה של אדל הגיעו לבית המשפט גם כ-20 קרובי משפחה וחברים שמחו נגד כוונת בית החולים להוציא את אדל לביתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אדוה אמה של אדל ביטון בבית הדין הצבאי מגידו שם ראתה את מי שהשליך על ביתה אבנים ופגע בה באופן קשה. פברואר. שלומי גבאי
אדווה ביטון, אמה של הילדה אדל/שלומי גבאי

אדל בת הארבע הייתה מאושפזת בחודשים האחרונים במחלקת הילדים בבית לוינשטיין ברעננה, אולם שלשום הודיע המוסד השיקומי להוריה כי בתם תיאלץ לעזוב תוך יממה, מכיוון שהטיפול בה הסתיים. עם זאת, משפחתה סירבה לפנות אותה מהמקום. "אף שאף אחד לא פנה אלינו או דיבר אתנו, לפי שעה אנחנו נשארים כאן, ובעזרת השם ובאמונה גדולה הדברים יסתדרו בהידברות ובשלום", אמרה האם אתמול. היא תקפה בחריפות את התנהלות בית החולים, שמסר לה את התראת הפינוי במכתב חתום על ידי עורך דין: "זה לא מרמתנו להתנהג בצורה הקלגסנית שבה התנהגה הנהלת בית החולים".

לדברי ביטון, כמה גורמים בכירים בממשלה, בהם שרת הבריאות, יעל גרמן ושר הכלכלה נפתלי בנט התערבו וניסו להשפיע על החלטת בית החולים, אך ללא הועיל. "האם ייתכן שמנהל בית החולים מתבצר בעמדתו ואף אחד לא יכול להזיז אותו, האם שרת הבריאות לא יכולה לתת הוראה מלמעלה?", תהתה האם. "נתקלתי באטימות מוחלטת, באתי ממקום טוב – אני כאמא ובית לוינשטיין כמקום שיקומי בעל שם. ציפיתי שיפתחו את הלב ויעניקו טיפת אמפתיה וחמלה. אתמול בשבע בבוקר מעירה אותי המזכירה עם מכתב פינוי כאילו זה הדבר החשוב ביותר, מה אנחנו פושעים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully