וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קיום: ועד שכונה משותף לגבעה הצרפתית ועיסאוויה

9.4.2014 / 2:42

נציגי שכונות מזרח ירושלים הקימו גוף משותף לרווחת התושבים שפועל בין היתר להגברת הביטחון האישי בקרב היהודים ושיפור התשתיות עבור הפלסטינים. "תהליך הידברות חשוב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעיות שונות, מטרות זהות. ועד משותף בפסגת זאב ועיסאוויה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גשר להידברות: בימים אלה, כאשר המשא ומתן עם הפלסטינים מדשדש ודו-קיום בין יהודים לערבים נראה מופרך, תקווה חדשה מגיעה דווקא מכיוונם של תושבי שתי שכונות במזרח ירושלים - הגבעה הצרפתית היהודית ועיסאוויה הפלסטינית, שהקימו לראשונה ועד משותף כדי לפעול יחד למען התושבים. המפגש הראשון בין נציגי השכונות אירע בחודש שעבר, במשרדו של יו"ר תנועת "התעוררות" וסגן ראש העיר, עופר ברקוביץ'.

תושבי השכונות נפגשו בתחילת השבוע פעם נוספת בלשכתו של סגן ראש העיר, והמשיכו לעקוב אחר ההתקדמות בטיפול בבעיות שונות שהוצגו בישיבה הקודמת, כמו גם לבצע מעקב אחר תוכניות העבודה של העירייה בשכונה. במהלך הפגישה הושגה התקדמות משמעותית בטיפול בתשתיות ובמוסדות החינוך בשכונת עיסאוויה, כשבמקביל הועלו רעיונות חדשים להגברת המודעות ולמניעת אירועי זריקת אבנים ובקבוקי תבערה. "מסביב לשולחן ישנו שילוב נדיר של גורמי מקצוע, תושבים ומשטרה אשר רתומים למהלך", אמר ברקוביץ'. "לכן, למרות חוסר האמון אשר שרר כאן במשך שנים רבות, ישנה תקווה בתהליך ההידברות החשוב".

עוד בוואלה! חדשות:
המתנחלים תקפו והחיילים עמדו בצד: "היו חייבים להגיב"
קריסת הדסה: "הממשלה לא פיקחה על הגרעון בתקציב"
"המכשול להארכת המו"מ: הקפאת הבנייה בהתנחלויות"

ההתנחלות פסגת זאב. AP
פסגת זאב/AP

הסיבות להקמת הוועד משתנות משכונה לשכונה, וכך גם הבעיות שעולות בישיבות. בעיסאוויה, למשל, שנחשבת לאחת השכונות המוזנחות במזרח העיר, מאמינים כי אם יפעלו לבדם, העירייה לא תקדם את צרכיהם בגלל אפליה. לעומתה, בגבעה הצרפתית, אחת השכונות היהודיות הגדולות בירושלים שמעבר לקו הירוק, הגובלת בעיסאוויה, מנסים למצוא דרכים לשפר את יחסי השכנות ולהעלות את המודעות לתופעות אלימות בשכונה הפלסטינית, בהן יידויי אבנים, הצקות לנערות יהודיות ושאר בעיות ביטחוניות שמטרידות את התושבים היהודים. ביחד, התושבים השכנים מנסים להקים גוף שייצג את האינטרסים של שתי השכונות, אשר ימצא דרכי פעולה יעילים עבור שני הצדדים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הגברת האכיפה נגד זורקי האבנים

סוגיה אחת שעלתה בפגישות היא חובות הארנונה של תושבי עיסאוויה, שהצטברו עם השנים לסכומים משמעותיים ומהווים נטל כלכלי. ברקוביץ' בדק את הנושא מול מנהל אגף שומה וגבייה בירושלים, שהביע נכונות לבחון אפשרות להקל במידת האפשר על התושבים קשי היום. כמו כן דנו הצדדים בסוגיית שיפור תשתיות הכבישים והמדרכות בשכונה הפלסטינית, וקיבלו הבטחות מצד הממונה על אחזקה במחלקת שיקום כבישים בעירייה, ניסים לוזדה.

ברקוביץ' התחייב מצדו לבחון מול חברת "הגיחון" אפשרות להקדים את עבודות תשתית המים, ובמקביל לנסות להשיג לשם כך תקציב בסך שלושה מיליון שקלים. בנוסף, דנו הצדדים בפתיחת בית ספר תיכון, גן משחקים ציבורי ושיפוץ מגרשי ספורט בשתי השכונות.

תושבי הגבעה הצרפתית הבהירו בישיבה כי אירועי זריקת אבנים ובקבוקי התבערה פוגעים בתהליך ההידברות ולוקחים אותו אחורה. "אירועים ביטחוניים משפיעים על רצון האנשים לגור באזור, ולא ניתן להשלים עם המציאות הזו", נאמר בפגישה. ברקוביץ' ציין כי הוא מצפה לראות גינוי של האלימות וכי הוא נכון לסייע לכוחות הביטחון ככל שניתן. במקביל, הוסיף, ישנה הפעלת לחצים להגברת הפעילות המשטרתית באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully