וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המכולות זועמים: "בית המשפט יעיף את חולדאי"

ליאור בן-ניסן

4.3.2014 / 0:40

בעלי העסקים הקטנים הגיבו להחלטת העירייה לפתוח מכולות ופיצוציות ביום המנוחה: "חולדאי מנסה לעשות חוק עוקף בג"ץ, אם בית המשפט העיף את לחיאני הוא יעיף גם אותו"

קובי ברמר מוביל מאבק המכולות. יותם רונן
"חולדאי הולך לרמוס את כל העסקים הקטנים". מוביל המאבק, קובי ברמר/יותם רונן

יו"ר פורום המכולות והמינימרקטים בישראל, קובי ברמר, ובעל מכולת ברחוב שינקין בתל-אביב הגיב אתמול (שני) בכעס להחלטת עיריית תל-אביב לפתוח מכולות ופיצוציות גם במהלך השבת. לטענתו, "חולדאי הולך לרמוס את כל העסקים הקטנים בשביל האינטרסים הלאומיים". ברמר התרעם על כך שראש עיר יוצא נגד החלטה של בית המשפט העליון, "חולדאי מנסה לעשות חוק עוקף בג"ץ, החוק הזה לא יעבור, אם בית המשפט העליון העיף את לחיאני הוא יעיף גם את חולדאי".

עוד ידיעות מהארץ:
חשד: בכיר בעירייה בדרום תקף את אשתו וחברתה
תיעוד מיוחד: הפגנת החרדים בירושלים - בדקה אחת
החיות הטיפוליות נגנבו: ”אפילו כלובים לא השאירו”

מוקדם יותר במהלך הערב אישרה הנהלת עיריית תל אביב תיקון לחוק העזר העירוני שמשמעותו היא כי תתאפשר פתיחה של מכולות ופיצוציות בעיר גם במהלך השבת. מדובר בתיקון שנבע מדרישת בג"ץ לקבל הבהרות מהעירייה מדוע היא לא אוכפת סגירה של עסקים במהלך השבת כמתחייב בחוק. התיקון יאפשר גם למתחמי הפנאי לאורך הים לפעול בשבת, ובהם נמל יפו, מתחם התחנה ונמל תל אביב. כמו כן, רשתות המרכולים בעיר, בהן AM:PM ו"טיב טעם", יקבלו אישור להמשיך לפעול בעיר לתקופת מעבר של חמש שנים, שלאחריה תיעשה הערכת מצב. בעוד כשבועיים יובא התיקון לאישור במועצת העיר וסביר שההצעה תאושר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מדובר בניסיון לעקוף את בג"ץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש יוני האחרון קרא בית המשפט העליון לעיריית תל אביב להגביר את אכיפת סגירת המרכולים בעיר בשבת. בעקבות ההחלטה הודיע ראש העירייה חולדאי כי יבחן מחדש את חוק העזר העירוני, שנחקק לפני 33 שנה, לשם התאמתו למציאות החיים בעיר כיום. "יש בכוונתנו למצוא את הדרך המשפטית הנכונה להגדיר בחוק את המציאות המאוזנת שנוצרה כאן - מציאות שרובם המכריע של תושבי העיר חיים עמה בשלום. ניכנס לתהליך שבסופו של דבר יביא לידי גיבוש של חוק עזר עירוני", אמר חולדאי לבית המשפט.

מעיריית תל-אביב נמסר: "הטענה כי מדובר בחוק עוקף בג"ץ הינה תמוהה, מהסיבה הפשוטה שהתיקון לחוק העזר נעשה לבקשת בג"צ אשר הורה לעירייה לקבוע ולהגדיר את האופן שבו היא אוכפת את פתיחתן של המכולות בשבת". אסף זמיר, סגן ראש העיר אמר אמש: "בג"ץ אמר בפירוש שאם אנחנו מעוניינים שעסקים יהיו פתוחים בשבת אנחנו צריכים לחוקק חוק ברוח זו. זה בדיוק מה שעשינו היום".

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully