וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בצד: הפרדה בבית העלמין בחסות חברה קדישא

26.1.2014 / 20:01

בבית העלמין ברחובות מצאו דרך "יצירתית" לעקוף את איסור ההפרדה בין נשים וגברים במקום. בתנועה הרפורמית אמרו כי זו עבירה, אולם בחברה קדישא הסבירו: "רק למעוניינים"

אילוסטרציה. ShutterStock
בחברה קדישא מעדיפים את ההפרדה/ShutterStock

החברה קדישא ברחובות מצאה דרך מקורית לעקוף את דוח היועץ המשפטי לממשלה ואת חוזר מנכ"ל המשרד לשירותי דת הקובעים שאסור להורות על הפרדה במרחב הציבורי. ה"פתרון היצירתי" של אנשי הדת שם היה להוסיף את המילה "למעוניינים" על שלטי ההפרדה - מה שלכאורה אפשר להם להצטייר כמי שלא כופים את ההפרדה אלא רק ממליצים עליה.

עוד בנושא:
"מימון הפרדה מחזק מגמות הקצנה"
גן אסור: במושב קוממיות אסור לבנים ובנות לשחק יחד
תקדים: גברים ונשים הופרדו בקהל בהיכל התרבות

בחודש מאי 2013 פרסם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דוח בנושא הדרת נשים במרחב הציבורי. הדוח קבע כי הסדרי הפרדה הננקטים במגוון תחומים במרחב הציבורי הם אסורים ויש להפסיקם. בין היתר, התייחס וינשטיין באופן ספציפי להפרדה בין גברים ונשים בטקסי לוויה וקבע שיש להסיר שלטי הפרדה מכל סוג שהוא בבתי הלוויות. קביעה זו נכללה גם בחוזר מנכ"ל מיוחד שפרסם המשרד לשירותי דת בפברואר 2013.

בחודשים האחרונים פנו אנשי "המרכז הרפורמי לדת ומדינה" למספר בתי עלמין בהם נותרו השלטים האמורים על כנם, וביקשו מהם לציית לחוק. החברה קדישא ברחובות - כך טוענים במרכז הרפורמי, הפועל למען הפרדה מוסדית בין דת ומדינה, סירבה להסיר את השלטים.

התנועה הרפורמית: "זוהי התנהלות בלתי חוקית"

"מדובר בהתנהלות בלתי חוקית בעליל", אמרה עו"ד אורלי ארז-לחובסקי המייצגת את התנועה הרפורמית, "שכן היועץ המשפטי לממשלה כבר קבע שגם שלטים שרק ממליצים על הפרדה מגדרית מנוגדים לחוק. כל שלט הקבוע במקום ציבורי אשר קורא להפרדה הוא פסול ויש להסירו".

בחברה קדישא אמרו בתגובה כי בבית העלמין ברחובות לא נכפית הפרדה. עו"ד אשר אקסלרד, המייצג את החברה ציין במכתב ששיגר למשרד לשירותי דת ולתנועה הרפורמית כי אין בשילוט המוצב בו "משום הפליה אסורה או כפיה דתית, אלא התחשבות מותרת בשיקולי דת שאינה פוגעת במאן דהוא". עוד הוסיף אקסלרד כי "החברה קדישא עושה כל שביכולתה להתאים את תנאי בית העלמין לחוזר המנכ"ל ובד בבד לכבד את רצון של משפחות המעוניינות בהפרדה בשעת הלוויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully