וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כ-59% מהעולים השנה מחבר העמים – אינם יהודים"

עידו שטרנברג

21.8.2002 / 0:00

כך עולה מנתוני משרד הפנים; השר אלי ישי: הנתונים הקשים מדגישים הצורך בשינוי חוק השבות, שבלעדיו תאבד המדינה את זהותה היהודית; ח"כ ברונפמן: נכרות בכך את הענף עליו אנו יושבים

כ-59% מהעולים ממדינות חבר העמים בשנת 2002 אינם יהודים – כך עולה מנתוני משרד הפנים שפורסמו אתמול. משרד הפנים מסר כי מתוך 9,357 עולים ממדינות חבר העמים השנה, רק 3,849 הם יהודים. במשרד אומרים כי הנתונים כוללים למעשה את העולים שקיבלו אשרת עולה לפי חוק השבות. מאחר שעם עולים אלה מגיעים גם ילדים מנישואים קודמים וקשישים בודדים, הרי שמספר הלא יהודים בין העולים גבוה בהרבה.

במשרד הפנים מציינים כי מאז תחילת העליה מברית המועצות בשנת 1989 הולך וגדל שיעור הלא יהודים בין העולים. לפי הנתונים שנאספו במשרד מתוך 859,502 אזרחי מדינות חבר העמים שעלו לארץ רק כ-72% הם יהודים.

שר הפנים, אלי ישי (ש"ס), אמר כי "נתונים קשים אלה מדגישים ומצדיקים את הצורך המיידי בשינוי חוק השבות". אחרת, הזהיר השר, תאבד מדינת ישראל את זהותה היהודית עד סוף שנת 2010.

ח"כ רומן ברונפמן (הבחירה הדמוקרטית) מסר בתגובה כי בשינוי חוק השבות "נכרות את הענף שאנו יושבים עליו", מאחר שלדבריו בכל מדינות העולם כמחצית מהיהודים קשורים בנישואי תערובת". ברונפמן אמר לוואלה! חדשות כי "השר אלי ישי מגדיר את היהודי בפרמטרים הלכתיים, ואילו אני מגדיר אותו כמי ששייך לאתוס התרבותי-היסטורי של העם היהודי". השוני בהגדרה, הוסיף, מוביל לשוני בגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully