וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי נמל אשדוד פתחו בשביתה כללית עד להודעה חדשה

רמי שני

20.12.2013 / 12:06

עובדי הנמל הגדול בישראל פתחו בשביתה כללית, וזאת בשל "התנהלות שלוחת רסן" של הנהלת הנמל, שכוללת השעייה של שניים מחברי הוועד, בשל סירובם ללבוש אפודים זוהרים בעבודתם

נמל אשדוד. אורי לנץ
נמל אשדוד/אורי לנץ

ועד העובדים בנמל אשדוד החליט היום (שישי) להשבית כליל את העבודה בנמל, עד להודעה חדשה. לטענת העובדים, מנכ"ל הנמל גדעון סטירמן, מתנהל "בדרך שלוחת רסן" והחל לנקוט צעדי משמעת כלפי העובדים. הם קיבלו את ההחלטה לאחר ששניים מחברי הוועד הושעו מעבודתם בעקבות סירובם ללבוש אפודים זוהרים בזמן עבודתם. לטענת העובדים, קיימת חובת הימצאות אפודים כאלה בסביבתם המיידית, ועליהם ללבוש אותם כשהם נעים רגלית בתחום הנמל ולא בתאי העבודה והתפעול, כפי שדורשת ההנהלה. העובדים הבהירו כי ישובו לעבודתם לאחר שיבוטלו מכתבי ההשעייה, שהוצאו שרירותית לשני חברי הוועד, וזאת לדבריהם בניגוד לכל הסכמי העבודה.

עוד על העימות בין העובדים להנהלת נמל אשדוד:
הנהלת נמל אשדוד: העובדים שובתים בגלל אפוד זוהר
יו”ר נמל אשדוד: העובדים ישבתו? לא יקבלו שכר
אורי יוגב: "40% מעובדי נמל אשדוד בני משפחה"

מההסתדרות נמסר כי "ההסתדרות רואה בחומרה את צעדיה החד-צדדיים של הנהלת נמל אשדוד ביומיים האחרונים, הכוללים את השבתת העבודה, השעיית שני עובדים חברי ועד ושינוי נהלים בני עשרות שנים. צעדי ההנהלה נעשו ממניעים לא ענייניים, זאת למרות שבימים אלו מתנהל משא ומתן אינטנסיבי בנושא נמל אשדוד. ההסתדרות קוראת להנהלת הנמל לחזור לשפיות ולהשיב את העבודה לסדרה לטובת לקוחות הנמל, ובראשם התעשיינים בישראל".

תגובת נמל אשדוד תובא לכשתושג.

בעקבות התחקיר: אלון חסן את השעה את עצמו. שי מכלוף
יו"ר ועד עובדי הנמל, אלון חסן/שי מכלוף

בתקופה האחרונה עלה נמל אשדוד לכותרות, בעיקר בנסיבות שליליות. לפני כחודשיים וחצי חזר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן לתפקידו אחרי שההסתדרות אישרה את ביטול השעייתו. האישור התקבל לאחר שוועדה מיוחדת שהקים הארגון בעניינו קבעה כי אין עוד ניגוד עניינים לכאורה בין עסקיו הפרטיים לבין תפקידו בוועד העובדים, ובכלל זה זיקה בין עסקיו לפעילות הנמל.

חסן השעה את עצמו מפעילותו בוועד העובדים לפני כשלושה חודשים, בעקבות פרסומים חוזרים שהצביעו על זיקה לכאורה בין עסקיו הפרטיים לבין נמל אשדוד. בעיתון "הארץ" ובערוץ 2 פורסם כי משאיות של חברת "בן עידן הובלות" שבבעלות חסן פוקדות את הנמל, תוך חשש לכאורה ליחס מועדף. כן פורסם כי הנמל רכש במשך שנים חומרי ניקוי המיוצרים במפעל שבבעלות חסן, באמצעות חברת שיווק שנמצאת בבעלות קרובי משפחתו. עוד פורסם כי חברת "דנה לוגיסטיקה" המספקת שירותים ללקוחות הנמל ומקיימת פעילות ענפה תוך פטור ממכרז, נמצאת בבעלות שותפו העסקי וחברו הקרוב של חסן, יניב בלטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully