וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך דקות: שתי נשים ילדו ברכבן בפקק ליד ירושלים

16.12.2013 / 11:59

בהפרש של כמה דקות בין אחת לשנייה ילדו השתיים, שנתקעו בפקק בכביש 443 סמוך לבירה בשל פגעי מזג האוויר, שני תינוקות בריאים. "לא חשבתי שבלידה ה-14 אלד ברכב", אמרה אחת

עריכה: יאיר דניאל

מזג האוויר הסוער באזור ירושלים גרם הבוקר (שני) להיווצרות קרח על הכבישים הסובבים את העיר. בשל כך, נפרסו כוחות רבים של משטרת התנועה בצירים כדי לוודא שנהגים נוקטים במשנה זהירות – וגרמו עקב כך להיווצרות פקקי תנועה רבים. עבור שתי נשים, שנתקעו עם רכבן על כביש 443 בקטע שבין מחנה עופר לבין מחלף עטרות, הפקק גרם לבעיה גדולה במיוחד: בהפרש של כמה דקות אחת מהשנייה, הן קיבלו צירים בעת הישיבה ברכבן, ונאלצו ללדת בהם. במזל גדול, למרות התנאים הלא-פשוטים, שני הרכים הנולדים בריאים ושלמים.

חובש מתנדב מארגון איחוד הצלה, אהרון פומפ, היה גם הוא תקוע באותו הפקק באותה שעה. לפתע, הוא הבחין באחת הנשים הכורעת ללדת ברכבה, ונזעק מיד לסייע לה. "הייתי בדרכי לעבודתי בירושלים לפתע שמעתי גבר כבן 40 קורא לעזרה דחופה", שיחזר פומפ את הדקות הראשונות של האירוע. "רצתי למכונית עם תיק ציוד רפואי, וראיתי אישה במצב לידה. ביקשתי מהנהג שיפנה מקום, קיפלנו את המושבים, ביקשתי מהשוטרים שהיו
שם לחמם את הניידת, הכנסתי אותה לרכב והתחלתי לבצע לידה מלאה". "במקביל", המשיך פומפ לתאר את רגעי הדרמה, "עדכנתי את מוקד זק"א, והם הזמינו אמבולנס".

מדינה בסערה - הסיפורים החמים:
סוף טוב: היולדת מבית ג'אן שנתקעה בשלג ילדה בת
"ההבדל בין חיים למוות": הכירו את גיבורי הסופה
אחרי הסערה: סיפורי ההצלה של החרדים

לידת תינוקת בפקק שנוצר בגלל השלג. דצמבר 2013. זק"א
אחת האימהות עם הרך הנולד, היום/זק"א

בסופו של דבר, הצליח פומפ בסיועה הנדיב של מיילדת שהייתה במקרה גם היא במקום, ליילד את האישה, שפונתה מיד לאחר מכן לבית החולים. "היה רגע מאוד מרגש כשנתתי לאם להחזיק בתינוקת", הודה פאמפ, וסיפק אנקדוטה מעניינת: "האם אמרה לי שהיא לא חשבה שבלידה ה-14 היא תלד ברכב".

מיד עם סיום הלידה נקרא פומפ לסייע בלידה נוספת, שנערכה על אותו הכביש, במרחק קילומטר וחצי משם. דודי שטינהרטר, חובש נוסף מאיחוד הצלה שביצע עם פומפ את הלידה שיחזר את שאירע: "הבוקר, כשהייתי בדרכי לירושלים בכביש 443 סמוך למחנה עופר, נתקעתי בפקק ארוך. ראיתי שתי נשים שרצו אלי ושאלו אם אני יכול לעזור לאישה שיולדת". שטינהרטר הוסיף וסיפר כיצד הוא "הבחין באישה שכורעת ללדת. תוך כדי הזעקתי תגבורת מכוננים של הארגון שהיו בפקק גם כן. תוך דקות ספורות הגיעו אלינו מיילדת ואחות ויילדנו אותה ממש בתוך הרכב. בהמשך העליתי אותה לאמבולנס והמשכנו לבית החולים הדסה הר הצופים שם קיבלו אותנו במחיאות כפיים ובשמחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לידת תינוקת בפקק שנוצר בגלל השלג. דצמבר 2013. זק"א
"רגע מרגש". חיוכים אחרי הדקות מורטות העצבים, היום/זק"א
  • עוד באותו נושא:
  • חורף
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully