וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדואים מבהירים לנתניהו: "לא ניתן לעצור המחאה"

רמי שני

1.12.2013 / 16:01

לאחר שהתעמתו אמש עם השוטרים במהלך ההפגנות נגד תכנית פראוור, טוענים תושבי הנגב כי לא יירתעו ויוסיפו להיאבק בממסד שמבקש לנשלם מאדמתם. "אי אפשר לכפות שינוי על אנשים"

מערכת וואלה!

בבוקר שלאחר ההפגנה הסוערת בצומת חורה נגד כוונת המדינה ליישם את מתווה פראוור להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, והעימותים עם כוחות הביטחון שהיו במקום, מבהירים ביישוב כי לא יירתעו וימשיכו במאבקם – גם במחיר של ביקורת מכיוון הממסד. "אני מנצל את ההזדמנות ופונה לראש הממשלה: אנחנו לא קומץ קטן שמתנגד לחוק פראוור. המתנגדים הם רבים, מעולם לא התאחדו הבדואים יחד בהתנגדות כה רחבה נגד פעולת ממשלה", אמר ראש מועצת חורה, מוחמד אלנבארי.

"תחושת התסכול בקרב האוכלוסייה הבדואית היא מאוד גדולה. לכן זה מתפרץ מהר. אי אפשר לעצור את זה. לצעירים שהתקוטטו פה אין אופק או עתיד ועכשיו באה הממשלה ודואגת לאינטרס שלה בלבד". אלנבארי הבהיר אמנם כי הוא מתנגד לאלימות ולוונדליזם, אך באותה נשימה הצדיק את מטרות המאבק. "ההתנגדות - הלגיטימית, לפי החוק - חייבת להיות במסלול הנכון ותחת כותרת אחת. יש לנו ועדה שמאחדת את כל הפעילות".

תכנית פראוור - כותרות אחרונות:
בתום דיון סוער: חוק יישוב הבדואים עבר ברוב דחוק
ההפגנות נגד פראוור: "מדיניות הממשלה דוחפת לאלימות"
אלפי מפגינים נגד תכנית פראוור; 11 שוטרים נפצעו קל

מפגינים נגד תכנית פראוור בצומת חורה בנגב. יותם רונן
אי אפשר לעצור את זה. העימותים בחורה, אמש/יותם רונן

רמזי, תושב חורה, המשיך באותו קו שנקט ראש המועצה שלו, וטען גם הוא שאם המדינה רוצה לבצע שינוי בהסדרי ההתיישבות של הבדואים, עליה לעשות זאת בהידברות עימם, ולא על ידי נקיטת צעדים חד-צדדיים. "אני לא מכיר את התכנית, אבל שיישבו עם כל האנשים ולא יקבעו לנו עובדות בכנסת ויגידו שזה מה שיש", אמר בזעם.

"אנחנו מדינת חוק. אנחנו סובלים מאפליה הרבה שנים ופתאום רוצים לזרוק אותנו בגטו כמו ברהט. הבדואים הם בעלי משפחות והם צריכים מושבים שיענו על הצרכים שלהם. לשים אותם בעיר זה לא עובד. מקווה שהממשלה תדע לדבר עם האנשים הנכונים. אי אפשר לכפות שינוי על אנשים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפגינים נגד תכנית פראוור במזרח ירושלים. 30 בנובמבר 2013. טלי מאייר
אי אפשר לכפות שינוי. הפגנה בירושלים, אמש/טלי מאייר

במהלך הפגנות האלפים אמש, שחוץ מאשר בנגב, התקיימו גם בחיפה, במזרח ירושלים, בטירה, בטייבה ובקלנסוואה, נעצרו עשרות מפגינים בחשד שיידו אבנים על שוטרים. 11 שוטרים נפצעו באורח קל בעימותים, שכללו הבערת צמיגים וחסימת צירי תנועה. בין הפצועים גם שוטר יס"מ שנדקר ברגלו על ידי מפגין. הוא פונה במצב קל לבית חולים. מפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, נפצע קל מפגיעת אבנים.

"המצב הוא קטספטרופה"

במערכת הפוליטית סערו הרוחות למראה אירועי ליל אמש. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות העימותים כי "נמצה את הדין עם מפירי החוק, ולא נסבול התפרעויות שכאלה. אין ולא תהיה סובלנות כלפי מפירי חוק. הניסיונות של מיעוט קולני ואלים למנוע עתיד טוב יותר מאוכלוסייה גדולה ורחבה הוא חמור. נמשיך לקדם את החוק למען עתיד טוב יוצר לכלל תושבי הנגב". בעל בריתו הפוליטי של נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר כי ההפגנות והעימותים שהתלוו אליהן, היו "חמורות אך צפויות". לדבריו, "לא צריך להיות מומחה לגיאוגרפיה או לדמוגרפיה כדי להבין שהמצב הוא קטסטרופה, ושקל גם להבין מה יהיה שם בעוד 35 שנה".

אולם, בניגוד לדבריהם של נתניהו וליברמן, הביע ח"כ דב חנין (חד"ש), הזדהות עם מאבקם של הבדואים, וטען כי על הממשלה להקפיא את קידום התכנית, המבקשת לקבוע מנגנון פינוי-פיצוי במסגרתו יפונו עשרות אלפי בדואים מבתיהם ובתמורה יוקמו יישובים חדשים שבהם תכיר הממשלה. "על השולחן נמצאות תכניות חלופיות ואמיתיות להסדרת הכפרים הלא מוכרים בנגב. צריך לקדם אותן במקום חקיקה דורסנית שהורסת כפרים, מגרשת אנשים מבתיהם ולא מציעה שום פתרון לבעיות האמיתיות של חוסר השיוויון של האוכלוסייה הבדואית בנגב", אמר חנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully