וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על משרד החקלאות לדאוג לעופות שהובלו לזוגלובק"

רמי שני

8.11.2013 / 15:26

ארגוני בעלי חיים דורשים לחקור את מנהל המשחטה ומוביל העופות בחשד להפקרה, לאחר שהאחרון נטש את המשאית כשפעילים חסמו את המפעל. "מסירות הפעילים מובילה גם לפגיעה בבעלי חיים"

צילום: החזית לשחרור בעלי חיים

ארגוני זכויות בעלי חיים מנעו השבוע בגופם הכנסת עופות למשחטת זוגלובק בשלומי ועתה הם דורשים ממשרד החקלאות לחקור את מנהל המשחטה ואת מוביל העופות בחשד להפקרת בעלי כנף. עורך הדין יוסי וולפסון העביר מכתב בעניין לדוקטור דגנית בן דב, הממונה על ביצוע חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות. במכתב הוא הגדיר את ההתנהלות של משחטת זוגלובק, לשם הוסעו העופות, ושל מוביל תרנגולי ההודו כ"התעללות בבעלי חיים".

לדבריו, נהג המשאית הפקיר את העופות ונטש אותם: "המשאית לא נכנסה למתחם המשחטה משום שהכניסה למשחטה הייתה חסומה. במצב זה היה על מוביל העופות למצוא להם יעד חלופי. במקום זאת הפקיר הנהג את העופות במשאית ונטש אותם ואותה". עם זאת, עו"ד וולפסון התעלם במכתבו מהעובדה שמי שחסם את הכניסה למשחטה היו ארגונים לשמירה על זכויות בעלי חיים, שאותם הוא מייצג. הארגונים דורשים ממשרד החקלאות להחרים את העופות ולהעביר אותם למתקן מוגן על חשבון זוגלובק. "אנו רואים בכם את האחראיים לגורלם של התרנגולים", הוא כתב לבן דב.

פעילים למען בעלי חיים כבלו עצמם לשער מפעל זוגלובק.
הפעילים שכבלו עצמם לשערי מפעל זוגלובק, שלישי

צעדיהם של ארגוני זכויות בעלי חיים "תנו לחיות לחיות" ו"אנונימוס", הובאו השבוע כחלק מתשובת משרד החקלאות להצעה לסדר בעניין תחקיר ההתעללות בבעלי חיים במשחטת זוגלובק, שהועלתה על ידי חברי הכנסת דב חנין ואמנון כהן. "חשוב שהכנסת תדע – מסירות הנפש של הפעילים למען בעלי החיים מביאה גם לפגיעה בבעלי החיים עצמם. אתמול בבוקר, לא ניתן היה להכניס משאית עמוסה במאות עופות שהגיעו למשחטה (זוגלובק), בעקבות הפגנה של פעילים בשער המשחטה, שאחד מהם כבל את עצמו למשאית. המשחטה ניסתה לפתור את הבעיה בדרכי שלום ולא פנתה למשטרה. כפועל יוצא, המשאית הופנתה למשחטה אחרת, כך כל משחטה ששמעה שהפעילים עוקבים אחרי המשאית, סירבה לקבל את העופות", נאמר בהודעה שהוקראה כתשובת הממשלה מפיו של שר הכלכלה נפתלי בנט.

"בסופו של יום, רק בשעות הצהרים הגיעה המשאית בחזרה ללול במשק המקור, העופות נפרקו ממנה וניתנו להם מזון, מים וויטמין C. למרבה הצער, מצבם של העופות היה קשה ביותר, רבים מהם מתו בייסורים במהלך היום גם בשל מצב של לחץ אליו הגיעו כתוצאה של הסחבת בפריקתם. כעת הם חשופים להידבקות במחלות. על זה נאמר, הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות", הוסיף.

יצוין כי עורך הדין וולפסון טען כי הגופים שאותם הוא מייצג, לא ארגנו את חסימת המשחטה. הוא אישר כי בין הפעילים היו גם אנשי ארגונים אלו. תגובת מארגני חסימת המשחטה טרם נמסרה.

עוד באותו נושא:
פעילים חסמו בגופם את שער משחטת העופות "זוגלובק"
חרף ההתעללות: הכשרות לא תישלל ממפעל זוגלובק
מחיר ההתעללות: משרד החקלאות השבית משחטת זוגלובק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully