וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנעה לבריונות: הגננת בגן שהוצת עזבה את תפקידה

רמי שני

29.10.2013 / 12:31

לאה כהן, שניהלה את גן הילדים "אורן" במושב חלץ שהוצת לפני כחודש, נפרדה מהילדים. ממועצת חוף אשקלון נמסר: "מכבדים את החלטתה. לאה היא גננת טובה ואנו בטוחים שתצליח"

צילום: שי מכלוף, רומן ואינר; עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בגננת מספרת על האירועים יום לאחר ההצתה)

כחודש אחרי הצתת גן הילדים במושב חלץ שבחבל לכיש, הגננת הודיעה על סיום עבודתה. הבוקר (שלישי) נפגשה הגננת לאה כהן עם ילדי גן "אורן" במטרה להיפרד מהם. כהן קיבלה את ההחלטה בימים האחרונים, והבוקר הודיעה כי לא תשוב לחנך את הילדים.

אגף החינוך במועצה האזורית חוף אשקלון והשירות הפסיכולוגי במועצה ליוו אותה במשך תקופת שהותה בבית. מנהלת מדור גני הילדים בחוף אשקלון, אביבה פולד, אמרה: "אנו מכבדים את החלטת הגננת. לאה היא גננת טובה ואנו בטוחים שתצליח. נמשיך ונלווה אותה ככל שיידרש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן הילדים בחלץ, לאחר ההצתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים חזרו ילדי גן חלץ לשגרת פעילות במושב, במבנה שהוסב והותאם לצורכיהם. מבנה גן הילדים במושב נכנס להליך מואץ של שיפוץ, לאחר שאלמונים הציתו בתחילת החודש את הגן ואת רכבה של כהן. במטרה להחזיר לגן את האווירה הנעימה ולאפשר לילדים ללמוד במרחב המתאים לצורכיהם, כלל השיפוץ את השלמת הציוד הדידקטי, המשחקים והעזרים הלימודיים. המבנה הפיזי של הגן שודרג אף הוא - הגן רוצף מחדש, הותקנה תקרה אקוסטית, נוספו מזגנים, מערכת המים והאינסטלציה הוגדלה, והמטבח הורחב. במועצת חוף אשקלון נערכו להפעלת שלל תכניות העשרה ולימוד חוויתי, על מנת לאפשר לילדים להתגבר על האירועים, ביניהן הבעה על ידי אומנות ויצירה ופעילות חוץ כמו ביקור בפינת חי, זאת תוך ליווי פסיכולוגי, פיקוח וייעוץ חינוכי הדוק.

"מפחיד שמישהו מגיע עד ביתי"

שני חשודים נעצרו בעקבות ההצתה ושוחררו כעבור יומיים. החקירה הראשונית התמקדה בחשדות שהמבנה הוצת על ידי הורים לילדים בגן, כנקמה על כך שכהן דיווחה על סימני אלימות בילדיהם. "זה לא פשוט מה שקרה פה", אמרה כהן לוואלה! חדשות למחרת האירוע. "ישנתי והעירו אותי ואמרו לי שהאוטו שלי עולה באש. לא התפלאתי. זה לא נעים, מפחיד קצת במיוחד כשיש לי ילדים בבית, לדעת שמישהו עושה מעשה כזה נתעב, מגיע עד ביתי, ביתי הפרטי, ואחר כך הולך לגן הילדים שלא עשו עוול לאף אחד וככה לשרוף את הגן. הרגשה מאוד מאוד לא נעימה. זה גרם לי אפילו לחרדות".

לדבריה, קדמו למעשה אירועים שנמצאים בטיפול המשטרה. "איומים וזהו, אני לא יכולה לשתף. אני סומכת על המשטרה". בנוגע לכך שדיווחה על סימני אלימות בילדים בגן, אמרה: "אני שומרת על אתיקה מקצועית. דיווחתי מה שהייתי צריכה, עשיתי כמתחייב בחוק, חרתי על דגלי לשמור על הילדים, לאהוב אותם, וזה מה שאני עושה עד היום".

כשנשאלה בזמנו אם אינה מעוניינת לעזוב את הגן בעקבות האירועים, אמרה כהן כי היא חשבה על זה. "עברו בי מחשבות כאלה, להתייאש מעט. אבל יש לי כוח אדיר מהילדים המקסימים בגן, מהמשפחות הנהדרות והאיכותיות". היא ביקשה לקרוא לכל עובדי ההוראה: "לא לפחד מבריונים. לא להיכנע לבריונות, לסחטנות. אנו נמשיך לעשות את המוטל עלינו". היום, כאמור, החליטה לעזוב את הגן.

עוד על הצתת הגן בלכיש:
הצתת גן הילדים: צריך היה להשבית את כל המשק. דעה
בגלל הצתת הגן: מחר שביתת אזהרה בת שעה בגנים
חשד: הורים הציתו את גן הילדים ואת מכונית הגננת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully