וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו לגור באוהל בשל רעשי האדמה: "חשש לילדים"

24.10.2013 / 14:29

משפחת דיאמנט מקיבוץ גינוסר לא נשארה אדישה לאחר רצף רעשי האדמה באזור טבריה, והחליטה לנטוש את קורת הגג שלה לאחר שבבית התגלו סדקים. "מעז יצא מתוק, זו חוויה מיוחדת"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

רחובות טבריה עוד לא הספיקו להתנקות משלטי התעמולה, פתקי ההצבעה והמולת הבחירות, וכבר היום (חמישי) יתייצב ראש העירייה הנכנס יוסי בן דוד לישיבה בהולה עם בכירי המשרד להגנת העורף ומשרד הפנים ברקע הריבוי החריג ברעידות האדמה שהורגשו היטב בעיר ובסביבתה. בכירי המשרדים וראש העיר הטרי יקיימו דיונים על מוכנות העיר ובמסגרת הסיורים שיערכו בעיר יבקרו אף בבית הספר אורט במעלה, שם על פי תכניות החירום, צפויה להיפתח לא פחות מתחנה לריכוז חללים במקרה של רעידת אדמה חזקה.

אבל בתוך אין ספור ההיערכויות ודיוני החרום, מסתבר שיש כאלה שהחליטו לעשות מעשה אחרי שהתייאשו מהסחבת בנקיטת פעולות לחיזוק מבנים שישפרו במקביל גם את הביטחון האישי שלהם. התדירות החריגה שהביאה בשבוע אחד ללא פחות מעשר רעידות אדמה, מתוכן חמש שהורגשו היטב, הביאה את משפחת דיאמנט מקיבוץ גינוסר להקים אוהל בחצר ביתה וללון בו עד יעבור זעם האדמה. "רעידות האדמה בהחלט היו מורגשות. כשהסתכלתי על קירות הבית שלנו וראיתי איך הסדקים הולכים ומתרחבים מרעידה לרעידה, התחלתי לחשוב על הילדים", מספרת קריסטל דיאמנט. "מה יקרה אם תהיה רעידת אדמה חזקה כשכולנו נישן והבית יתמוטט עלינו?", תהתה. גם מוטי דיאמנט, שגדל בקיבוץ ומכיר היטב את תופעות הטבע באזור, הרגיש שסמיכות האירועים חריגה.

משפחה שעברה לגור באוהל ליד ביתם בגינוסר מחשש שהבית יתמוטט ברעידת אדמה. ערן גילווארג
"מה אם תהיה רעידת אדמה חזקה כשכולנו נישן?". משפחת דיאמנט/ערן גילווארג

"בלילה הראשון, אשתי הייתה מודאגת ואמרתי לה שאין לה סיבה לדאוג", שחזר מוטי דיאמנט את השתלשלות האירועים שהובילה לצעד הלא שגרתי. "אבל כשהיא התעקשה והביעה חשש לשלום ילדינו במקרה שהבית יתמוטט בזמן שנישן, הצעתי לה שנעבור לישון באוהל בחצר". קיבוץ גינוסר הוא היישוב המאוכלס הקרוב ביותר למוקד רעשי האדמה שאירעו בשבוע האחרון. ביתה של משפחת דיאמנט ממוקם במרחק של מטרים בודדים מהכנרת, בשורה השנייה של הבתים הקרובים ביותר לקו המים. על פי דיווחי האגף הססמולוגי במכון הגיאופיסי, מוקדי הרעש היו בעומק הימה, במרחק של שישה קילומטרים צפונית-מזרחית לקיבוץ גינוסר.

למרות שעד כה רעידות האדמה היו חלשות יחסית והגיעו לעוצמה מקסימלית של 3.6 בסולם ריכטר, הסדקים שנפערו בקירות ביתה של משפחת דיאמנט הפסיקו את ההתלבטות. "אנחנו גרים בבית מאוד ישן של הקיבוץ, הוא נבנה בתקופה שבה לא תכננו את הבתים כך שיתמודדו עם רעידות אדמה. בנו אותם עם חול של הכנרת, צדפים וקצת בטון", מסביר מוטי דיאמנט. "אם רק אני ומוטי היינו חיים בבית לא היה אכפת לי, אבל ברגע שנכנסים לתמונה גם ילדים, אז השיקולים משתנים", מוסיפה אשתו קריסטל. "גם לפני כן היו סדקים בקירות שלנו, אבל אחרי כמה רעידות אדמה חלשות הם התרחבו מאוד. בשביל השקט הנפשי שלי, החלטתי להרים את הכפפה שמוטי זרק לי וללון כמה לילות באוהל ליד הבית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
משפחה שעברה לגור באוהל ליד ביתם בגינוסר מחשש שהבית יתמוטט ברעידת אדמה. ערן גילווארג
השברים שהתגלו בבית המשפחה גרמו להורים לחשוש/ערן גילווארג

בני המשפחה ממשיכים ליהנות מאווירת המחנאות שהם גזרו על עצמם בימים האחרונים. כשהשמש שוקעת, בני הזוג יושבים ביחד עם ילדיהם הקטנים על חוף הכנרת כשלצדם מדורה שמחממת סיר עם תבשיל לארוחת הערב. "אנחנו עושים מדורה כי כשהבן שלי התעורר הבוקר באוהל, הוא אמר לי בשיא הרצינות ששכחנו להדליק בלילה מדורה. אז הנה המדורה, וזאת ארוחת הערב שלנו להיום", מסכם מוטי דיאמנט. "אני חושב שהסיכוי לרעידת אדמה חזקה הוא אפסי ואני גם לא חושב שרעידת אדמה תפיל לי את הבית. אבל כשקריסטל הביעה את החששות שלה, ניצלתי את ההזדמנות. אני מאוד אוהב לישון באוהל בטבע והיא אף פעם לא רצתה לשמוע על זה. אבל עכשיו זאת חגיגה, מעז יצא מתוק; בזכות החששות אנחנו עוברים ביחד עם הילדים חוויה מיוחדת במינה".

לקריאה נוספת
רעידת אדמה בעוצמה 3.3 הורגשה באזור הכינרת
השר להגנת העורף: "צפי ל-7,000 הרוגים ברעידה"
רעידת אדמה בכרתים הורגשה בישראל, לא דווח על נזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully