וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן רבני הציונות הדתית, הרב אברהם צוקרמן, הלך לעולמו

הרב, בן 98 במותו, עמד בראש מרכז ישיבות בני עקיבא. הוא הקים עם הרב נריה את ישיבת כפר הרא"ה. השר אורי אריאל: הרב צוקרמן השיג השפעה רבה בזכות צניעותו

הרב אברהם צוקרמן, זקן רבני הציונות הדתית, הלך הלילה (ראשון) לעולמו בביתו בכפר הרא"ה - בן 98 היה במותו. הרב צוקרמן ייסד עם הרב משה צבי נריה את ישיבת כפר הרא"ה והוא עמד בראש מרכז ישיבות בני עקיבא. הלוויתו צפויה להתקיים היום.

הרב צוקרמן, שנולד בליטא, עלה לישראל בשנת 1935. יחד עם שותפו לדרך, הרב נריה, הוא הקים את ישיבת כפר הרא"ה הנחשבת למרכזית שבין הישיבות התיכוניות המשתייכות לציבור הדתי-לאומי. השניים עמדו בראש הישיבה יותר מ-50 שנים. כמו כן הוא שימש כיושב ראש מרכז ישיבות בני עקיבא במשך שנים רבות. הרב חיים דרוקמן, לשעבר ראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה, החליף אותו בתפקיד. לאחר מכן מונה הרב צוקרמן לראש ישיבות בני עקיבא.

הרב אברהם צוקרמן, זקן רבני הציונות הדתית. אריאל צוקרמן, ספק 500
הרב אברהם צוקרמן/ספק 500, אריאל צוקרמן

בשל הידרדרות במצבו הרפואי בתקופה האחרונה, הרב צוקרמן אושפז בבית החולים הלל יפה בחדרה. שלשום הוא שב לכפר הרא"ה והלילה הוא נפטר. הוא הותיר אחריו אשה, שלוש בנות, שני בנים, 36 נכדים ויותר מ-100 נינים.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אמר כי "תרומתו של הרב צוקרמן לציונות הדתית ולעם כולו הייתה עצומה. בתחילת דרכו בארץ ישראל הוא נקשר לתנועת בני עקיבא, ומאז לא עזב אותה". לדבריו, "הוא פעל ודחף להכנסת לימודי התיכון לישיבות התיכוניות וכיהן כראש ישיבות בני עקיבא. אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. אני משתתף בצער המשפחה הרחבה והתלמידים הרבים".

נפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013. טלי מאייר
השר נפתלי בנט/טלי מאייר

שר השיכון וחבר סיעת הבית היהודי, אורי אריאל, הביע את צערו על פטירתו של הרב, ואמר: "הרב צוקרמן היה מחנך גדול שחינך דורות של תלמידים, במשך יותר מ-60 שנה. הרב האמין שמים שקטים חודרים עמוק, לא ניסה לחפש לעצמו תפקידים ואת השפעתו הגדולה השיג דווקא משום הענווה הגדולה שהייתה לו".

"מים שקטים חודרים עמוק"

חברו של השר אריאל לסיעה, סגן השר אלי בן דהן, אמר בעקבות מותו של הרב צוקרמן כי הוא היה "תלמיד חכם וגדול שגידל דורות של תלמידי חכמים וממשיכי דרכה של הציונות הדתית". לדבריו, "רק בשנה שעברה זכינו כולנו לראות אותו בטקס סיום הש"ס (שישה סדרים) שסיימו הוא ושלושה דורות אחריו - בנו, נכדו ונינו. זוהי זכות שלא כל יהודי זוכה לה".

משה ליאון, המתמודד על ראשות העיר ירושלים, אמר כי "הציונות הדתית איבדה הערב את זקן רבניה ומחנכיה אשר זכה יחד עם הרב נריה זצ"ל לחולל את מהפכת דור הכיפות הסרוגות. כולנו התחנכנו על ברכיו בכל מוסדות בני עקיבא. אני מאמין כי הנחמה הגדולה ביותר לאחר אבדה קשה זו היא שנמשיך לפעול ולקיים את משנתו ותורתו בארץ ישראל על פי תורת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully