וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות חג בבירה: מתפרעים יידו אבנים בהר הבית

4.9.2013 / 9:43

כוח משטרה פרץ למתחם הקדוש בעקבות יידוי אבנים, שלא גרם לנפגעים. בשל ביקורי יהודים בהר הבית, נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים בעיר ואף מנעה הגעת מתפללים מוסלמים

המשטרה ערוכה בירושלים בכוחות מתוגברים נוכח החשש מהתפרעויות של מתפללים מוסלמים בעיר העתיקה עקב ריבוי היהודים בעיר. כבר הבוקר (רביעי) החלו כמה עשרות מתפללים מוסלמים ליידות אבנים לעבר כוח משטרה במתחם הר הבית. השוטרים, בהובלת מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטה פרצו למתחם לאחר ניסיונות כושלים של אנשי הווקף להרגיע את השטח, פיזרו חלק מהמתפרעים כאשר חלק אחר נכנס לשני המסגדים – אל-אקצה וכיפת הסלע שבהר ועצרו שניים מהם. לא היו נפגעים בתקרית.

כוח משטרה פורץ להר הבית. רויטרס
השוטרים חדרו למתחם הקדוש ופיזרו את המתפרעים/רויטרס

בתקרית אחרת בעיר העתיקה, החלו מספר פלסטינים ליידות אבנים לעבר כוח מג"ב ברחוב הגיא. הכוח עצר שלושה מהם ופיזר את השאר. גם באירוע זה לא היו נפגעים. ההיערכות המוגברת של המשטרה נובעת משני גורמים עיקריים: האפשרות הניתנת למבקרים יהודים לעלות להיכנס למתחם הר הבית לרגל החג, ופוטנציאל החיכוך הגבוה הנובע מכך וכן קריאות של השייח' ראאד סלאח בימים האחרונים לגרום להפרות סדר בעיר.

סאלח נעצר אתמול בחשד שארגן והסית מתפללים מוסלמים, ובדיון בהארכת מעצרו הציע שופט בית משפט השלום בעיר לשחררו בתמורה לכך שיתחייב לשמור על מרחק של 30 קילומטרים מירושלים למשך 180 ימים. ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית סירב בתחילה לפשרה ובילה לילה במעצר. הבוקר הוא הובא שוב בפני שופט והסכים לתנאי החשרור. לכן, הוא צפוי להתשחרר לביתו בהמשך היום. בתוך כך, אוטובוסים עמוסי מתפללים מוסלמים שארגנה התנועה האיסלאמית שהיו בדרכם לבירה הושבו על עקבותיהם נוכח החשש מהתפרעויות.

לקריאה נוספת:
הר הבית - אין כניסה ליהודים ולמומינים
דעה: המקדש חרב, אך לא הר הבית
נמצאו ראשי חץ רומים וספר החשבונות של בית המקדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully