וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים מסוכן: מקרה טביעה קטלני שביעי בחמישה ימים

14.8.2013 / 8:30

גבר בן 54 נמשה מהמים מול חוף הגולשים שבבת ים. אחרי פעולות החייאה, קבעו במד"א את מותו. בתחילת השבוע טבע למוות אדם סמוך לנהריה, ובסוף השבוע 5 קיפחו את חייהם בטביעות

גל הטביעות נמשך: גבר בן 54 לחייו טבע הבוקר (רביעי) למוות בבת ים. הוא נמשה מהמים על ידי עוברי אורח לאחר שנמצא מחוסר הכרה מול חוף הגולשים בעיר. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי וביצע בו פעולות החייאה, אולם בסופן נאלץ לקבוע את מותו של האיש. נסיבות הטביעה אינן ידועות עדיין. מדובר במקרה הטביעה הקטלני השני מתחילת השבוע והשביעי מאז סוף השבוע האחרון.

בשעה 06:57 התקבלה במוקד מד"א מרחב איילון קריאה על גבר שטבע. עם קבלת הקריאה הפאראמדיקים במוקד במד"א החלו האחרונים לתדרך את האזרחים שהיו לצדו בחוף לבצע בו פעולות החייאה ובמקביל שיגרו למקום צוותים רפואיים.

"כשהגענו למקום ראינו סמוך לסוכת המציל גבר שכוב כשהוא מחוסר הכרה וכשאזרחים מבצעים בו החייאה", סיפר חובש בכיר במד"א ישראל כץ. "הוא היה ללא נשימה ודופק וחבריו סיפרו שהם הוציאו אותו מהמים לאחר שטבע. מיד התחלנו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן תרופות עיסויים והנשמה ולאחר כחצי שעה נאלצנו לקבוע את מותו", אמר. לדבריו, חבריו של האיש שהיו איתו סיפרו שהוא נכנס לשחות במים, ונעלם. "אחרי זמן ראו שהוא צף מחוסר הכרה. הם הוציאו אותו מהמים והזעיקו אותנו", סיפר.

גבר כבן 40 טבע למוות בחוף קריית צאנז בנתניה, אוגוסט 2013. שלומי גבאי
מקרה הטביעה בסוף השבוע בנתניה/שלומי גבאי

ביום ראשון טבע למוות תושב שפרעם בן 49 בחוף חצרות יסף הסמוך לנהריה. צוות מד"א שהגיע לחוף, שאינו מוכרז, נאלץ לקבוע את מותו לאחר פעולות החייאה ממושכות. לא פחות מחמישה בני אדם, בהם ילד בן 10, טבעו למוות במהלך שישי ושבת מול חופי הים בחיפה, בשדות ים, בנתניה ובתל אביב. צוותי מגן דוד אדום פעלו במהלך היומיים הללו מסביב לשעון וטיפלו בעוד תשעה מקרי טביעה ברחבי הארץ. בארגון ההצלה שבו וחזרו על הקריאה לציבור לרחוץ בחופים מוכרזים ותחת השגחת מציל. "במקרה של טביעה יש לחייג למוקד החירום 101 של מד"א ולפעול בהתאם להנחיות של החובש הבכיר או הפראמדיק במוקד", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "הישמעות להנחיות יכולה להציל את חייו של הטובע".

שורת המקרים הקשה של הימים האחרונים נעוצה בין היתר בתנאי הים, שהיה גלי וברחצה בחופים ובמקומות שאין בהם מצילים. בימים הקרובים צפוי הים התיכון להיות רגוע יותר, אולם ברשויות חוזרים ומתריעים כי יש לרחוץ בחופים מוכרזים בפיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully