וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים מתפרעים ליד אתר הבנייה בבית שמש

13.8.2013 / 13:50

לאחר שעשרות נעצרו אתמול בעקבות התפרעויות בבית שמש ובירושלים, גם היום עשרות מתפרעים ומיידים אבנים במחאה על הבנייה במתחם גולובנציץ', בטענה כי יש שם קברי יהודים

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

עשרות חרדים החלו להתעמת אחר הצהריים (שלישי) עם שומרים במחאה על בנייה במתחם גולובנציץ' ברמת בית שמש, שבו נטען שיש קברים של יהודים. החרדים מיידים אבנים על המאבטחים, ואף הדליקו שריפת קוצים. במקום אין נוכחות של משטרה.

התפרעויות חרדים בבית שמש באתר הבנייה גולובנציץ', אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
המפגינים בבית שמש, היום/נועם מושקוביץ

הסערה החלה אתמול, כאשר כמאה חרדים הגיעו לאתר והחלו לנסות לעצור את העבודות במתחם, שברחוב הירדן בעיר. המפגינים ניסו לחדור למתחם, העובדים במקום נאלצו להזעיק את המשטרה, ואלה עצרו שלושה מהם. בתגובה, החלו החרדים ליידות אבנים לעבר כמה אוטובוסים שחלפו במקום, אולם לא נגרם נזק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
התפרעויות חרדים בבית שמש באתר הבנייה גולובנציץ', אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
"האלימות הקיצונית של אנשי העדה החרדית הפכו לתופעת קיץ עונתית בישראל"/נועם מושקוביץ

כמו כן, בתגובה למעצר בבית שמש, התפתחו עימותים בשכונה החרדית מאה שערים בירושלים, שבמהלכם שרפו מפגינים פחי אשפה והפכו אותם. המשטרה הגיעה למקום ופיזרה את ההפגנה. בסך הכול, נעצרו אתמול עשרות חרדים, החשודים בהפרת הסדר הציבורי, בהכשלת שוטר, בתקיפת שוטר, בהצתה ובגרימת נזק. מעצרם הוארך עד מחר בשעה 15:00, מכיוון שסירבו להזדהות. שבעה חשודים נוספים שוחררו בתנאים מגבילים בערבות עצמית והרחקה למרחק של 300 מטר למשך 90 יום מאתר הבנייה. הדיון בעניין שני חשודים נוספים יתקיים בהמשך היום.

שכונת גאולה ומאה שערים נחסמו לתנועה עקב פחים שהוצתו בעקבות החפירות במתחם גולונבציץ בבית שמש, אוגוסט 2013. צילום שמואל בן ישי, חדשות 24
מפגינים שרפו פחי אשפה והפכו אותם, אתמול/חדשות 24, צילום שמואל בן ישי

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, הגיב לאירועים ואמר: "כמו חמסינים, כמו חופשות אוגוסט, כמו נחילי מדוזות, גם האלימות הקיצונית של אנשי העדה החרדית הפכו לתופעת קיץ עונתית בישראל. נראה שלא כל כך חשוב על מה מפגינים ולמה זורקים אבנים – העיקר שהאבנים נזרקות והתורמים מקבלים את התמונות". לדברי רגב, מה שמאפשר את חידוש ההפגנות והאלימות מדי שנה הוא העבודה שהבריונים יודעים שלא ישלמו מחיר. "רק אם העבריינים יובאו לשיפוט מהיר ובתי המשפט יגזרו עונשי מאסר מרתיעים יש סיכוי למגר את התופעה", הוסיף.

בגלל קברים: חרדים יידו אבנים בירושלים ובבית שמש

חרדים מפגינים בבית שמש. עומר מירון
מתפללים מחוץ למתחם/עומר מירון
פשקווילים בירושלים. אוגוסט 2013. אלחנן אקרמן, חדשות 24
פשקוויל שנתלה בירושלים נגד הבנייה במתחם/חדשות 24, אלחנן אקרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully