וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב נהרג בכביש 6: "התקשרנו והוא לא ענה"

5.8.2013 / 10:54

גופתו של יריב ברק בן ה-28 מראשון לציון, שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 6 אתמול, זוהתה רק באמצעות דגימת די-אן-איי. יונתן תורג'מן בן ה-21 הוא ההרוג האחרון בהתנגשות הקטלנית

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, אבי כהן; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

הבוקר (שני) הותרו לפרסום שמותיהם של שני ההרוגים הנוספים בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 6: יריב ברק, בן ה-28 מראשון לציון, ויונתן תורג'מן, בן 21. ברק יובא למנוחות בבית העלמין החדש בעירו בשעה 15:00, ואילו הלווייתו של תורג'מן תיערך בבית העלמין ברחובות בשעה 16:00. בתאונה בין אוטובוס הנוסעים לבין משאית זבל סמוך למחלף שורק נהרגו גם שני חיילי צה"ל - סמ"ר כפיר דהרי, שעמד לחגוג את יום הולדתו ה-23, ורב"ט חי בן-נעים. בעקבות התאונה הקשה, שבה נפצעו גם כ-30 בני אדם, התקשו במשטרה לזהות שני הרוגים, שגופותיהם נמחצו.

ברק, בן הזקונים במשפחתו, הותיר אחריו הורים ושני אחים. "הוא היה מוכשר מאוד וסיים את לימודיו בהצטיינות", סיפרה אמו מלכה לוואלה! חדשות. "בזמן שאירעה התאונה בעלי שלח לו הודעה על קבלתו ללימודי תואר שני - אך הוא לא ענה לנו בחזרה. תמיד הוא היה עונה, ולא הבנו מה קרה".

יריב ברק ההרוג השלישי מהתאונה בכביש 6. באדיבות המשפחה
"היו לו ארבעה הורים". יריב ברק/באדיבות המשפחה

לדברי האם, זמן קצר לאחר מכן הם שמעו על האסון, מה שהעלה את רף הדאגה לכך שהוא בין אלו שנפגעו בתאונה. "התקשרנו בלי סוף למשטרה, אבל לא ידענו שאנחנו צריכים להודיע שהוא נעדר. בשש בערב הגיע שוטר ואמר שמצאו חפצים של ברק באוטובוס", סיפרה. המשפחה נדרשה לתת דגימת די-אן-איי כדי לזהות בוודאות את יקירה, שגופתו נמצאה במצב קשה מאד. "רק מאוחר בלילה קיבלנו זיהוי ודאי", אמרה האם. "היו לו ארבעה הורים - גם אנחנו וגם שני אחיו הגדולים. הוא דאג לנכדים כשהיו מגיעים אלינו, והיה שוב כמו ילד שמשתולל ומשחק. הוא היה יפה, ואדם מאד מוכשר". אחת מבנות המשפחה הוסיפה: "זה פשוט מוות סתמי ומיותר".

אביו יוסי סיפר כי בנו דאג מאד לסביבה והיה בין הפעילים המובילים שהתנגדו לסלילת כביש 6. "בזמן המאבק הוא צייר ציור שמראה איך הכביש חותך את הארץ בצורה מאוד קשה, ציור אשר הפך לסמל המאבק. בסוף הוא נהרג בכביש שנגדו הוא הפגין", אמר.

אלי, אחיו של יונתן תורג'מן, סיפר כי הוא היה בדרכו לישיבה שלו שבמצפה רמון וכי הוא תכנן לצאת לעתודה לרפואה. "אי אפשר לתפוס שהוא נפטר. הוא היה כל כך מלא חיים, בן אדם שכל הזמן פעל ועשה. הוא היה אידיאליסט ולא חשב על עצמו", אמר. הוא הוסיף כי זו הצוואה של אחיו, שאנשים ידעו "איזה אור גדול כבה בעולם ומה הפסדנו". אלי הביע תקווה כי אורו של אחיו ימשיך לדלוק על ידי "חיזוק התורה וחיזוק של כלל ישראל ואהבת האדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

רשיונם של שני הנהגים נשלל

הלווייתו של חייל צה"ל כפיר דהרי תיערך היום אחר הצהריים בבית העלמין ברחובות. בבית משפחתו שביבנה התאספו אמש עשרות חברים וקרובי משפחה שהתקשו לעכל את הבשורה המרה על מותו של דהרי, שהיה אמור ולהשתחרר בעוד שבועיים מהצבא. הוא הותיר אחריו אישה – רעות – לה נישא לפני כשנה, ותינוק בן תשעה חודשים. טוראי חי בן-נעים, בן 19 מראשון לציון, שנספה בתאונה הועלה לאחר מותו לדרגת רב-טוראי. הלוויתו תתקיים היום בבית העלמין בראשון לציון.

שני הנהגים שהיו מעורבים בתאונה, הן נהג האוטובוס של חברת מטרופולין בקו 377 והן נהג המשאית הזבל שעמדה בצד, נחקרו באזהרה, שוחררו בערבות ורישיונם נשלל. עורך הדין יעקב שקלאר, המייצג את נהג האוטובוס, כבן 60, אמר כי מרשו שיתף פעולה בחקירה והשיב לכל שאלות השוטרים. הנהג הפצוע טען, כך לפי עורך דינו, שהוא "מזועזע" מהתאונה, שלדבריו "הייתה בלתי נמנעת". "הנהג מתאר כי הוא נסע לפי כל הכללים ובמהירות המותרת בטור אחרי כלי רכב שנסעו לפניו בכביש 6", אמר. "משאית שנסעה לפניו סטתה לפתע לצד הכביש והסתירה לו את המשאית שחנתה מלפנים. הגרר של המשאית החונה בלט לכביש והוא ניסה לעקוף, אך נתקע בגרר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור התאונה כפי שתועד ממסוק משטרתי. למעלה, בן-נעים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נהג המשאית, חיים צרפתי, טען כי חנה בשוליים כדי לתקן תקלה במזגן. "ראיתי מרחוק שאני לא רואה מפרץ לעצור בו אז נאלצתי לחנות שם", שחזר בראיון לחדשות 10. "כמעט שפשתי את המעקה כדי להתקרב אליו ולא להיכנס לכביש. שמתי משולש ואמרתי שהמשולש יעוף אז ירדתי לשים עליו חתיכת עץ. ישבתי בקבינה והורדתי נעליים ופתאום הרגשתי חבטה". הוא הפנה אצבע מאשימה לעבר נהג האוטובוס הפוגע ואמר: "הייתי במרחק של עשר עד 12 שניות בין חיים למוות. זה חוסר אחריות, טעות של טיפש. הוא גרם אסון להרבה משפחות. נהג אוטובוס שמוביל נוסעים מתנהג בצורה ברוטאלית של נהג בן 17".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully