וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעקו לנהג 'זהירות משאית', היה בום וירד חושך"

נוסעי האוטובוס שהתנגש במשאית בכביש 6 סיפרו על רגעי התאונה הקטלנית. מחקירה ראשונית עולה כי המשאית עמדה בצד הדרך והמשטרה בודקת אם הייתה לכך סיבה חוקית

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

שעות לאחר ההתנגשות הקטלנית בין אוטובוס למשאית בכביש 6, המשטרה ממשיכה לחקור את הנסיבות שהביאו למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של לפחות 30 נוספים. במקביל, חלק מהנפגעים עדיין מאושפזים בבתי החולים השונים ומזועזים מהתאונה הקשה. "בעלי דני ואני ישבנו מאחורי הנהג", שחזרה שרה אברג'יל תושבת באר שבע שנסעה עם בעלה דני לבקר את בתם ברחובות. שרה פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון ואילו דני פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב. "פתאום בא מישהו מהנוסעים, אולי חייל, ואמר לו שייזהר מהמשאית. ואז, היה 'בום' וחושך והוא התנגש במשאית", היא הוסיפה. "אני לא יודעת מה קרה לאיש שאמר לנהג להיזהר. אולי הוא נפל ונפצע. אותי לקחו לכאן, לברזילי".

המשטרה פתחה קו מיוחד לטובת הציבור המעוניין לברר מידע על קרובים שנפצעו בתאונה. מספר המוקד: 03-9685857.

תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
14 מהפצועים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים/יותם רונן

בתאונה שהתרחשה בשעות הצהריים (ראשון) בכביש 6, באזור מחלף שורק שבשפלה לכיוון דרום, היה מעורב קו 377 של חברת האוטובוסים מטרופולין שעשה את דרכו מראשון לציון לבאר שבע. הוא התנגש במשאית לפינוי אשפה, בעת שהיה מלא בנוסעים. 14 מהפצועים בתאונה נזקקו להמשך טיפול ופונו על ידי כוחות מד"א לבתי החולים. שלושה מהפצועים במצב קשה וכל השאר במצב קל עד בינוני. תשעה מהפצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, פצוע אחד פונה לבית החולים קפלן ברחובות, שני פצועים פונו להדסה עין כרם בירושלים ושניים נוספים לבית החולים איכילוב בתל אביב. ידו של אחד הנפגעים נקטעה בשל התאונה. היד חולצה מההריסות והובהלה באמצעות אמבולנס לבית החולים שאליו פונה הנפגע, הרופאים פועלים בניסיון לחברה בחזרה. מנהל בית החולים ברזילי סיפר כי חמישה מהפצועים שהגיעו למוסד הרפואי נשארו להשגחה. "כולם סובלים ממכות וחבלות בפנים, בצלעות ובגפיים", הוסיף. "אפשר לומר שמצב כולם קל ויציב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מדובר בנהג ותיק ואחראי"

כתוצאה מההתנגשות, חלק מהנוסעים הושלכו מהחלונות ואחרים נלכדו בתוכו. כמו כן, מסרו עדים כי זבל מהמשאית פוזר בכל סביבת הזירה. בעקבות התאונה, כביש 6 נסגר לתנועה לשני הכיוונים בין שורק לקריית גת, אך כוחות כיבוי שהגיעו למקום ניסרו את הגדר המפרידה בין שני כיווני הנסיעה על מנת לאפשר לכלי הרכב הרבים שנתקעו במקום לחזור לכיוון צפון.

שמוליק הרטמן, פרמדיק מגן דוד אדום שהגיע למקום התאונה, סיפר על הזירה המחרידה. "אנחנו רגילים למראות כאלה", אמר. "אבל בכל פעם זה מזעזע מחדש. היו פצועים בכל מקום - בין הגלגלים, על האוטובוס, כאלה שעפו. הזעקנו צוותים נוספים ופינינו אותם באמבולנסים ומסוקים".

תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
האוטובוס ההרוס בזירת התאונה/יותם רונן

שני הנהגים הועברו לחקירת המשטרה. מחקירה ראשונית עולה כי המשאית עמדה בצד הדרך כאשר האוטובוס התנגש בה מאחור. מדובר בשול דרך צר יחסית ולכן המשאית הרחבה גלשה אל נתיב הנסיעה. על פי חוק, העצירה בשוליים אסורה, אלא במקרים שהאוטו אינו יכול להתקדם מסיבות טכניות. מחברת "דרך ארץ" המפעילה את כביש חוצה ישראל נמסר כי מדובר בקטע כביש שאינו מרושת במצלמות.

ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב משה (צ'יקו) אדרי הוסיף כי "הנסיבות של הימצאות המשאית בצד הדרך ושאר הפרטים נחקרים. לא ברור למה המשאית עמדה בצורה כזאת". ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה, סגן-ניצב נועם ביגנסקי, הסביר כי ההמלצה היא להשתדל להמשיך ולנסוע ככל האפשר כי עצירה בשולי הדרך היא "סכנת נפשות". המשטרה חוקרת אם לנהג הייתה סיבה חוקית לעצור.

תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
"האירוע הזה צריך להיחקר להילמד"/יותם רונן

מנכ"ל חברת מטרופולין, אילן קרני, אמר במשדר וואלה! חדשות כי ימי ראשון הם ימים שהאוטובוסים של החברה מלאים. "הנהג דיווח על התאונה, מזה אנחנו מבינים שהוא מן הסתם יכול לדבר. אני לא רוצה להיכנס לפרטים כי אני לא יודע. רב הנסתר הגלוי במצב הזה". הוא הסביר כי מדובר בקו יחסית חדש שנוסע דרך כביש 6. "מדובר בנהג ותיק ואחראי", הדגיש קרני.

דובר מד"א, זכי הלר, סיפר כי בזירת התאונה המולה גדולה, עם מראות קשים ביותר. "ישר החלו להעניק טיפול ראשוני. והתחלנו לפנות את הפצועים מהשטח בעזרת אמבולנסים ומסוקים" אמר הלר. "חלקם נלכדו מתחת לאוטובוס, ישנם מקרים קשים שקרו בשטח והפרמדיקים שלנו עשו מאמץ רב להציל את הפצועים ואיבריהם. זהו טיפול מציל חיים. כל הזמן חיפשו איברים של אנשים, ואכן מצאו".

תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
הזבל התפזר לכל עבר/יותם רונן

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר במשדר וואלה! כי כוחות ההצלה התקשו להגיע לנפגעים, בשל עומסי תנועה כבדים שהורגשו באזור. הוא ציין כי כלי רכב רבים חסמו את הכביש. "האירוע הזה צריך להיחקר להילמד. יש להפיק ממנו את הלקחים, אם נידרש לאירוע כזה נוכל לתת סיוע במהירות מירבית", אמר בין. הוא הוסיף: "התקלה הייתה בעיקר שהצירים נחסמו. הציר הצפוני של כביש 6 היה חסום על ידי כלי רכב פרטיים, כך שאמבולנסים רבים לצערנו הרב נעמדו בצדי הדרך. אנשי הצוות הלכו ברגל ולא היה באפשרותם לשנע את הנפגעים ממקום האירוע לבתי החולים".

עוד על התאונה הקטלנית בכביש 6
4 הרוגים ועשרות נפגעים בתאונת אוטובוס בכביש 6
התאונה בכביש 6: "הצירים נחסמו, אמבולנסים עמדו בצד"

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully