וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: וינשטיין הורה למשטרה לחקור בשל חומרים חדשים

היועץ המשפטי לממשלה הורה להרחיב את החקירה בפרשה בעקבות הקלטות ומסמכים חדשים שנאספו במסגרת החקירה הצבאית והועברו לפרקליטות. כעת, גם המשטרה תשתתף בחקירה

התפתחות דרמטית בפרשת הרפז: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה על הרחבת החקירה בפרשת הרפז. החקירה תעבור כעת לידי המשטרה, ולא תהיה רק בידי המשטרה הצבאית. כך הוחלט בעקבות פגישה שהתקיימה היום (חמישי) בפרקליטות, בהשתתפות פרקליט המדינה משה לדור, הפרקליט הצבאי הראשי תת-אלוף דני עפרוני וראש אגף החקירות במשטרה, מני יצחקי. ההחלטה התקבלה בעקבות חומרים חדשים שנאספו בחקירת מצ"ח והועברו בימים האחרונים לפרקליטות. החקירה החדשה תתנהל בסיוע ושיתוף המשטרה הצבאית החוקרת.

בועז הרפז משתחרר ממעצר ספטמבר 2010. אורי לנץ
החלטה הסופית לגבי הגשת כתב אישום נגדו תעוכב בשלב זה/אורי לנץ

בחודש ינואר השנה הוחלט לפתוח בחקירה צבאית בחשד לביצוע עבירה פלילית צבאית של "התנהגות שאינה הולמת" בגין מעשים שבוצעו בלשכת הרמטכ"ל בתקופתו של הרמטכ"ל הקודם רב אלוף (מיל') גבי אשכנזי, בקשר לפרשת הרפז. כמו כן, הוחלט לחקור את התנהלותו של עוזרו של אשכנזי, אל"מ (במיל') ארז וינר. הפרקליט הצבאי, תא"ל עפרוני, ביקש להרחיב את החקירה, בעקבות מידע שהעלתה חקירת המשטרה הצבאית החוקרת. היום הורה וינשטיין להרחיב את החקירה ולהעבירה לידי המשטרה, זאת, לדברי משרד המשפטים, לאחר שהשתכנע כי קיים יסוד סביר לחשדות ונוכח האינטרס הציבורי להגיע לחקר האמת בפרשה. עוד נמסר היום, כי ההחלטה הסופית לגבי הגשת כתב אישום נגד הרפז עצמו תעוכב בשלב זה עד להתקדמות החקירה. עם תום החקירה יוחלט אם יש מקום להגשת כתב אישום נגד מי מהמעורבים.

החקירה נגד אשכנזי תתמקד בעיקר בעבירה של הפרת אמונים. ההחלטה על העברת החקירה למשטרה, צעד שהיועץ נמנע ממנו בעקביות תקופה ארוכה למרות הפצרות הפרקליט הצבאי הראשי, התקבלה לאחר שבמסגרת החקירה הצבאית נאספו מסמכים והקלטות שלא היו בפני מבקר המדינה והפרקליטות, ולכאורה יש בהן כדי להציג תמונה חמורה יותר של התנהגותו של אשכנזי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת יחסים עכורה. ברק ואשכנזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השנה פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא דוח אודות פרשת זיוף המסמך המכונה "מסמך הרפז", ובו אסטרטגיה שתכנן לכאורה אלוף יואב גלנט, המועמד לתפקיד הרמטכ"ל. המבקר חשף פרטים על מערכת היחסים הסוערת בין שר הביטחון דאז אהוד ברק לאשכנזי. "תכליתה העיקרית של הביקורת היא להפיק לקחים לעתיד, ולמנוע חזרה על כשלים ומחדלים", הסביר המבקר. "אסור שבמדינת ישראל, שבה המערכת הביטחונית היא גם מהות קיומית וגם אתוס, יתערער האמון בראשי מערכת הביטחון בשל מסכת יחסים בלתי נסבלת עד כדי איבה וחוסר אמון ביניהם, ושהאחריות האישית והשכל הישר לא יגברו על מכשלה זו".

פרשת מסמך הרפז התפוצצה בחודש אוגוסט 2010 עם חשיפת המסמך בערוץ 2, כשברקע מערכת היחסים העכורה בין לשכת שר הביטחון ברק ללשכת הרמטכ"ל אשכנזי. בתחילה חשדו כולם כי מאחורי כתיבת המסמך שמטרתו הייתה לסייע לבחירתו של אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, עומדים אנשי ברק, מה שהתברר לאחר מכן כטענה שקרית. מיד לאחר מכן נפתחה חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל בעקבות טענה של יועץ התקשורת איל ארד כי הלוגו שמופיע על המסמך המדובר זויף. משטרת ישראל קבעה באופן חד-משמעי כי הלוגו זויף, וכי מי שעומד על פי החשד מאחורי כתיבת המסמך הוא בועז הרפז, קצין מאגף המודיעין שפעל במשך עשרות שנים ביחידות מסווגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully