וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמור שהציל את הצעיר שהוכש במדבר יהודה

רמי שני

25.7.2013 / 21:05

לאחר שנפגע קשה מהכשת נחש בנחל מבודד בדרום, ניסה ליאור, צעיר בן 27, להזעיק עזרה. בזכות תושיית 3 ילדים בדואים הוא חולץ בשלום על גבי חמור. "מתכוון לחזור ולתת להם מתנה"

כך הציל חמור את חייו של מטייל שהוכש על ידי נחש ארסי: ליאור, צעיר בן 27 מרחובות, טייל בשבוע שעבר בנחל קינה מדרום-מערב לערד, ונפגע באורח קשה לאחר שהוכש על ידי נחש אפעה. בשלב זה ניסו הצעיר ושתי ידידותיו שטיילו עמו להזעיק עזרה, אולם בשל התנאים בשטח לא הייתה קליטה במכשירי הטלפון שהיו ברשותם.

"הרגשתי נשיכה ברגל כשיצאנו מהנחל", משחזר ליאור. "ידידה שהייתה לידי צעקה שהיא ראתה נחש בורח משם. הבנתי שהוכשתי. חיפשתי דרך לצאת משם כדי להגיע לטיפול רפואי, אבל לא הייתה לנו קליטה בטלפון".

נתקלתם בנחש ארסי? כך תימנעו מהכשה קטלנית

בשלב זה הבחין ליאור בשלושה ילדים בדואים ששהו במקום. "קראתי להם ושאלתי אם יש ברשותם רכב, אבל לא היה להם", מספר ליאור. "מה שכן היה ברשותם זהו חמור. הם אפשרו לי לעלות עליו עד שחברנו לרכב הצלה". בעודו רכוב על החמור הצליח ליאור ליצור קשר עם תושב בדואי המסייע ליחידות החילוץ באזור.

"ברגע שהבנתי שהוא עומד להגיע אלינו, הפסקנו לנוע כדי למנוע מאמץ והחשת מהירות זרימת הדם אצלי", סיפר ליאור. לאחר זמן קצר הגיע המחלץ ברכב שטח והסיע את השלושה לכיוון ערד, ושם פונה הצעיר על ידי אמבולנס של מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. ליאור שהה בטיפול נמרץ במשך יומיים, ולאחר ארבעה ימי החלמה שוחרר מבית החולים.

ליאור, שהספיק להתאושש בינתיים, סיפר כי התרשם עמוקות ממעשיהם של שלושת הילדים שחילצו אותו. "אני מתכנן לחזור כדי להביא להם מתנה ולהודות להם", אמר, ואף פנה במסר למטיילים: "צריך ללכת עם נעליים, לא עם סנדלים כמו שאני הלכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully