וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תחליט: הסכמים עם ישראל לא חלים בהתנחלויות

לפי הודעת האיחוד הצפויה, הסכמים שתחתום ישראל עם האיחוד - או עם כל מדינה החברה בו בנפרד - לא יכללו את השטחים שמעבר לגבולות 67'. האם בירושלים יקבלו את הנוסח החדש?

כאב ראש מדיני בירושלים: האיחוד האירופי צפוי להודיע בסוף השבוע על החלטה הקובעת שכל ההסכמים שייחתמו בעתיד בין האיחוד לבין ישראל, יכללו סעיף הקובע כי "הסכם זה אינו חל על כל מוסד ישראלי מעבר לגבולות 1967". ההחלטה הצפויה תעמיד את ממשלת ישראל בפני דילמה לא פשוטה: האם לחתום על הסעיף שקובע בפירוש שההתנחלויות אינן חלק מישראל, ושהפעילות שתיכלל בהסכמים החתומים לא תחול בהן, או להתעקש – ולהעמיד בסכנת ביטול הסכמים חיוניים בתחומי החינוך, המדע, המסחר, התרבות והספורט.

ישיבת ממשלה אוקטובר 2012 בנימין נתניהו. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
כאב ראש מדיני. נתניהו/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

גורם במשרד החוץ הדגיש בשיחה עם וואלה! חדשות כי הסעיף המדובר יחול לא רק על התנחלויות בגדה המערבית, אלא גם על שכונות בירושלים כגון פסגת זאב, גילה והגבעה הצרפתית, שממוקמות גם הן מעבר לקו הירוק. "המשמעות המעשית היא שאם מחר משרד החינוך הישראלי חותם על הסכם לחילופי משלחות נוער עם האיחוד האירופי, המשרד חייב לחתום על סעיף נפרד שקובע שבתי-ספר בפסגת זאב, במעלה אדומים וגם באיתמר ובחברון – לא כלולים בהסכם", הסביר הגורם.

קו ברור בין ישראל הלגיטימית ל"מדינת ההתנחלויות"

גורם מדיני בירושלים אמר כי ההחלטה הצפויה, שעליה דווח לראשונה הבוקר בעיתון "הארץ", תעמיד את ישראל בפני "דילמה מהגיהינום". לדבריו, "או שתחתום על ההסכמים בתנאים של האירופאים, או שלא יהיו הסכמים וייגרם נזק כלכלי ומדיני לישראל". חשוב לציין כי ההנחיה שצפויה להתקבל תחול הן על הסכמים בין ישראל לבין האיחוד האירופי והן על הסכמים בין ישראל לבין כל אחת ממדינות האיחוד.

ממשלחת האיחוד האירופי בישראל נמסר כי "האיחוד מעוניין בהסכמים חדשים עם ישראל ורוצה בשיתוף פעולה עם ישראל. ההנחיה החדשה תאפשר לאיחוד להמשיך לעשות עסקים עם ישראל". ההיגיון שעומד מאחורי הדברים הוא שאל מול הקריאות ההולכות וגוברות להחרים מוצרים מישראל, האיחוד בוחר להציב קו ברור בין מדינת ישראל הלגיטימית, בגבולות 1967, לבין "מדינת ההתנחלויות", שאיתה האיחוד בכל מקרה מסרב לעשות עסקים. השאלה היא האם גם בירושלים יסכימו להציב גבול כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully