וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולי הוכשה במיטתה: "התעוררתי כשהנחש על רגלי"

מקרה נוסף של הכשת נחש - שבמזל לא נגמר במוות: תושבת קיבוץ להב הוכשה אתמול על ידי נחש בידה וברגלה. היא פונתה לבית החולים במצב קשה. לוכד נחשים תפס את הזוחל האימתני

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

שולי שלי דינין, תושבת קיבוץ להב שבנגב, הוכשה אתמול (ראשון) לפנות בוקר על ידי נחש צפע שנכנס למיטתה. "הטיפול המסור, היעיל והמהיר של בית החולים סורוקה הוא כנראה מה שמאפשר לי לדבר איתכם עכשיו", אמרה דינין בשיחה עם וואלה! חדשות ממיטתה בבית החולים בבאר שבע. המקרה של דינין מצטרף לטרגדיה שאירעה בסוף השבוע בכינרת, כאשר מיכאל איצקוביץ' שטייל עם משפחתו בחוף החקלאים הוכש על ידי נחש – ומת.

דינין סיפרה כי הנחש הארסי הופיע במיטתה בשעה 4:00 לפנות בוקר. "התעוררתי כשנחש התהלך לי על הרגל, והתחיל כנראה לעשות איזשהו תהליך של הכשה", שחזרה. "התעוררתי, העפתי אותו עם היד מעליי, ואז הוא גם הכיש אותי ביד. בעצם יש לי שתי הכשות נחש - אחת ברגל ואחת ביד". לדבריה, בהתחלה לא הבינה שמדובר בנחש, "אבל אחר כך כשראיתי את ההכשה באצבע עם הסימנים, והדם, אז הבנתי שזה היה נחש והבנתי שהוא עוד נשאר בחדר השינה ושאני צריכה לקום ולהתפנות למיון כמה שיותר מהר".

שולי שלי דינין, שהוכשה על ידי נחש במיטתה, 23 ביוני 2013. שי מכלוף
דינין במיטתה בבית החולים, אמש/שי מכלוף

משהבינה שהוכשה על ידי נחש ארסי, הזמינה דינין – אחות במקצועה – את האמבולנס של הקיבוץ שפינה אותו למיון. היא תיארה כי מעבר לנפיחות באזור ההכשות, חשה קוצר נשימה ונימול בשפתיים. "רק התפללתי שנגיע כמה שיותר מהר לבית חולים, שירדימו אותי ויטפלו בי", סיפרה. "טיפלו בי במהירות הבזק כל הצוות בחדר המיון. כשהמצב הידרדר, עברתי לחדר הלם ואז לטיפול נמרץ. הפינוי המהיר, הטיפול המסור היעיל והמהיר של בית החולים סורוקה הוא כנראה מה שמאפשר לי לדבר איתכם עכשיו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"ממש לא ציפיתי לדבר כזה"

דינין טענה כי לא שמעה על ההכשה בכינרת בסוף השבוע כיוון שהייתה בעבודה. "בכלל לא ראיתי חדשות אתמול", אמרה. "אז לא ידעתי. יכול להיות שאם הייתי יודעת, אולי הייתי מתייחסת אחרת. אבל אולי הייתי פוחדת יותר, לחוצה יותר". לדבריה, "אזור הנגב ידוע כאזור עם נחשי צפע, וגם בקיבוץ אנחנו רואים אותם מדי פעם על השבילים. בשנה שעברה יצא לי לראות אחד כזה בגן שעשועים. עד היום, אף אחד לא הוכש. ממש לא ציפיתי לכזה דבר".

בני משפחה של דינין מיהרו להזמין לוכד נחשים שיתפוס את הזוחל המאיים שנשאר בבית. "הזמנו לוכד נחשים בבוקר, והוא מצא אותו בחדר השינה שלי", סיפרה דינין. "זה נחש צפע, משהו כמו 40 סנטימטר בן חודשיים-שלושה, וכנראה שזה מה שהציל אותי, כי כמות הארס שהוא שחרר לא הייתה גדולה, אבל מספיקה בשביל לעשות הרס".

ד"ר כרמי ברטל, מנהל מחלקת המיון, סיפר כי דינין הגיעה לבית החולים במצב קשה. "ידענו שזאת הכשה אבל לא ידענו איזה נחש", שחזר והתייחס לסיכון שבהכשת נחשים: "ראינו מקרי מוות מהכשות צפע ואפעה. האפקט של סכנת המוות תלוי בכמה דברים – בכמות הארס שמוזרק לתוך הגוף, בכמה הייתה ההכשה יעילה, כמה הנחש בוגר וכמה זמן עבר עד ההגעה לטיפול. כל אלה דברים שמשפיעים על העתיד, וכמובן סוג הנחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully