וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב החינוך החרדי יגדל ב-50% החל מהשנה הבאה

23.6.2013 / 11:29

בעוד שתקציב החינוך יגדל ב-12% ועל אף שיש עתיד קראה לקצץ בתקציביהן של רשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה, בפועל הן יזכו להגדלת התקצוב. משרד החינוך: התקציב נקבע ב-2012

התקציב שיעביר משרד החינוך לרשת מעין החינוך של ש"ס יגדל בקרוב ב-50%: מ-356 מיליון שקלים בשנה שעברה לכ-527 מיליון שקלים. זאת, לעומת גידול של 12% בתקציב משרד החינוך כולו ב-2013-2014 – כך עולה מנתוני תקציב משרד החינוך שפורסמו לאחרונה.

בטיוטה הראשונה של חוק ההסדרים לתקציב הבא נכתב כי רשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה יספגו קיצוץ בתקציביהן, בשל העובדה כי מוסדות אלו לא מלמדים נושאי ליבה בהיקף הנדרש, לא עומדים במבחני מיצ"ב ופעמים רבות נעשית בהם אפליה על רקע עדתי. על פי הטיוטה, המוסדות שיהיו זכאים לסבסוד יחויבו ללמד לפחות 55% מלימודי הליבה ולהשתתף בבחינות המיצ"ב.

עם זאת, לאחר פרסום הטיוטה נאלצו שר האוצר יאיר לפיד ושר החינוך שי פירון לדחות את ההחלטה בחצי שנה, זאת בעקבות ההבנה כי לא ניתן לשלול תקציבים ממוסדות אלו ללא חלופה עבור התלמידים, ולכן הודיע שר החינוך כי יפעל להקמת רשת חינוך ממלכתית-חרדית שתיתן פתרון לבעיה. בהמשך, מי שלא ירצה לקחת חלק בחינוך הממלכתי-חרדי יתוקצב ב-75% וכך תהיה השוואה בין התקצוב של החינוך החרדי העצמאי לחינוך החילוני העצמאי כמו בתי הספר הדמוקרטיים והאנטרופוסופיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההחלטה להקטין את התקציב תידחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת החינוך של ש"ס משתייכת למוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי, הנמצאים תחת פיקוח משרד החינוך. בשנת הלימודים תשע"ג למדו בה כמעט 35 אלף תלמידים ב-173 מוסדות של מעיין החינוך התורני. בתחילת החודש פורסמו ב"כלכליסט" ממצאי דוח שגיבש משרד האוצר בנוגע להתנהלות הכלכלית של רשת מעיין החינוך התורני. נמצא כי בשל התנהלות כלכלית לקויה הגיעה הרשת לגירעון של 140 מיליון שקלים בשנת 2012.

אבל לא רק החינוך התורני. גם התקציב למוסדות החינוך של אגודת ישראל יגדל בשנה הבאה בכ-20%. התקציב לרשת זו יעמוד בשנת 2013 על כמיליארד שקלים, לעומת 887 מיליון שקלים בשנת 2012, שישמשו לסבסוד שכר המורים ברשת ושכר הלימוד, ועוד כ-207 מיליון שקלים שיממנו פעילויות אחרות של הרשת (מדובר בשני סעיפים תקציביים שונים, אולם שניהם מגיעים בסופו של דבר לרשת החינוך).

"הבדיחה - על חשבון משלם המסים"

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה כי "הגדלת התקציב למעיין החינוך התורני כל כך אבסורדית, עד שצריך לשפשף את העיניים כדי להאמין למספרים שמופיעים בספר התקציב. אם הבדיחה לא הייתה על חשבון משלם המסים, וביחוד על חשבון מצביעי יש עתיד, היה אפשר להתפוצץ מצחוק".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשרד החינוך נמסר כי הדוח המדובר "הובא לידיעתנו לאחר שתקציב 2013 כבר גובש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי בהתאם לחוק יסודות התקציב, מתוקצבות רשתות "החינוך העצמאי" ו"מעיין החינוך התורני" לפי הקריטריונים של התקצוב של החינוך היסודי הרשמי. "יצוין, כי תקציב הרשתות הללו, אשר נכלל בבסיס תקציב 2013, תוקצב כבר במהלך שנת 2012. הגידול בתקציב הרשתות משנת 2012 לשנת 2013, נובע מכך שתקציב 2012, אשר גובש במסגרת התקציב הדו-שנתי (ביולי 2010), לא כלל את הגידול הטבעי של הרשתות עבור השנים: תשע"א, תשע"ב ותשע"ג. כמו כן, הוא לא כלל את תקצוב עלות הסכמי השכר במשק באותם שנים. במהלך שנת 2012 תוקצבו הרשתות בגין הנושאים הללו. כאמור, בשנת 2013 הוכנסו תקציבים אלה לבסיס התקציב".

"הדוח המדובר הובא לידיעתנו לאחר שתקציב 2013 כבר גובש. כמו כן, הדו"ח מתייחס יותר לביצוע ולבקרה ופחות לתקצוב. המשרד יפיק את הלקחים הנדרשים מהדו"ח ואשר מתייחס לתהליכי העבודה. באם יידרש לבצע עדכון בתקציב, הרי שהוא יבוצע במהלך שנת התקציב", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully