וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התחקיר: יו"ר ועד נמל אשדוד, אלון חסן, השעה את עצמו

רמי שני

16.6.2013 / 13:25

ביום שישי שודרה הכתבה שבה הואשם חסן בניצול תפקידו כדי לקדם את עסקיו הפרטיים ואת בני משפחתו. הכתבה עוררה זעם בזירה הפוליטית, וגם יו"ר ההסתדרות עיני החל בבירור

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, החליט היום (ראשון) להשעות את עצמו מתפקידו, עד לבירור הטענות שהועלו נגדו בכמה כתבות תחקיר בשנים האחרונות, האחרונה שבהם שודרה ביום שישי בחדשות 2. לפי התחקיר, הוא ניצל את מעמדו ואת תפקידו כדי לקדם את עסקיו הפרטיים ואת בני משפחתו בנמל אשדוד ובעיר עצמה.

בפגישה עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שבה הודיע לו חסן על השעייתו, הוא דרש לקיים בירור מקיף של הטענות שהועלו נגדו בכתבה. בפגישה ביקש חסן להדגיש שכל פעולותיו אושרו כחוק וכנדרש על ידי דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אשר מונה על ידי שר התחבורה, ישראל כץ. "בשלב זה החלטתי להשעות את עצמי עד לגמר הבירור", אמר חסן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השעה את עצמו. אלון חסן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיני הודיע לחסן שהוא מקבל את החלטתו להשעות את עצמו. "ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד העובדים לקראת המשא ומתן הצפוי על עתיד הנמלים", נכתב בתגובה מטעם עיני. "בכוונת יו"ר ההסתדרות להביא שינוי בחוקת ההסתדרות לפיו לא יתאפשר לחבר ועד להחזיק בעסקים פרטיים המצויים בקשר עסקי עם מקום העבודה". כמו כן, החל עיני בבירור פנימי בהסתדרות בסוגיה.

עוד לפני הודעתו של חסן על כך שהוא משעה את עצמו, פרסם ממלא מקום יו"ר ועד העובדים של הנמל, אבינועם שושן, עמדה רשמית מטעם העובדים: "כולנו מאחורי אלון חסן, תומכים בו ודוחים בשאט נפש את המתקפה הממוחזרת כלפיו. זוהי מתקפה נגד חסן שאין בה ממש ואנחנו מחזקים את ידיו". הוא אמר שברור לעובדים שהקרב הוא לא נגד אלון אלא נגד העובדים, במאבק להפרטת הנמל. מחר חסן צפוי לחזור לעבודה בנמל כמפעיל ציוד טכני, כפי שעבד במשך שנים ארוכות לפני שנבחר ליו"ר הוועד. ממלא מקומו צפוי לכנס מחר אסיפת עובדים כדי להבהיר להם את המצב שנוצר ולהרגיע את הרוחות הסוערות בקרב העובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יחימוביץ' לחסן: "מנהיגי עובדים אמיתיים חיים בתוך עמם"

בתחקיר פורסם, בין היתר, כי חברה בבעלותו של חסן זוכה לכאורה ליחס מועדף בטיפול בנמל, כמו גם חברת חומרי ניקוי בבעלותו, וכן כי שלושה קרובים שלו כבר עובדים בנמל, לאחר שעברו הליך קבלה הנראה בעייתי לכאורה. חסן עצמו דחה את הטענות כלפיו תוך השמעת הבהרות לפיהן כל הפעילות מול הנמל מגובה באישור ובהחלטות הנהלת הנמל וביעוץ משפטי מלא.

אתמול תקפה בחריפות יו"ר האופוזיציה, ואולי הדמות הפוליטית המזוהה ביותר עם המאבק למען העבודה המאורגנת, את חסן. "לך הביתה", כתבה יחימוביץ' בסטטוס בפייסבוק. "בית מפואר, בריכת שחיה בחצר, רכבי יוקרה, שלל עסקים פרטיים - חלקם באורח מסתורי עושים עסקים עם הנמל, העדפה של קרובי משפחה במכרזים, אווירת פחד וחשבון, סגירת הנמל לרגל אירועים פרטיים, ככה מתנהג שליט ברפובליקת בננות, לא יו"ר ועד". עוד הוסיפה יחימוביץ' לחסן: "מנהיגי עובדים אמיתיים חיים בתוך עמם, לא מעליו. הם עסוקים יום ולילה בטובתם של מי שבחרו בהם, לא באיך לנצל את כוחם ולעשות הרבה כסף על הדרך. מנהיג עובדים ראוי צריך להעניק לגיטימציה לעובדים שהוא מייצג ולעובדים בכלל".

לדברי יחימוביץ', "חסן מספק תחמושת קטלנית בידי מי שחלומם הוא שלא יהיו ועדי עובדים בכלל. אלה שהיו רוצים שכל העובדים בלי יוצא מן הכלל יהיו עובדי קבלן נטולי זכויות". את הפוסט סיימה יחימוביץ' במילים: "אלון חסן, אתה לא מייצג עובדים באמת. אתה גורם נזק. אתה משחק לידי האויבים הציניים ביותר של חופש ההתארגנות, שהיא זכות דמוקרטית בסיסית. לך הביתה".

ישיבת סיעת העבודה, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
ראש בראש עם חסן. יחימוביץ'/יואב דודקביץ'

חסן מצדו לא נשאר חייב, וכעבור כמה שעות תקף את יחימוביץ' מעל עמוד הפייסבוק שלו. הוא ציין כי לרוב הוא משתדל לא להגיב על הביקורת שסופגים עובדי הנמל, אך הפעם הוא חורג ממנהגו לאור "דבריה השפלים והפופוליסטיים" של יחימוביץ'. "גברת יחימוביץ', אני רוצה להגיד לך שחוץ מלדבר יפה, להתראיין וללכלך על כל העולם את לא יודעת כלום. עוד אני רוצה להזכיר לך שאותו אלון שאת מדברת עליו, לפני שהיית חברת כנסת ידעת לחבק ולנשק ולהתחנף רק כדי שנעזור לך להיבחר בפעם הראשונה לכנסת. להזכירך גם בתקופה ההיא היו לי עסקים בבעלותי ועד כמה שאני זוכר פירגנת ואמרת שאני כישרוני".

חסן המשיך לתקוף: "אחת הטעויות שעשיתי הייתה שתמכתי בך אז ולא ידעתי שאת כולך דיבורים כמו התכנית 'הכל דיבורים' שדיברת ברדיו. שלי היקרה מדיבורים לא יוצא כלום, הייתה לך את האפשרות להשפיע ולא עשית זאת. ראש הממשלה הציע לך לקבל כל תפקיד בממשלה ודחית אותה. את יודעת למה? כי את לא מסוגלת לקבל החלטות. את יודעת רק להעביר ביקורת. חוץ מלדבר ולתת לציבור לשמוע מה שהוא רוצה את לא יודעת, לא מבינה ומפחדת. כן שלי, את פחדנית וצריכים להחליף אותך כמה שיותר מהר, אני רואה בך אשמה במצב הפוליטי של היום. לסיכום שלי אומר לך שניפגש בפריימריז של מפלגת העבודה. אני אהיה מאלה שיעשו הכל להחליף אותך".

"מצפים שהטיפול יהיה מיידי"

בתוך כך, עולה כי רשות החברות במשרד האוצר העבירה בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין דוח חמור שערך בודק חיצוני בנושא עסקיו הפרטיים של היו"ר חסן בשטח הנמל, על פי דרישת רשות החברות.

על פי רשות החברות, הדוח מעלה שאלות מדאיגות באשר לקשר בין עסקיו הפרטיים של חסן לבין חברת נמל אשדוד וכן חשש לפגיעה בנמל ובלקוחותיו. בהודעת הרשות נכתב כי לאור "החשיבות הגדולה שהרשות מייחסת להיבטים הציבוריים שבנושא זה, הרשות פעלה בשני מישורים: העברת הדוח הראשוני ליועמ"ש לצורך בחינתו וטיפול בו, וכן המשך בטיפול בעניין זה בחברה". מחרתיים צפוי להתקיים בוועדת הביקורת של החברה דיון בדוח, שבו יוחלט על דרך הטיפול בו.

עוד נמסר: "רשות החברות ומשרד האוצר מצפים שהטיפול בנושא על ידי דירקטוריון החברה והנהלתה יהיה מיידי, כמתחייב ממהות הממצאים, וכי ימוצו הצעדים הנדרשים להפסקה מיידית של כל מצב שיש בו חשש לניגוד עניינים או פגיעה בנמל ולקוחותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully