וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושתלת הכליה למשפחת המנוחה: "נתתם לי חיים"

רמי שני

12.6.2013 / 8:24

בני משפחתה של אפרת כהן, בת 38 מבאר-שבע שהלכה לעולמה כתוצאה מדימום מוחי, ביקרו בבית החולים את מליכא ג'מעון שקיבלה את כלייתה. "זה מה שאפרת הייתה רוצה", אמר בעלה

מפגש מרגש התקיים אתמול (שלישי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע: בני משפחתה של אפרת כהן תושבת קרית מלאכי בת 38 שהלכה לעולמה בשבוע שעבר, נפגשו עם אישה שבגופה הושתלו איבריה. בני המשפחה הם שהחליטו לתרום את איבריה של אפרת, נשואה לבני ואם לשלושה ילדים, אשר מתה כתוצאה מדימום מוחי.

האישה שקיבלה את הכליה של כהן היא מליכא ג'מעין, תושבת חורה הסובלת במשך שנים מאי ספיקת כליות סופנית. "אין בפי מילים לתאר כמה אני מודה לבני המשפחה שהסכימו לתרום איברי יקירתם", אמרה. "בזכותם אני מתחילה בחיים חדשים". ג'מעין סיפרה כי אחיה ביקש לתרום לה את כלייתו, אך לא נמצאה התאמה והיא נאלצה להמתין זמן רב לתרומה. "כשהודיעו לי שיש כליה, זה היה מאד מפתיע", סיפרה. "עכשיו אני מרגישה כאילו נולדתי מחדש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בזכותם אני מתחילה בחיים חדשים". מליכא ג'מעין שבגופה הושתלה הכליה עם רוני, בתה של אפרת כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני שמחה שיכולתי לעשות את ההשתלה פה בבאר-שבע, קרוב לבית ולמשפחה", הוסיפה ג'מעין. "התקופה של טיפולי הדיאליזה הייתה מאוד קשה, כל טיפול מאוד ארוך ואחריו הרגשתי מותשת. תרומת המשפחה לא מובנת מאליה". בני כהן, בעלה של אפרת, סיפר כי בני המשפחה לא היססו לתרום את איבריה. "מותה של אפרת תפס אותנו בלי שום הכנה מוקדמת, עד עכשיו אנחנו מתקשים לעכל את זה. ההחלטה לתרום את האיברים נעשתה ביוזמתנו - ההורים, האחים ואני, כמעט ללא התלבטות", סיפר.

"מי שהכיר את אפרת יודע כמה מקסימה, טובת לב ומלאת נתינה היא הייתה ואני משוכנע שזה מה שהיא הייתה רוצה שנעשה", המשיך. "עם הצער והאבל הכבד על לכתה, אנחנו רק יכולים לשמוח שיכולנו לעזור בהצלת חיים ואם אפשר לקרוא לזה נחמה, אז הנחמה שלנו היא שאיבריה מתפקדים אצל אנשים אחרים. אני מקווה שבאמצעות המפגש הזה נוכל להעלות את המודעות להצלת חיים באמצעות תרומת איברים". סגן מנהל מחלקה כירורגית ב' בסורוקה , ד"ר אמנון אבנת, שביצע את השתלת הכליה, הדגיש את השיפור הצפוי באיכות חייה של ג'מעין: "אני שמח שהכליה נמצאה מתאימה למליכא שהגיעה לבית החולים בהתראה מידית לביצוע ההשתלה, שמביאה לכך שהיא התנתקה מהתלות במכשיר הדיאליזה ותוכל לקיים אורח חיים רגיל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'מעין, בני משפחתה של כהן, והצוות הרפואי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ד"ר מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בסורוקה ונאמן השתלות בבית החולים, הצורך בתרומות איברים הוא חיוני ביותר. "כתוצאה ממחסור באיברים, חולים רבים הממתינים לתרומת איברים נפטרים לצערנו במהלך ההמתנה, בלא שנמצא להם תורם", הסביר. "הצוות הרפואי ומתאמת ההשתלות בסורוקה מסבירים ברגישות לבני המשפחה שיקירם נפטר את חשיבות התרומה שהיא בגדר הצלת חיים מידית בחלק מן המקרים, ובחלק הופכת חולה כרוני עם איכות חיים ירודה לאדם בריא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully