וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילת נשות הכותל: החרדים הפגינו, הנשים התפללו

9.6.2013 / 8:48

כ-400 חרדים הפגינו נגד נשות הכותל שהתפללו בעזרת הנשים כשהן עטויות בטליות. הם נשאו שלטים עליהם נכתב: "נשות הפרובוקציה". התפילה הסתיימה לא אירועים חריגים

צילום: עומר מירון, אהרן והב – חדשות 24, עריכה: יאיר דניאל

כ-400 חרדים הפגינו הבוקר (ראשון) נגד תפילת נשות הכותל ברחבת המקום הקדוש ביותר ליהודים. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "נשות הפרובוקציה, המצאתן יהדות חדשה - תמצאו כותל חדש". כצעד מונע, סגרה המשטרה חלק מהרחבה העליונה - שמעל לרחבות התפילה, זאת כדי להרחיק את המפגינים מעזרת הנשים - שם התפללו נשות הכותל ללא הפרעה. כמו כן, בתוך מתחם הנשים המשטרה סגרה מתחם עבור כמאה מנשות הכותל, על מנת שתפילתן לא תופרע על ידי המתפללות האחרות.

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לאבטח את חברות תנועת נשות הכותל, שמתפללות לרגל ראש חודש תמוז. לאור מחאתם האלימה של אלפי חרדים בתחילת חודש שעבר נגד ה"פרובוקציה" כדבריהם של הנשים, אשר נוהגות להתפלל כשהן עטופות בטליתות באתר הקדוש, במשטרה אומרים כי הכוחות בשטח פועלים כדי לאפשר לנשים להתפלל כמנהגן, ללא הפרעות.

תפילת ראש חודש של נשות הכותל. יוני 2013. טלי מאייר
נשות הכותל מתפללות ללא הפרעה, הבוקר/טלי מאייר

מנכ"לית נשות הכותל , לזלי זקס, הביעה תסכול מצורך להתפלל במתחם סגור בתוך עזרת נשים. "מתברר שהמשטרה עשתה מעל ומעבר כדי להגן עלינו, אבל המחיר כבד – שלוש מאות נשים דחוסות מאחורי גדר כאשר עזרת הנשים כמעט ריקה".

מצד שני, החרדים במקום התקוממו על התנהלות המשטרה. "ביזיון התנהגות המשטרה. המשטרה הייתה בשירות נשות הכותל וחסמה את רחבת הכותל לכניסת ויציאת המתפללים", אמר מממלא מקום ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש.

בתגובה לתפילת נשות הכותל, הביע רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', צער על "תמונת המצב שהייתה לנגד עיני עם ישראל בראש חודש תמוז". לדבריו, "המבצר הסגור שהיה בכותל המערבי על מנת לאפשר לקבוצה קטנה לנהוג את מנהגה אינו תעודת כבוד לעם היהודי ולמקום הקדוש לעם היהודי". הרב רבינוביץ' ביקש לגנות כל סוג של אלימות או הפגנה ברחבת הכותל המערבי, ולפנות לכל הגורמים בבקשה שאלה יעשו הכול כדי למצוא פתרון למחלוקת, "שאינה מוסיפה כבוד למקום הקדוש ולעם ישראל כולו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מחאה נגד נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי, ירושלים, יוני 2013. ישראל קרליץ, חדשות 24
חרדים מפגינים נגד תפילת נשות הכותל/חדשות 24, ישראל קרליץ

שר הדתות, נפתלי בנט, וסגנו, אלי בן דהן, ניסו בתקופה האחרונה לפשר בין הצדדים, אך עד כה לא הושגה כל הבנה בנושא. כוונת השר וסגנו הייתה לתקן תקנות חדשות שלא יאפשרו לנשות הכותל להתפלל באתר כמנהגן, אך היוזמה נדחתה, מכיוון שיו"ר תנועת נשות הכותל, ענת הופמן, שהתה מחול לישראל בתקופה האחרונה, והשניים רצו לקדם את המהלך תוך התייעצות עמה. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, מנסה אף הוא להגיע לפשרה בנושא הרגיש. ההצעה שהעלה כוללת הקצאת מתחם תפילה נוסף, באזור קשת רובינסון, שבו תוכלנה הנשים להתפלל ללא הפרעה מצד גורמים חרדיים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה לפני כמה שבועות צוות שנועד לבחון את ההסדרים הקיימים כיום בכותל המערבי ואת החלופות להם. עם חברי הצוות נמנים מזכיר הממשלה הקודם צבי האוזר, מזכיר הממשלה הנוכחי, אביחי מנדלבליט, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר. על פי כתב המינוי, על הצוות להגיש את המלצותיו תוך זמן קצר.

תפילת ראש חודש של נשות הכותל. יוני 2013. טלי מאייר
המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים/טלי מאייר

לפני חודשיים, בראש חודש אייר, עוכבו לחקירה חמש נשים שהתפללו ברחבת הכותל, כיוון שהתעטפו בטליתות וביקשו להניח תפילין. בית משפט השלום הורה לשחרר את הנשים בטענה שהן לא ביצעו עבירה. לאור החלטה דומה בנושא של בית המשפט המחוזי בעיר, במשטרה הוחלט להפסיק לעכב את נשות הכותל המתפללות באתר הקדוש. בחודש שעבר כמה עשרות חרדים התפרעו והתיזו מים על שוטרים, במחאה על תפילת נשות הכותל במקום. כמה מהמפגינים השליכו כסאות וניסו לפרוץ גדרות ביטחון שהציבו השוטרים. חמישה מהם נעצרו. בשל תפוסה מלאה במקום, המשטרה הקצתה לנשים מקום לקיום התפילה מחוץ לעזרת הנשים. בסיום התפילה יצאו נשות הכותל מהמתחם בליווי אבטחה כבדה. המפגינים השליכו אבנים לעבר המתפללות, שפכו עליהן מים וקראו לעברן קריאות בוז.

כתובות נאצה על ביתה של חברת נשות הכותל. ספק 500
כתובות הנאצה בבית אחת מנשות הכותל/ספק 500

בחודש שעבר, ריססו אלמונים כתובות נאצה בבניין מגוריה של פגי סידור, חברת הנהלת נשות הכותל, בשכונת תלפיות שבירושלים. בכתובות שרוססו נכתב: "נשות הכותל נבלות", "תג תורה," ו-"פגי פג תוקפך". במשטרה חושדים כי הכתובות רוססו על ידי גורמים חרדיים קיצוניים בשל המאבק של נשות הכותל.

בתחילת החודש קיבלו הרבנים הראשיים לישראל, יונה מצגר ושלמה עמאר, מכתב איומים ובו דרישה שיאפשרו לנשות הכותל להתפלל כרצונן ברחבת הכותל המערבי בימי ראש חודש. נוסח זהה של המכתב התקבל בשתי הלשכות ולו צורפה תמונה של אקדח. "זו אזהרה אחרונה", נכתב בראש המכתב. "אם לא יתאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכנו וכמנהגנו, אנחנו נילחם בכם בכל האמצעים ואתם תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים. סופכם קרב דוסים מסריחים, מגעילים וטפילים". בתחתית המכתב נחתם: "יותר לא נבליג, משחררים את הכותל מחדש". נשות הכותל הכחישו כל קשר למכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שקיבל הרב הראשי האשכנזי, יונה מצגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully