וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר "שתיל": 89% מהציבור תומכים במחאה החברתית

מנתוני הסקר, שנערך עבור הארגון התומך בפעילות המחאה, עולה כי 68% סבורים שהמחאה העצימה את אמון הציבור ביכולתו לשנות. 8% חושבים שהמחאה פגעה באפשרות להביא לשינוי

צילום: טל אנגלנדר, מור שאולי, שלומי גבאי, אבי כהן, עריכה: טל רזניק

על אף שניתן לסכם את מספר המשתתפים בהפגנות האחרונות נגד תכנית הגזירות והקיצוצים של הממשלה בכמה עשרות אלפים, ניכר כי התמיכה הציבורית לה זוכה המחאה הנוכחית רחבה בהרבה: מסקר חדש שנערך עבור ארגון "שתיל", התומך בפעילות המחאה החברתית, עולה כי 89% מהישראלים חשים שהמדינה אינה מספקת מענה הולם לבעיות החברתיות, וכי יש צורך בפעילות אזרחית ישירה כדי לשנות את המצב. מנגד, רק 11% סבורים כי מענה המדינה לבעיות החברתיות מספק.

הסקר, שנערך על ידי ד"ר מינה צמח וכלל מדגם של 482 גברים ונשים, נערך לציון 30 שנה להיווסדות ארגון "שתיל", ארגון המסייע לארגונים ולאנשים הפועלים למען צדק חברתי. האירוע יצוין מחר (שני) בכנס שיעסוק בבניית כוח אזרחי וביכולתם של אזרחים להשפיע על המציאות.

עימותים בהפגנה בנתניה מול בית איש העסקים יצחק תשובה. יותם רונן
הפגנה מול ביתו של איש העסקים יצחק תשובה, אמש/יותם רונן

מנתוני הסקר עולה כי בהקשר למניע לצאת לרחוב ולהפגין, אנשים ייצאו למחות בראש ובראשונה בגין הכבדת נטל המס על השכבות החלשות, כש-57% מהנשאלים ציינו סיבה זו כגורם שיניע אותם לצאת למחות. 52% ציינו פגיעה בחינוך ובתקציב החינוך כזרז למחאה אקטיבית. 41% ייצאו לרחובות בעקבות פעילות הטייקונים, ו-40% יפגינו אם יחששו מפגיעה בדמוקרטיה הישראלית.

עוד בחנו בסקר מי מהישראלים לקח חלק פעיל במחאה בשנים האחרונות ובאילו כלים. מהנתונים עולה כי 30% מהישראלים השתתפו באופן פעיל בהפגנות ופחות מ-20% נמנעו מכל פעילות אקטיבית או פסיבית. בין הביטויים להשתתפות אזרחית נמנו חתימה על עצומות – 67%, פניה למקבלי החלטות ולעיתונים באופן ישיר או בכתב – 32%, והצטרפות למפלגות – 8%.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה בירושלים מול בית ראש הממשלה. יואב דודקביץ'
רק 11% סבורים כי מענה המדינה לבעיות החברתיות מספק. מפגינים מול בית ראש הממשלה, אמש/יואב דודקביץ'

עוד נמצא כי רוב הציבור מאמין שמחאה חברתית יכולה להוביל לשינוי. כך, 68% ציינו כי הם סבורים שהמחאה העצימה את אמון הציבור ביכולתו לשנות. לעומתם, 8% בלבד סברו שהמחאה רק פגעה ביכולת להוביל שינוי. מבחינת מקומם של ארגונים חברתיים-אזרחיים בשינוי, עולה כי 58% מהנשאלים מאמינים בתרומתם של הארגונים לקידום נושאים מרכזיים בהוויה הישראלית, כאשר 9% סבורים כי פעילות הארגונים אינה תורמת.

הפגנת מחאה חברתית בכיכר הבימה בתל אביב, 18 מאי 2013. דרור עינב
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully