וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחים שפכו אקונומיקה לאוכל במסעדת זרים: "משפיל"

בזמן מבצע אכיפה של משרד הבריאות וגופים נוספים נדהמו באי מסעדה סודנית בנווה שאנן לראות פקחים שופכים אקונומיקה לתבשילים: "השמדת מזון בצורה הזאת לא שונה מהשמדת עם"

במסגרת מבצע מיוחד שערך משרד הבריאות בשיתוף עם המשטרה, אתמול (ראשון) בסביבות השעה 18:00 בערב, גופים ורשויות שלטוניות ביניהן משרד הפנים והמכס השמידו מזון וסחורות שמקום אספקתם, לפי המשרד, אינו ברור וכך גם איכותם. זאת אף בנוכחות שופט. במסגרת המבצע חוו היושבים והעובדים במסעדה סודנית קהילתית בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב אירוע שספק אם ישכחו: הפקחים נכנסו למטבח המסעדה ושפכו אקונומיקה לתוך הסירים שעל הגז, תוך כדי שאוכל מתבשל בתוכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ללא כל אזהרה מוקדמת. פקח התברואה בפעולה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השמידו יותר מ-200 ק"ג בשר, עוף ודגים ויותר מ-500 מנות מוכנות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלאדין, אחד הסועדים במקום, סיפר היום לוואלה! חדשות כי הפקחים באו בהפתעה, ולשאלת הנוכחים במקום מדוע הם שופכים אקונומיקה לתוך הסירים ענו, לדבריו, "שהם לא יודעים מאיפה המסעדה קונה את הבשר, שהוא לא היה קפוא קודם לכן, שהמקום פוגע בבריאות הציבור". אלאדין סיפר כי המסעדה פועלת כשלוש שנים ומעולם לא הגיעו תלונות על האוכל. "השמידו יותר מ-200 ק"ג בשר, עוף ודגים ויותר מ-500 מנות מוכנות", כתב אלאדין בדף הפייסבוק שלו. "אמרנו להם שאף אחד מאיתנו לא קיבל קלקולי קיבה, אפילו לבנים אוכלים כאן", הוסיף. אלאדין אף קרא לפקחים ואמר להם כי את הבשר קונה המסעדה מ"אדם יהודי עם כיפה, למרות שאנו לא חייבים לאכול כשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל הפנטזיה שלך ליהנות מהאוכל במסעדה כמו כלום איננה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האווירה לאחר המקרה קשה. האזרחים הזרים, שבאו "עייפים מעבודה במסעדות הכי יקרות ובתי מלון מפוארים כדי לאכול אוכל דרפורי/סודני/אפריקאי", לדברי אלאדין, הם חוו אירוע מאוד אלים, פוגעני ומשפיל. "השמדת מזון בצורה הזאת לא ממש שונה מהשמדת עמים", כתב. הסעודה ביחד, עבורו ועבור חבריו הזרים, נחשבת למקובלת מאוד תרבותית, במיוחד במצבי הישרדות, כדי שאף אזרח זר "לא יצטרך ללכת לעמוד בתור בגינה לקבל 'מרק השפלה'", כתב בפייסבוק. "כל הפנטזיה שלך ליהנות מהאוכל במסעדה כמו כלום איננה". המסעדה, שעובדת לפי חוק עד שתקבל אישור לרישיון עסק, לא נסגרה אך לדברי אלאדין, המשך פעולתה תלוי בבעל העסק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השמדת המזון התקיימה על מנת לאפשר לתושבי האזור מזון תקין וברמה סניטרית טובה ובריאה, במטרה לשמור על בריאות הציבור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי במקביל למבצע של משרד הבריאות נערכה, כאמור, פעילות אכיפה משותפת של משטרת ישראל והעירייה נגד עסקים בלתי חוקיים, שהפרו צווי סגירה באזור התחנה המרכזית בדרום העיר. במהלך הפעילות נסגרו שבעה עסקים בלתי חוקיים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי השמדת המזון והסחורות התקיימה "על מנת לאפשר לתושבי האזור מזון תקין וברמה סניטרית טובה ובריאה, במטרה לשמור על בריאות הציבור". כמו כן נמסר: "במסגרת הפעילות התגלו תנאים תברואיים ירודים, מזון שנשמר בתנאים ובטמפרטורה לא ראויים ומזון ממקורות לא ידועים - לפיכך הוחלט על ביצוע השמדת מזון מיידית. כחלק מתהליך השמדת המזון מתבצע שימוש בחומרים כימיים המתאימים למטרה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully