וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הנוסעים לאנגליה: מומלץ להתחסן נגד חצבת

משרד הבריאות ממליץ לנוסעים לבריטניה, ולאנגליה בפרט, להתחסן נגד המחלה שפרצה בגבולותיה. מסימני המחלה: חום גבוה, שיעול ופריחה. נשים בהריון מתבקשות שלא להתחסן

טסים ללונדון? משרד הבריאות ממליץ לנוסעים לבריטניה, ולאנגליה בפרט, להתחסן נגד חצבת בעקבות התפרצות המחלה, בעיקר בקרב האוכלוסייה היהודית-חרדית במדינה. על פי הנחיות המשרד, ילדים בגילאי 11-6 יחוסנו במנה אחת, ובני 12 ומעלה יחוסנו בשתי מנות בהפרש של ארבעה שבועות לפחות. אין לקבל את החיסון במהלך הריון.

ניצן, שמתכוון לבקר בלונדון בעוד שבועיים, לא שמע על התפרצות המחלה באנגליה. "זה לא מלחיץ אותי, אבל אבדוק מה זה אומר, אולי יש סיכוי שאני מחוסן ממילא", אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות. "זה לא יגרום לי לבטל את הטיול אבל אני כן אבדוק מה זה אומר". קרן, שתכננה נסיעה ללונדון בעוד כחודש עם בעלה וזוג נוסף, לא ידעה גם היא על התפרצות המחלה. "לא שמענו על זה ואנחנו לא הולכים להתחסן", אמרה.

מסימני המחלה: חום גבוה, שיעול ופריחה

חצבת נגרמת מזיהום נגיפי ונחשבת למחלה מידבקת. הסימפטומים של המחלה, בין השאר, הם חום גבוה, שיעול ופריחה בצורת נקודות אדומות-חומות על הגוף, ואלה מופיעים ב-11-9 ימים לאחר ההדבקה ויכולים להימשך עד שבועיים. הדבקה במחלה, הנגרמת על ידי נגיף מסוג מורביליוירוס, נגרמת כתוצאה מטיפות רוק הניתזות מפיו של חולה המתעטש או משתעל, והואיל והנגיף שורד ברוק במשך כמה שעות – ניתן להידבק בחצבת גם זמן רב לאחר שהחולה עזב את המקום, באמצעות מגע עם משטח מזוהם.

מחלת החצבת נפוצה בעיקר בקרב ילדים מגיל שנה ועד גיל ארבע, אולם כל אדם שאינו מחוסן, בכל גיל, יכול לחלות בה. ברוב המקרים מכריעה מערכת החיסון את הנגיף תוך שבועות ספורים, אך עם סיבוכי המחלה נמנים דלקת ריאות, זיהומים באוזניים ובעיניים וזיהום של דרכי הנשימה. סיבוך רציני יותר ונדיר הוא דלקת קרום המוח, שעלולה להיות קטלנית. אישה בהריון החולה בחצבת עלולה להעביר את המחלה לעובר, ואף לגרום להפלה, לידה מוקדמת או לידת תינוק במשקל נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully