וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך: מורים מצטיינים יעבירו השתלמויות למורים

18.4.2013 / 12:16

על פי ההנחיה, 20% משעות ההשתלמות למורים יועברו על ידי מורים אחרים, מצטיינים בתחומם. "המורים יוכלו להחליף רעיונות ולהתאימם לבתי הספר השונים", אמר מורה מחדרה

שר החינוך שי פירון הנחה היום (רביעי) לשלב בכל השתלמות מקצועית מורים ותיקים אשר אותרו כבולטים לטובה, בהיקף של כ-20% משעות ההשתלמות. עד כה, השתתפו המורים בהשתלמויות שהועברו על ידי מפקחים ואנשי חינוך אחרים, שרובם כבר לא עסקו בהוראה בפועל שנים רבות. יצוין כי גם בעבר היו מקרים בודדים ולפיהם מורים מצטיינים העבירו השתלמויות מקצועיות אך בצורה אקראית ונקודתית, וכעת נועדה ההנחיה החדשה לספק פלטפורמה שבמסגרתה יוכלו מורים ותיקים ומצטיינים להעביר את הידע שלהם למורים אחרים.

מורים מחויבים להשתתף בכ-60 שעות השתלמות בשנה, אשר מספקות להם עדכונים לגבי הידע המקצועי וחומרי הלימוד, ולחלופין מיומנויות שונות כמו השתלמות במחשבים. עתה ישתלבו מורים מקצועיים בכל ההשתלמויות שיקיים המשרד במקצועות השונים, וזאת כדי לחבר את ההשתלמויות לנעשה בשטח תוך מתן דגשים לבעיות ולקשיים בכיתות הלימוד ובבתי הספר.

אלי דורי מורה לגיאוגרפיה מתיכון "חדרה" סבור כי מדובר בהחלטה מבורכת מאוד שתשדרג את עולם התוכן של המורה. לדבריו, "ברגע שמורים ישתלבו בהרצאות ובהשתלמויות הם יעברו תהליך העצמה שיפתח עבורם אפיקים חדשים ויעודד אותם ל'הוראה שיתופית', שמאוד פופולרית בעולם ובאמצעותה מורים מחליפים ביניהם מידע ותכניות לימוד לצורך שיפור מערך ההוראה בכיתה". דורי הוסיף כי "בחינוך יש חשיבות רבה גם לשיח שעולה מהשטח וכך המורים יוכלו להחליף רעיונות ולהתאימם לבתי הספר השונים".

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר ציינה כי "המדיניות הברורה של שר החינוך שי פירון דוגלת בשיתוף מורים מצטיינים בכל הפורומים של המשרד, ובכלל זה גם בהשתלמויות המקצועיות. על פי ההנחיה, המורים ייקחו חלק בתכנון ההשתלמויות והצגתם, ומבחינה זו מדובר בבשורה חשובה לציבור המורים, שאנו רואים בהם שותפים מלאים לקבלת ההחלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully