וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תולה הדגל הנאצי - בן משפחת סחיווסחורדר

15.4.2013 / 21:10

אחד האחים שאיבדו את הוריהם ו-3 אחים בפיגוע במסעדת סבארו בשנת 2001 חשוד בתליית הדגל. "בעסקת שליט הרגשתי שהקרבתי שוב את ההורים והאחים שלי", אמר

דגל נאצי התנוסס הבוקר (שני) בכביש 1 וזעזע את הנהגים באזור מבשרת ציון. הערב התגלה כי השטח בו נתלה הדגל שייך למשפחת סחיווסחורדר, שאיבדה את הוריה וחלק מילדיה בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים בשנת 2001. אחד מבני המשפחה השכולים, מאיר סחיווסחורדר, אמר לוואלה! חדשות כי הוא זה שתלה את הדגל. "השוטרים לא הבינו אותי נכון. אמרתי להם שכשאני רואה דגל ישראל אני רואה צלב קרס עם רקע אדום", אמר. במשטרת ירושלים לקחו טביעות אצבעות מהתורן, אך מעריכים כי אחד מהאחים ביצע את המעשה. הדגל הוסר והמשטרה הודיעה כי הם ייחקרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד האחים הודה שהדגל שייך לו. הדגל הנאצי בכביש 1, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרקע למעשה, כך מסביר מאיר סחיווסחורדר, נובע מהפקעת הקרקע שרכש לטובת בניית אנדרטה לזכר בני משפחתו לטובת הרחבת כביש 1: "לפני כמה שבועות המדינה הודיעה לנו שאת השטח שרכשנו בכספנו מפקיעים לנו תמורת הרחבתו של כביש 1. הגענו לפגישה עד שר האוצר שם שוב הבטיחו לי הבטחות שימצא לנו שטח חלופי. החליטו לפצות אותנו ב- 140,000 שקל ל-7 דונם כשרכשתי את זה בסכום כולל של יותר מ-2 מיליון שקל. התנהגו אלי כמו שבגרמניה התנהגו ליהודי ולקחו לו את האדמה".

"עסקת גלעד שליט גרמה לי להרגיש שהקרבתי את האחים וההורים שלי פעמיים" אמר. "אחרי כמה שנים באים למשפחה שלי ודורשים ממני להקריב את הכבוד שלי ושל המשפחה בשביל לשחרר חייל שהיה שבוי. נאלצתי להקריב פעם שנייה את כל הערכים שחשובים לי. בשום מקום אחר לא משחררים רוצחים.
אנחנו אלו שמשלמים את המחיר עבור שיחרורו של גלעד שליט. הרוצחים של המשפחה שלי חיים חיי פאר וגבורה ואותנו רומסים שוב ושוב". הוא הוסיף כי "שמו בסך הכל דגל, חתיכת בד וכל המדינה מדברת על זה. אבל לדאוג באמת לניצולי שואה שמתים כאן ברעב אף אחד לא דואג. אני גם מרגיש כמו ניצול שואה רמוס שגוזלים את אדמתו והדגל הזה מביע את תחושותי מול יחס המדינה אלי".

אחד מהנהגים שנסעו הבוקר בכביש הוא אבי סימן טוב, שנדהם לגלות את המחזה. "בעל המקום אמר שהוא מבין את מי שתלה את הדגל אבל לא מודה שהוא תלה אותו, מזדהה איתו ושזה שטח שלו", סיפר לוואלה! חדשות. "הוא יהודי וזה מה שמדהים. המשטרה מנסה לקחת טביעת אצבע ואני רוצה שכל המדינה תדע מי גר שם ועשה מעשה כזה ביום הזה".

הפיגוע במסעדת סבארו בירושלים ב-2001. Elizabeth Dalziel, AP
מסעדת סבארו בירושלים בה נרצחו בני משפחת סחיווסחורדר/AP, Elizabeth Dalziel

אין זה המקרה הראשון בו שאחד מבני משפחת סחיווסחורדר מבטא את זעמו על המדינה בפומבי: לאחר קבלת עסקת שליט שבואל סחיווסחורדר השחית את אנדרטת הזיכרון של יצחק רבין במחאה על ההחלטה לשחרר מעורבים בפיגוע בו איבד את שני הוריו ושלושה מאחיו. "רציתי לפגוע בקודש הקודשים ובפופיק של השמאל שלחץ לשחרר את הרוצחים של המשפחה שלי, ובממלכתיות של המדינה והממשלה, שיחושו קצת ממה שאנו מרגישים", סיפר אז שבואל.

מספר חודשים קודם לכן, ביום הזיכרון בשנת 2011 התפרץ שבואל במהלך הטקס הממלכתי לזכרם של נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל לעבר מנכ"ל הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, בעת שהניחה זר וקרא לעברה קריאות גנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully