וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות בצפת? נערים חשודים שתקפו נשים אתיופיות

קובי דוד

15.4.2013 / 9:17

3 נערים חשודים שתקפו שתי נשים המתגוררות במרכז קליטה בעיר וניסו לחטוף ארנק מאחת מהן. הם נעצרו - ושוחררו. במרכז הקליטה מתלוננים על גל התנכלויות: "נחצו כל הקווים"

קבוצת נערים בני שמונה עד 14 מצפת חשודים שתקפו בסוף השבוע האחרון שתי נשים ממוצא אתיופי. התקיפה, בשכונת צה"ל 9, מהווה חוליה אחרונה בשרשרת של התנכלויות כלפי מרכז קליטה הפועל במקום, שלדברי גורמים בשכונה נובעות מגזענות. במחאה על מקרה האלימות החליטו משפחות העולים לא לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך ולזמן ישיבת חירום.

העסקת קטינים בשוק צפת , דצמבר 2012. ערן גילווארג
המצרכים שנשאו הנשים בזמן התקיפה התפזרו על הרצפה. השוק העירוני בצפת/ערן גילווארג

ביום חמישי בערב שבו שתי הנשים מקניות לקראת ארוחת השבת כשלפתע, כך על פי החשד, תקפו אותם קבוצת נערים המתגוררים בסביבה. הנערים דחפו את השתיים והפילו אותן ארצה. המצרכים שקנו הנשים התפזרו על הרצפה וכמה מהנערים חשודים שניסו לגנוב את ארנקה של אחת מהן. כוחות משטרה הוזעקו למקום ועצרו לחקירה שלושה נערים החשודים במעורבות במעשה. השלושה נחקרו בתחנת משטרת צפת, ושוחררו לבתיהם.

"האירוע המדובר חשף שנאת חינם של תושבי השכונה החרדים נגד העולים". סיפר גורם המעורב בפרטים. "כבר תקופה ארוכה שקבוצת הנערים הללו מנסה למרר את חייהם ללא כל סיבה".

העסקת קטינים בשוק צפת , דצמבר 2012. ערן גילווארג
"נחצו כל הקווים"/ערן גילווארג

"אין ספק שנחצו כל הקווים האדומים". אמרה מנהלת מרכז הקליטה ברוריה שושני. "העולים מאוד כעסו וחשו עלבון כבד. כאשר נודע לנו על האירוע יזמנו יחד עם העולים כנס חירום בו הוחלט על הקמת ועד פעולה שיפעל בשיתוף פעולה עם תושבי השכונה על מנת למנוע מקרים דומים כאלה בעתיד". לדברי שושני, החשודים במעורבות בתקיפה האלימה של שתי הנשים עומדים גם מאחורי מעשי ונדליזם נגד שאר תושבי המרכז. "לאחרונה הגשנו תלונה בתחנת המשטרה על יידוי אבנים לעבר תושבי מרכז הקליטה". הסבירה שושני. "למזלנו אף אחד לא נפצע. אנחנו מנסים לפתור מעשים כאלה בדרכי שלום. לכן, קיימנו שיתופי פעולה עם שאר התושבים החרדים במטרה ליצור שכנות טובה בין שני הצדדים".

במשטרת מחוז צפון ציינו כי הנערים הביעו צער על המעשה. אביהם של שני החשודים סיפר לוואלה! חדשות: "ביקשתי להיפגש לשיחה עם כל העולים כדי להתנצל בפניהם על מעשי השטות שעשו ילדי וחבריהם. אנחנו אוהבים ומעריכים את בני העדה האתיופית. הילדים שלי הפיקו את הלקח ויותר לא יעשו זאת בעתיד". האב ביקש לציין כי מדובר במעשי קונדס בין ילדים, ולא באירוע גזעני. "אנחנו חינכו את ילדנו לאהוב ולעריך כל אדם באשר הוא. העולים הם חלק מההווי של העיר".

מדוברות משטרת מחוז צפון נמסר כי "חלק מהקטינים אינם ברי עונשין והאחרים נחקרו, הודו והתנצלו. לא נגנב דבר במהלך האירוע. כל ניסיון לשוות לאירוע סממן כזה או אחר חוטא למציאות ומעוות את העובדות".

מהסוכנות היהודית נמסר כי היא עושה "כל מאמץ כדי להגן על העולים מפני התנכלויות ועובדת בשיתוף פעולה יום יומי עם העירייה כדי לפתור סוגיות שונות המתעוררות בין תושבי האזור הוותיקים לבין העולים החדשים. בנושא הספציפי, הגישה הסוכנות היהודית תלונה במשטרה והנושא נמצא בחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully